Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastin tai kärsin aiemmin piilovihasta, nykyään vihaan jo avoimemmin. Olenko pääsemästä vihasta eroon kokonaan?

Vierailija
20.08.2016 |

Tuli mieleen tuosta piilokiusaa facessa -otsikosta. Minusta jos lapsesta kehittyy piilokiusaaja se on vanhempien vika. Siis kasvattajien. Lapsessahan on silloin vihaa, jota ei saa terveellä tavalla päästää ulos.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä siitä pääse eroon ennen kuin myönnät itsellesi, että tässä vaiheessa se viha ei kyllä enää ole pelkästään vanhempiesi syytä.

Vierailija
2/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä siitä pääse eroon ennen kuin myönnät itsellesi, että tässä vaiheessa se viha ei kyllä enää ole pelkästään vanhempiesi syytä.

No miten se voisi olla omaa syytäni? En minä ole halunnut vihata. Vihahan on keino pitää puoliaan. Jos siitä rakentuu epäterveitä kuvioita, niin ei se kyllä minunkaan syyni ole. Joidenkin vanhempien kanssa se on ainoa tapa toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa äitihullu

Vierailija
4/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joidenkin vanhempien kasvattamana se on ainoa keino jonka voi tietää, millä tapaa toimia. Ei ole tietenkään hyvä asia se, mutta siis jos joku saa kohtelun, jossa vihaa voi ilmaista rakentavasti ja sen avulla oikeasti vetää rajansa oikein, niin eihän hänkään tietäisi muita, parempia tapoja. Niin miksi minulle on sitten vastuu tietää oikeampia tapoja, kuin joilla minut on kasvatettu?

Vierailija
5/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiloviha - viha - joukkosurmaaja

Vierailija
6/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piiloviha - viha - joukkosurmaaja

En ajattele vihaa massoista. Jaksan kuitenkin uskoa ihmisissä olevaan hyvään.

Ap

Vierailija
7/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas. Ihan oikeesti, äitihullu, sua ei jaksa kukaan.

Vierailija
8/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko taas. Ihan oikeesti, äitihullu, sua ei jaksa kukaan.

Mietin jos jollain ois samoja teemoja ongelmana :(

Vierailija
9/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Lapsuuden tapahtumista johtuvaa piilovihaa.

En vaan tiedä missä ja miten sen sais purettua.

Vierailija
10/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiloviha on todella viheliäinen juttu. Se vain ei auta tuntijaansa pätkääkään :(

Ap

Vierailija
11/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myös, että jos täällä olisi joku vihasta kärsimisen jälkeen valaistunut paikalla. Tai vihasta kärsiminen on ehkä vähän hassu ilmaisu, mutta sellainen, jolla viha on vain tuhonnut lähinnä elämää, ei auttanut. Ja sitten on saanut sen käännettyä oikein päin, voimaksi.

Ap

Vierailija
12/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihan tukahduttaminenkin on niin perseestä. Parempi antaa lasten vaikka sanoa rumasti kuin tukahduttaa. Monesti ne, jotka ei kestä ollenkaan toisten rumaa käytöstä ovat itse jotenkin vähän guuguita.

Ap

Vierailija
13/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on elämää, ainakin omalla kohdallani. Sinä päivänä kun lakkaan vihaamasta kuolen. Simple.

Vierailija
14/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viha on elämää, ainakin omalla kohdallani. Sinä päivänä kun lakkaan vihaamasta kuolen. Simple.

Mäkin haluaisin vihata oikeita asioita ja oikeissa kohdissa. Nyt tuntuu että viha kohdistuu ihan hassuihin asioihin, syytä miksi en tiedä. Kun ei sitä oikein voi ilmaista, jos suunta on väärä. Ihmisten on siis paljon hyväksyttävämpää ymmärtää pedofiilien vihaajia kuin vaikkapa vanhusten, noin esimerkkinä.

Ap

Vierailija
15/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään luotettavaa ystävää, jolle pystyt puhuun kaikesta? Sun pitäis nyt vaan purkaa se viha sisältäs. Mee metsään ja huuda siellä niin lujaa kun keuhkoista lähtee. Kuulostaa hölmöltä, mutta se helpottaa.

Vierailija
16/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mulla terapeutti, mutta ne ystävät, joita mulla on eivät aivan ymmärrä minua tässä, luulisin. Ei sitä ymmärrä, jos ei ole itse vihannut "väärin". Olin kerran terapiatilaisuudessa, jossa ois saanut purkaa vihaa fyysisesti (hakata lehdellä sellaista pukkia). Ei minusta lähtenyt mitään. Eikä ollut pakko, tokikaan. Mutta huomasin, että ei vain lähde. Ei siis yhtään. Mieluummin katson lamaantuneena täysin lasittunein silmin sitä pukkia.

En tiedä miksi näinkään on. En siis jaksa nyt uskoa, että ihan vain huutaminen auttaisi. Ehkä se saisi vihaiseksi, mutta pystyn suuttumaan muutenkin. (Huom. sarkasmi)

Ap

Vierailija
17/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tekis mieli sen pukin nähdessäni vain alkaa itkemään, jos jotain. Pelkään, (jos menen siis ihan tunteisiin ja unohdan järjen) että se pukki hyökkäisi minun kimppuuni. Ehkä se edustaa siis äitiä, jolle raivoamisesta olisi seurannut se?

Ap

Vierailija
18/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lyönyt sitä pukkia, se ois kuitenkin tullut sen terapiatilaisuuden jälkeen ja ruokalassa koputtanut olkaani. Ja kun oisin kääntynyt katsomaan taakseni, se ois vetänyt mua leukaan täysillä.

Näin.

Tällaisia kuvaelmia. Miten mä siis saan vihaa suunnattua siihen pukkiin? Tiedän kyllä metodin.

Ap

Vierailija
19/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi taannut minulle suojan PUKIN raivolta? Siis tietenkin tiedän, ettei se pukki mihinkään mene, mutta miten voi mielikuvaharjoituksena auttaa lyödä mitään pukkia, jos oikeasti mieli luulee, että saan varmasti takaisin?

Ap

Vierailija
20/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin suru ja pettymys kääntyy vihaksi. Koska suru ja haavoittuvuuden sattuu, se käännetään vihaksi jota on helpompi sietää, tätä ei tehdä tietoisesti vaan tiedostamattomasti. Tähän liittyy myös oma arvottomuuden tunne, tunne että ei ole yhtä fiksu tai arvokas kuin muut. Paljon vihaava on pettynyt. Pitäisi kohdata se oman haavoittuvaisuuden ja surun tunne ja hyväksyä se, eikä äkkiä kääntyä vihaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme