Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aikuisilla ok, ettei pidä jostain ihmisestä?

Vierailija
20.08.2016 |

Onko ok, ettei vain pidä jostain ihmisestä, jos tuo ihminen ei ole tehnyt mitään väärin ja "epäpitäjäkin" myöntää, ettei ole mitään vääryyttä hänen ja epäpidetyn välillä, joka pitäisi selvittää? Voiko olla pitämättä ja karttaa toista ihmistä vain esim. persoonallisuuden / tyylin / fyysisen ulkonäön takia? Vai onko sellainen epäpitäminen moraalisesti väärin?

Älkää vastatko sellaiseen liittyen, että ette pidä jostakusta, joka tehnyt väärin tai on loukannut teitä, koska se on ihan eri kysymys.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok

Vierailija
2/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on ok. Eri asia on, miten sen ilmaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista tarvitse tykätä, mutta toimeen pitää tulla, jos samoissa piireissä liikutaan. Moraalitonta olisi tehdä sille toiselle selväksi, ettei tykkää siitä ja käyttäytyä muutenkin töykeästi sitä kohtaan ilman mitään syytä.

Vierailija
4/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Kaikkien kemiat eivät vaan kohtaa.

Vierailija
5/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kovin ok ole. Mutta ei sille vaan voi mitään kun jonkun puhetyylikin jo ärsyttää.

Vierailija
6/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok moraalisesti. Pohjalla on oltava jotain, mikä nakertaa, ja se on selvitettävä.

Esim. tiedän ihmisen, joka aina muka sattumalta "ei pidä" mustaihoisista afrikkalaisista, mutta väittää kivenkovaa, ettei ole kuitenkaan rasisti. Esim. Wilson Kirwasta sanoo pitävänsä, mikä on todiste siitä, että ei ole rasisti. Hmh, tiedä häntä...

Vierailija
7/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä mitään. Luonteessa voi olla jotain mikä suorastaan vituttaa toisessa ihmisessä. Itse en pidä ihmisistä yleensäkään. Kaikki aina arvostelemassa muita. Myönnän olevani ihmisvihaaja.

Vierailija
8/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteille ei välttämättä paljon mahda. Aina ei vaan kemiat kohtaa. Omaan toimintaan / käytökseen muita ihmisiä kohtaan sen sijaan voi vaikuttaa ts. sitä "epämiellyttävää" ihmistä on syytä kohdella kuitenkin ihan asiallisesti ja hyvin, yrittää tulla kuitenkin toimeen.

Vierailija
9/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai siinä mitään. Luonteessa voi olla jotain mikä suorastaan vituttaa toisessa ihmisessä. Itse en pidä ihmisistä yleensäkään. Kaikki aina arvostelemassa muita. Myönnän olevani ihmisvihaaja.

Mitä sellaista piirrettä ihmisen luonteessa voi olla? Anna konkreettisia esimerkkejä.

ap.

Vierailija
10/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse kaikista pitää. Mutta eri asia on, tarvitseeko aina tuoda ilmi ettei pidä jostain henkilöstä.

Ps. Mistä ihmeestä keksit noita sanoja, jotka ei ollenkaan kuulu suomen kieleen?!

Vierailija
11/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa sä verbaalisesti lahjakas tuon sanavarastos kanssa...

Vierailija
12/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkkaria, "epäpitää"?

Vierailija
13/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse kaikista pitää. Mutta eri asia on, tarvitseeko aina tuoda ilmi ettei pidä jostain henkilöstä.

Ps. Mistä ihmeestä keksit noita sanoja, jotka ei ollenkaan kuulu suomen kieleen?!

Olen luova kielenkäyttäjä. Keksin uudissanoja ihan jatkuvasti. Käytän kapulakieltäkin joskus, ja siinä on olennaisinta, että viesti menee perille. :)

ap.

Vierailija
14/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luova kielenkäyttäjä. Keksin uudissanoja ihan jatkuvasti. Käytän kapulakieltäkin joskus, ja siinä on olennaisinta, että viesti menee perille. :)

ap.

Vaikutat rasittavalta tyypiltä. En pidä sinusta.

Vierailija
15/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista piirrettä ihmisen luonteessa voi olla? Anna konkreettisia esimerkkejä.

ap.

Ylimielisyys vaikka nuorempia kohtaan, yleensäkin itsensä parempana pitäminen, sovinistisuus, kapeakatseisuus, ennakkoluuloisuus itselle tuntemattomia asioita kohtaan ja tästä johtuva negatiivisuus näin esimerkiksi. Kun sen ikävän luonteenpiirteen ihmisestä huomaa, sen huomaa leimaavan hänen sanomisiaan ja tekemisiään useimmissa asioissa. Ei kiinnosta hengata. En tykkää.

Vierailija
16/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok olla pitämättä jostakusta henkilöstä ihan samalla tavalla kuin on ok olla pitämättä jostain ruuasta. Kuitenkin, jos kysessä on a) työkaveri b) sukulainen/puolison sukulainen c) harrastuspiiriin kuuluva henkilö d) kuka vaan vastaavalla tavalla elämään sidoksissa oleva henkilö, pitää kyseistä ihmistä toisinaan sietää elämässään. On korrektia myös käyttäytyä ystävällisesti, jos henkilö ei ole mitään väärää tehnyt. Ystäviä ei tarvitse olla tai suuremmin viettää aikaa kahdestaan, mutta esimerkiksi tuollaisen henkilön savustaminen pois harrastuspiiristä on jo väärin.

Vierailija
17/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty keskittymään itse asiaan, tuo sanasto on niin hirveää... Ei "luova kielen käyttäjäkään" voi noin vaan tekaista sanoja kieleen, luovuus tässä yhteydessä tarkoittaa ihan jotain muuta.

Vierailija
18/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Kirjoita suomea.

Vierailija
19/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäpidän ihmisiä (vai ihmisistä?) jotka raiskaavat äidinkieltään.

Vierailija
20/58 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä asioista, jotka ovat saaneet minut vieromaan jotakuta: voimakas ylipaino, hersyvä nauru, rempseys, huono tyylitaju, ärsyttävä puheääni, rasismi, valittaminen, irrationaalisuus, kovat arvot, pahanhajuinen hengitys, lapsikeskeisyys, jäykkyys sosiaalisissa tilanteissa, ujous.

Minä en onneksi koe tarvetta pitää läheskään kaikista ihmisistä. Ystäviä minulla on paljon.