Mies ei hanki toimeentuloa tai hoida vauvaa
Mitä mieltä olette tilanteestamme?
Olemme hieman päältä kolmekymppisiä, 3 kk ikäisen vauvan vanhempia. Mieheni yliopisto opinnot eivät ole edistyneet yhdeksän vuoden aikana toivotusti ja hän saa pelkkää yleistä asumislisää. Mies käy päivisin kirjastolla tekemässä hommia viiden tunnin ajan. Kotona hän vie koiria yhden lenkin sekä laittaa ajoittain ruokaa ja tyhjentää tiskikonetta. Vauvaa hän hauskuutta oma-aloitteisesti muutamia kertoja päivässä ja suostuu purnaten auttamaan, kun pyydän. Muuten hän katselee jalkapalloa, hengaa somessa, lukee kirjoja, pelaa kännykällä tai on omilla menoillaan.
Itse olen hukkua töihin. Vauva on ns. high need -baby: viihtyy vain sylissä, nukkuu 8h/vrk ja on vaikeasti tyynnyteltävissä. Nyt vielä hampaiden tulon vuoksi ei huoli tissiä, joten pumppaan ja syötän pullosta sekä yritän pitää imetystä yllä. Teen kaikki kotityöt, hoidan koirat, käyn kaupassa ja maksan vuokran sekä laskut vanhempainpäivärahan, lapsilisän ja toimeentulotuen avulla. Lisäksi haen EU:n ruoka-apua.
Kommentit (64)
Eihän tuossa hommassa ole mitään järkeä. Mahdollistat miehen saamattomuuden tekemällä kaiken hänen puolestaan. Tuo miehen graduprojekti on aivan absurdi ja paisunut hallitsemattomiin mittasuhteisiin. Eikö hän saa siihen kunnon ohjausta sieltä yliopistolta? Kyllä ohjaajan pitäisi jämäkästi puuttua tuollaiseen vuosikausien hinkkaamiseen.
Mielestäni voisit asettaa miehelle ukaasin, että hänen on hankittava itselleen apua perfektionismiin ja saamattomuuteen. Ja että hänen on alettava tästä lähtien hankkia perheeseenne oma osuutensa tuloista. Aseta vaikka joku aikaraja, johon mennessä gradun on valmistuttava, tulos tai ulos.
Ehkä voisitte koittaa jotain parisuhdeterapiaa myös? Tuo teidän systeemi, että sinä teet kaiken ja katkeroidut, kuulostaa aika toimimattomalta ja jos haluat olla vielä miehen kanssa, niin ehkä teidän pitäisi tehdä myös parisuhteen eteen vähän töitä ja muuttaa kumpikin omaa toimintaanne.
Oliko ap:n mielipidekirjoitus tämän päivän hesarissa?
http://www.hs.fi/mielipide/a1472186922679?jako=c146575a0b252235d875089f…
Miksi sä sitä miestäs elätät? pellolle vaan jos ei auta missään!
Ps. itse en tollasessa tilanteessa kyllä edes lisääntyisi, mutta sehän on nyt jo tehty..