Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutosluokkalaisen biologian kirjassa käytöstapojen opetuksessa: kätellessään aikuista tytöt niiaavat ja pojat kumartavat

Vierailija
19.08.2016 |

Mitä ihmettä? Eikö tuo ole aika lailla mennyttä maailmaa? Mun mielestä teinityttöjen ei todellakaan tarvitse niiailla kätellessään. Jossain pikkutyttöjen tanssiesityksessä se ehkä menee loppukiitoksena mutta tuollainen tervehdysniiaus yli 12-vuotiaalla ei kyllä kuulu enää nykypäivään. Kevyt nyökkäys on ok sukupuoleen katsomatta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvitti myös kohta jossa oli ohjeet jos naapuri kutsuu kylään illalliselle. Pitää muistaa avata lautasliina syliin, ruokailuvälineet jätetään lopuksi kello viiden asentoon ja kätellään kotiin lähtiessä. Ei meillä kyllä ole noin muodollista naapurien kesken (vaikka asutaan jopa suht varakkaalla okt-alueella). 

ap

Niiaaminen kuulostaa vanhanaikaiselta, mutta tämä on ihan normaalia arkikäyttäytymistä päivällispöydässä! Kätellä ei tarvitse, läheisiä ystäviä voi halata.

No me syödään niin usein puolin ja toisin naapureiden kanssa että ei olla niin muodollisia, lautasliinatkin harvoin on valmiiksi taiteltu jokaiselle, toisinaan on vain pelkkä talouspaperirulla ;)

ap

Vierailija
22/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja joskus ala-asteella mainitsi että aterimet laitetaan kello viiden asentoon ja siitä lähtien olen aina laittanut ne automaattisesti niin :D en ole edes ajatellut asiaa

N17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes mitään presidenttiäkään, vaan ihan siniverisiä.

15

Vierailija
24/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja joskus ala-asteella mainitsi että aterimet laitetaan kello viiden asentoon ja siitä lähtien olen aina laittanut ne automaattisesti niin :D en ole edes ajatellut asiaa

N17

Joo, niin mullekin, mutta sehän on vähän niin kuin kehotus, että viekää tämä lautanen pois, olen lopettanut syömisen. Siksi en harrasta tilanteessa jossa todennäköisesti siivoan jälkeni itse.

Vierailija
25/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiaus on söpöä. Sellanen ujo hymy vielä päälle. Tytöt <3

Vierailija
26/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sivulla tuo on? Tytöllä on tuo kirja, pakko tarkistaa voiko tuolla totta!

Vierailija
27/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syntynyt -71 ja mun lapsuudessa opetettiin niiaamaan kun kätellään. Omia lapsia en oo ohjeistanu niin, liekö sellainen jo vanhanaikaista. Jospa ne kirjan tekijät on kysyneet Rouva Siniseltä etikettioppia.

Vierailija
28/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin koulussa, niin kutosluokan bilsan kirjasta löytyi lähinnä kyrvän ja pillun kuvia. Kovasti ovat opetusmateriaalit muuttuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän