Mun miehen logiikalla mua voi henkisesti pahoinpidellä, koska
Mun auto on hajoamassa , eikä mulla ole käteistä tarpeeksi toisen auton ostoon. Olen korjauttanut sitä muutamalla sadalla eurolla. Ostin auton mieheltäni ihan rahalla. Nyt se huutaa mulle lapsilisisistä, jotka sovittiin tulevan mun tilille. Laskee niitä ja karjuu. Toissapäivänä kehui mua, kuinka säästäväinen vaimo olen verrattuna muihin ja kuinka vaatimattomasti kulutan. Tuntuu että tukehdun justiinsa. Jos alan itkemään se huutaa enemmän ja haukkuu ihan täysin.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus: ostin mieheltäsi kelvottoman auton, joka hajosi.
Haluaisit käyttää osan lapsilisistä kyseisen - mieheltäsi ostamasi - kelvottoman auton korjaamiseen?
Minä huutaisin kelvottoman auton myyneelle kelvottomalle miehelle!
Ei se ihan niinkään mennyt. Käyn töissä ja saan palkkaa. Voin maksaa korjauksen sillä. Mies laskee niitä vuosien aikana mulle tulleita lapsilisiä ja haukkuu siitä, ettei ole kymppitonnin säästössä. Mä en maksa muka paljoa mitään. Kuljen 6 vuotta vanhoissa huppareissä yms. Lapsillekin paljon käytettyjä vaatteita. Tytön musiikkiarrastuksiin menee paljon rahaa, maksan ne. Mainitsin siitä, niin karjui, että ne loppuu nyt. Huusi, että kaikki tuo lisää hänen taakkaansa ja hänen rahoistaan pois. Monesti valittaa omista vanhemmistaan, jotka ei antaneet harrastaa. Tänään kävi omalle tytölleen sanomassa, ettei maksa mistään vitun ukkonooan pimputuksesta monta sataa vuodessa.
Olen siis ap
Tämä on äitihullun keksimä provo! Samanlainen kirjoitustyyli ja käsittämätön logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus: ostin mieheltäsi kelvottoman auton, joka hajosi.
Haluaisit käyttää osan lapsilisistä kyseisen - mieheltäsi ostamasi - kelvottoman auton korjaamiseen?
Minä huutaisin kelvottoman auton myyneelle kelvottomalle miehelle!
Ei se ihan niinkään mennyt. Käyn töissä ja saan palkkaa. Voin maksaa korjauksen sillä. Mies laskee niitä vuosien aikana mulle tulleita lapsilisiä ja haukkuu siitä, ettei ole kymppitonnin säästössä. Mä en maksa muka paljoa mitään. Kuljen 6 vuotta vanhoissa huppareissä yms. Lapsillekin paljon käytettyjä vaatteita. Tytön musiikkiarrastuksiin menee paljon rahaa, maksan ne. Mainitsin siitä, niin karjui, että ne loppuu nyt. Huusi, että kaikki tuo lisää hänen taakkaansa ja hänen rahoistaan pois. Monesti valittaa omista vanhemmistaan, jotka ei antaneet harrastaa. Tänään kävi omalle tytölleen sanomassa, ettei maksa mistään vitun ukkonooan pimputuksesta monta sataa vuodessa.
Lastesi takia, hae eroa. Lapsilisät on tarkoitettu lasten kulujen kattamiseen. Se ei ole tytön syy jos hänen isänsä ei saanut harrastaa joten miehesi tekee todella väärin huutaessaan tytölle.Tuohan vaikuttaa tytön itsetuntoon ja jopa tulevaan parisuhteeseen, johon hän saa mallin sekä sinulta että isältään. Sen mallin mukaan on ihan ok että äiti ei saa koskaan itselleen mitään, mies saa raivota eikä lasten kuulu harrastaa. Sitäkö mallia sinäkin haluat lapselle näyttää?????
Mikä perheidylli. Minä en jaksaisi ottaa huumorilla tuollaista ärjymistä. Menee maku koko hommasta jos kaikki harrastukset vesitetään ym. Voimia helvetisti.
Ja nyt se juo taas. On niin hyväntuulisia että. Höpöttelee, miten auton kanssa nyt kannattaa nyt tehdä. Kuvittelee, että kaikki on hyvin. Se on taas rikkonut yhden osan siitä, mikä on meitä yhdessä pitänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on äitihullun keksimä provo! Samanlainen kirjoitustyyli ja käsittämätön logiikka.
Niin muuten on. Ihan jo tuo aloituksen otsikkokin on muotoiltu samalla tavalla.
Miehenä en ymmärrä naisia jotka ovat suhteessa joissa heitä ei kunnioiteta. Ukko pihalle ja uutta matoa koukkuun kunnes löytyy hyvä ja jos ei löydy niin parempi olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen äitini kanssa läheinen, enkä ole mikään aspergeri. Miksi kukaan ei tajua, että näillä käsittämättömillä jutuilla yritän avata sitä miehen logiikkaa (lue otsikko), enkä omaani?
Ap
Sinä maksat lapsesi soittotunnit ja mies huutaa lapselle?
Elät häiriintyneen miehen kanssa, joten suosittelen eroa.
Mulla on kyllä täällä ketju "Mies oli neljä vuotta kohtuukäyttäjänä" tms. Löytyy varmaan vielä.
Provoa on kyllä huudeltu melkein jokaisessa ketjussa, jonka olen kirjoittanut. Totuus vaan on tarua paskempaa.
Ap
Se lähti yöllä kavereille toiseen kaupunkiin ryyppäämään. Ilmoitti tekstiviestillä, kun oli jo lähtenyt. Vaikka asutaan samassa talossa. En mitään aukonut päätäni, puhuin kun puhuteltiin. Ei sen vertaa kunnioitusta, että olisi ovella ilmoittanut lähdöstään. Lähetin äidilleni tekstiviestin, jossa pyysin soittamaan herätessään. Pyydän, jos saan tänään lasten kanssa muuttaa sinne hetkeksi, kunnes löydän kämpän. Tulee hemmetin ahdasta, mutta minkäs teet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies itse myi rikkinäisen auton ja on nyt vihainen kun se on rikki ja pitäisi uusi hankkia? Lapsilisilläkö se pitäisi miehen mielestä ostaa?
Naulankantaan. En muuhun lopputulokseen päässyt. On vihainen myös siksi, että olen hänen kehoituksestaan korjauttanut sitä. Se olisi pitänyt ajaa katon kautta ympäri pellolle. Ja kyllä mulla on rahaa korjauttaa se, muttei ilman lainaa neljän tonnin autoa ostaa. Koska olen käyttänyt lapsilisää elämiseen ja siitä että olen siirtänyt rahaa lasten tileille säästöön. Vaikka näinkin on sovittu. Kertoo kuulemma siitä, että kierin rahassa, kun on kerta varaa tehdä niin.
Ap
Ap, tuo on ristiriitaista, ihan turhaa kiukutella meille siitä, että tuo ei vaikuta loogiselta. En sitten tiedä, kumpi teistä on epälooginen, sinä vai miehesi vai kenties molemmat, mutta:
- jos mies on myynyt sulle risan auton, miksi hän kiukuttelee SINULLE sen huonosta kunnosta?
- jos hän on neuvonut sinua korjaamaan auton, miksi hän raivoaa sinulle siitä, että olet niin tehnyt? Miksi auto olisi pitänyt kolaroida? Olisiko mies siis mieluummin halunnut sinun saavan auton lunastukseen ja vakuutusrahat - kenelle, sinulle vai hänelle? Onko autovakuutus yhä miehesi nimissä, vaikka auto on sinun? Ettekö tehneet kauppakirjaa/siirtäneet auton rekisteröintiä sinun nimiisi (miksi olet idiootti?)?
- mitä v-...a lapsilisät asiaan liittyvät, lapsilisät eivät riko autoa.
No joo, ymmärrän kyllä ison kuvan eli sen, että sinulla on pökiö mies ja sinä olet suosutunut kynnysmatoksi. Älä suostu. Ota hatkat. Lapsillesi tuo ei ole mikään perhemalli, ja sinä tuskin moisesta itsekkäästä miehen paskasta hyödyt millään tasolla.
Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Se lähti yöllä kavereille toiseen kaupunkiin ryyppäämään. Ilmoitti tekstiviestillä, kun oli jo lähtenyt. Vaikka asutaan samassa talossa. En mitään aukonut päätäni, puhuin kun puhuteltiin. Ei sen vertaa kunnioitusta, että olisi ovella ilmoittanut lähdöstään. Lähetin äidilleni tekstiviestin, jossa pyysin soittamaan herätessään. Pyydän, jos saan tänään lasten kanssa muuttaa sinne hetkeksi, kunnes löydän kämpän. Tulee hemmetin ahdasta, mutta minkäs teet?
Ap
Hyvä ap! Upeaa!
No nyt on lapset ihan palasina ja nuorimmainen 9v on vihainen minulle. Sanoi ettei tule mukaan eikä käymään vaikka olisin mummulla 5 vuotta. Hoidin kaikki ihan väärin nyt. Kadutti heti kun tuli ekat kyyneleet. Ei hitto mä oon paska.
Ap
Tämä on kyllä hauskin perhedraama, mitä olen pitkään aikaan lukenut.. Siis, miksi ihmeessä ap on ostanut mieheltään auton?? Siis miksi?? Jos asutaan samassa talossa ja syödään samasta jääkaapistä, miksi pitää ostaa auto perheen keskeisellä kaupalla??
