Kutosluokkalaisen biologian kirjassa käytöstapojen opetuksessa: kätellessään aikuista tytöt niiaavat ja pojat kumartavat
Mitä ihmettä? Eikö tuo ole aika lailla mennyttä maailmaa? Mun mielestä teinityttöjen ei todellakaan tarvitse niiailla kätellessään. Jossain pikkutyttöjen tanssiesityksessä se ehkä menee loppukiitoksena mutta tuollainen tervehdysniiaus yli 12-vuotiaalla ei kyllä kuulu enää nykypäivään. Kevyt nyökkäys on ok sukupuoleen katsomatta.
Kommentit (28)
Opettaja joskus ala-asteella mainitsi että aterimet laitetaan kello viiden asentoon ja siitä lähtien olen aina laittanut ne automaattisesti niin :D en ole edes ajatellut asiaa
N17
Ei edes mitään presidenttiäkään, vaan ihan siniverisiä.
15
Vierailija kirjoitti:
Opettaja joskus ala-asteella mainitsi että aterimet laitetaan kello viiden asentoon ja siitä lähtien olen aina laittanut ne automaattisesti niin :D en ole edes ajatellut asiaa
N17
Joo, niin mullekin, mutta sehän on vähän niin kuin kehotus, että viekää tämä lautanen pois, olen lopettanut syömisen. Siksi en harrasta tilanteessa jossa todennäköisesti siivoan jälkeni itse.
Niiaus on söpöä. Sellanen ujo hymy vielä päälle. Tytöt <3
Millä sivulla tuo on? Tytöllä on tuo kirja, pakko tarkistaa voiko tuolla totta!
Mä oon syntynyt -71 ja mun lapsuudessa opetettiin niiaamaan kun kätellään. Omia lapsia en oo ohjeistanu niin, liekö sellainen jo vanhanaikaista. Jospa ne kirjan tekijät on kysyneet Rouva Siniseltä etikettioppia.
Silloin kun minä olin koulussa, niin kutosluokan bilsan kirjasta löytyi lähinnä kyrvän ja pillun kuvia. Kovasti ovat opetusmateriaalit muuttuneet.
No me syödään niin usein puolin ja toisin naapureiden kanssa että ei olla niin muodollisia, lautasliinatkin harvoin on valmiiksi taiteltu jokaiselle, toisinaan on vain pelkkä talouspaperirulla ;)
ap