Millainen narsisti on eron jälkeen?
Ero sujui yllättävän sopuisasti. Miehellä siis ilmeisesti ihan diagnoosi narsismista tai vastaavasta epäsos. luonteesta. Onko odotettavissa vielä myllerrystä vai päästiinkö näin vähällä? Nyt on ollut pelottava radiohiljaisuus jonkin aikaa ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, kohta alkaa tapahtua. Nyt hän vielä odottelee minun yhteydenottoa.
Kommentit (13)
Mulla oli suhde, ei avioliitto, diagnosoidun narsistin kanssa. Se oli varmasti erilaista kuin monilla muilla, koska asiat olivat molemmilla selvillä koko ajan.
Sovittiin, että selät vastakkain ja eri suuntiin. Se on pitänyt. En antanut sitä vaihtoehtoa, että yhteydenpito olisi jatkunut. Hän muutti pois työpäiväni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia meillä ei ole. Ap
No sitten, jos ei ole lapsia, etkä kerjää häntä takaisin. Niin pitää hetki miettiä.. Onko edes lemmikkieläintä tai joku sinulle tärkeä tavara tai asia, johon hän voisi puuttua? Onkohan työpaikallesi jo soitettu sinusta jotain negatiivista.
"Radiohiljaisuus"? Oletteko siis yhä tekemisissä? Hylkäys on narsistin pahin painajainen, joten olet vaurioittanut hänen haurasta egoaan suurimmalla mahdollisella tavalla. On toki mahdollista, että jos olit hänelle pelkkä väline, hän heittää sinut syrjään kuin tyhjän maitopurkin. Mutta jos olet toiminut hänelle narsistisena lähteenä, hinku kostaa tekemäsi "vääryys" on valtava. Älä anna hänelle tilaisuutta siihen - vastaa kaikkeen kommunikaatioon asiallisesti, mutta mahdollisimman neutraalisti ja etäisesti, jos ollenkaan. Tyypillinen koston keino johon hän ei sinun osallisuuttasi tarvitse on mustamaalaaminen - työtovereillesi, kavereillesi, naapureillesi, jopa perheellesi - joten pitäisin sinuna korvat ja silmät auki sen varalta, että joku lähimmäisistäsi muuttaa yhtäkkiä ja selittämättä suhtautumistaan sinuun.
Hän voi hyötyä minusta ammatillisesti ja statuksellisesti. Olen pidetty työntekijä ja korkeammin koulutettu kuin exäni. Olemme samalla alalla. Koko ajan on ollut tunne, että olen ollut hänelle "käyntikortti". Se on ainoa asia, johon hän voi jäädä minussa kiinni ja yrittää hyötyä siitä.
Tuo kutsumasi radiohiljaisuus on juuri sen merkki, että jotain on tekeillä. Aina, aina jos tuttu ihminen käyttäytyy poikkeavasti, jotain on tekeillä. Trust me.
Mä erosin lapsen isästä,joka oli hakkaava hullu. Eka sanoi,että ei ole lapsen kanssa tekemissä jos ei olla perhe.se oli minulle ok. Myöhemmin soitteli uhkaili/haukku.. Heitteli kiviä ikkunaan ja kiipesi parvekkeelle ...
Onko narsistin merkki, kun äitini petti isääni aikoinaan ja on nyt ollut tämän uuden miehensä kanssa jo yli 15 vuotta. Aina kun heillä menee huonosti, hän soittelee isälleni ja tilittää tälle asioita. Ja isä kuuntelee kiltisti. Isälläni on ollut muutama naisystävä tässä välissä ja heitä äitini jaksaa arvostella. Valittaa myös minulle, jos isäni ei ole vastannut hänen soittoihinsa, jos on ollut naisystävällään... Itse ei tykkää miehensä exästä yhtään eikä tykkäisi, jos tämä soittelisi samanlailla hänen miehelleen. Mutta hänelle pitäisi tietysti vastata vaikka kesken minkä puuhien! Onko tuollainen roikkuminen ihan normaalia, etenkin jos on itse se pettänyt ja jättänyt osapuoli?
Samoin hän kovasti haukkuu ja arvostelee muita tuttuja ihmisiä, jotka ovat pettäneet puolisoaan ja jopa erästä, joka oli jo puolisonsa kanssa sopinut erosta, mutta eroprosessi oli vielä vireillä ja sillä aikaa oli löytänyt uuden miehen itselleen, eli ei edes pettänyt ketään. Onko tuo joku vinksahdus päässä / semmoinen itsensä suojelumekanismi tai jotain, ettei oikeasti näe omissa toimissaan mitään samankaltaisuutta / voi sitä tunnustaa ja projisoidaan vain kaikki haukut muihin?
Auta armias, jos hänelle huomauttaa näistä, niin saa kuulla kamalan syyttelyryöpyn ja saarnan siitä, kuinka "asiat ei ole niin mustavalkoisia" ja hänellä oli huono olla ja hänen tilanteensa oli ihan eri juttu jajaja...
Vierailija kirjoitti:
Ero sujui yllättävän sopuisasti. Miehellä siis ilmeisesti ihan diagnoosi narsismista tai vastaavasta epäsos. luonteesta. Onko odotettavissa vielä myllerrystä vai päästiinkö näin vähällä? Nyt on ollut pelottava radiohiljaisuus jonkin aikaa ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, kohta alkaa tapahtua. Nyt hän vielä odottelee minun yhteydenottoa.
Älä ainakaan sinä ota yhteyttä. Ja jos hän ottaa, niin varo lankeamasta uudestaan!
10:n äidillä saattaa olla jokin muu luonnehäiriö. Narsisti ei jätä kostoaan haukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei jätä rauhaan.
Pitkään jatkunutta vainoamista ja mustasukkaisuutta, jossa parisuhteen jälkeistä väkivaltaa.
eiköhän sillä ole jo uusi kumppani narsistit ovat kovassa huudossa. Lapsien kautta voi tehdä kiusaa jos semmosia löytyy.