Ja toisekseen, jos ei ole varaa niin se tonnin autokin riittää. Jotenkin ihmeellistä tapella auton päältä, joka on rikki.
Eihän ole vaihtoehtoja kuin korjauttaa se tai ostaa ropponen tilalle..
Ja tuon äijän laittasin ulkoruokintaan välittömästi. Olipa nyt kyse lapsilisistä tai muusta, mutta eihän tuollaista tarvitse oikeasti kenenkään sietää.
Taas näitä "paska parisuhde, valivali".
En ymmärrä ihmisiä, jotka roikkuvat huonoissa suhteissa.
Eroa?
Elämäsi ei ole puolison käsissä vaan sinun omissasi, itse teet elämästä sellaisen kuin teet.
En oikein tiedä mitä ajatella. Voihan tuossa olla mies, joka on juoppo ja haluaa siksi ulkoistaa kaikki tuhlaamisteoriat koskemaan vain muuta perhettä. Silloin kun muut ovat kauheita tuhlureita, on toki vain ymmärrettävää jos hän nyt muutaman eurosen kumoaa kurkkuunsa, matkakuluineen. Etsii tekosyytä saadakseen riehaantua, jotta pitää saada mennä rauhoittumaan vapaavalintaisin keinoin. Ja lypsää perheeltä varoja rahoittaakseen kosteaa harrastustaan. Epämääräisin konserninsisäisin rahansiirroin.
Mutta näissä aloituksissa minua toistuvasti ihmetyttää se, miksi miestä pelätään ja katsotaan ylöspäin silloinkin, kuin tuo käyttäytyy kuin mikä tahansa hysteerinen hätähousu. On siis pieni ja pelokas ihminen, joka riehuu ympäristölleen kuin pelästynyt vauva. Olette kuitenkin äitejä, joten miksi ette näe pienen hätää vaan teette itsestänne vielä häntäkin pienemmän? Ok, isoksi kasvanut vauva voi olla hermostuessaan vaarallinen, mutta kun käyttäydytään niin kuin siltä pitäisi voida odottaa suojelua ja turvaa? No ei voi.
Pitääkö naisenaluille alkaa opettaa itsekunnioitus ja perhetalouden alkeet - nimistä oppiainetta peruskoulussa?
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä mitä ajatella. Voihan tuossa olla mies, joka on juoppo ja haluaa siksi ulkoistaa kaikki tuhlaamisteoriat koskemaan vain muuta perhettä. Silloin kun muut ovat kauheita tuhlureita, on toki vain ymmärrettävää jos hän nyt muutaman eurosen kumoaa kurkkuunsa, matkakuluineen. Etsii tekosyytä saadakseen riehaantua, jotta pitää saada mennä rauhoittumaan vapaavalintaisin keinoin. Ja lypsää perheeltä varoja rahoittaakseen kosteaa harrastustaan. Epämääräisin konserninsisäisin rahansiirroin.
Mutta näissä aloituksissa minua toistuvasti ihmetyttää se, miksi miestä pelätään ja katsotaan ylöspäin silloinkin, kuin tuo käyttäytyy kuin mikä tahansa hysteerinen hätähousu. On siis pieni ja pelokas ihminen, joka riehuu ympäristölleen kuin pelästynyt vauva. Olette kuitenkin äitejä, joten miksi ette näe pienen hätää vaan teette itsestänne vielä häntäkin pienemmän? Ok, isoksi kasvanut vauva voi olla hermostuessaan vaarallinen, mutta kun käyttäydytään niin kuin siltä pitäisi voida odottaa suojelua ja turvaa? No ei voi.
Pitääkö naisenaluille alkaa opettaa itsekunnioitus ja perhetalouden alkeet - nimistä oppiainetta peruskoulussa?
Tykkäsin tästä. Edelliselle, auto on minun nimissä, vakuutus myös. Maksan itse kulut.
Ap
Voi rakas ap. Eroa nyt. Kerro lapsille, että he kyllä saavat nähdä isäänsä sen verran kuin haluavat. Kerro, että sinun on paha olla ja että isä kohtelee ja on kohdellut sinua huonosti. Kerro että isä ei rakasta sinua. Älä hauku häntä, kerro vain rauhallisesti, miksi olet tekemässä näin.
Tottakai tilanne on lapsille raskas. Nyt sinulta vaaditaan vahvuutta pysyä päätöksessä, vahvuutta selittää asiallisesti ja avoimesti lapsille, miksi et voi jatkaa miehen kanssa. Kerro vain tosiasiat, älä haukkuen vaan todeten.
Kerro, että et voi nyt jättää lapsia isälle koska häipyy juomaan kertomatta lähdöstään.
Voimia, paljon voimia. Onko nyt tosiaan tullut se viimeinen pisara. Jos sinulla on ystäviä tai sukulaisia, pyydä heiltä nyt tukea.