Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on törkeintä, mitä 7-vuotiaanne on sanonut teille?

Vierailija
18.08.2016 |

Minun poika sanoi äsken, että toivoo minun hukkuvan pissaan ja kakkaan.

Luulin, ettei mikään, mitä hän tekee tai sanoo, enää kosketa mutta tässä sitä kyynelehditään.

En viitsi tekstata miehelle työmatkalle, koska ei hänkään voi mitään tälle.

Koko ilta siis ollut niin hirveää vääntöä pojan kanssa. Kaikki kotityöt tekemättä ja huominen valmistelematta. Poika nukkuu ihan rauhallisesti lopultakin. No ei ihme kun on koko illan riidellyt ja tapellut.

Kommentit (266)

Vierailija
1/266 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän hukuin 7-vuotiaana pissaan ja kakkaan kun äitini vaan huorasi. Aika onneton lapsuus minulla...

Vierailija
2/266 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan mutta minua tuo lähinnä huvittaisi. Tulet kuulemaan paljon pahempaa. Viattomalta lapselta vaikuttaa. Mää nukkummaan siäki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/266 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakaksi ja paukuksi on haukkunut. Ja kerran karjui toivovansa, etten olisi hänen äitinsä. Tosin viimeinen oli lainattu suoraan Ronja ryövärintyttärestä, jota olimme lukeneen edellisenä iltana...;)

Vierailija
4/266 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin on koulun alku ottanut koville 7-vuotiaan pojan kanssa, paljon on saanut vääntää ja selitellä, vuorotellen.

Vierailija
5/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran aikuinen koen olevani, että lapsen sanomana mikään ei mene ytimiin. Omalta kohdaltani tosin lapset eivät juuri heittele hävyttömyyksiä, pahin lienee "tyhmä isi" nelivuotiaan sanomana, josta keskusteltiin asiallisesti jälkeenpäin. Olen sanonut lapsille, että minulle saa ja pitää sanoa ihan kaikki, jos jokin asia vit... harmittaa. Muille ihmisille sitten eri säännöt.

Vaimo ei kestä tuollaistakaan (esim. tyhmä, pöljä), vaan vetää herneet nenään. En käsitä.

Vierailija
6/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin on koulun alku ottanut koville 7-vuotiaan pojan kanssa, paljon on saanut vääntää ja selitellä, vuorotellen.

Meillä myös 7v aloitti ekanluokan. On kummallisen toimelias ja hoitaa kaikki hommat ja on muutenkin kiltisti. Odotan jo että milloin koulun aloitus väsymys alkaa.

Vierailija
7/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeesti nykyään ihan fine, että lapset huutelee tommosia vanhemmilleen? Ei kyllä tasan ois meillä tommonen käytös ollu ok, vaikka miten ois ollu väsynyt... Onko samanlainen käytös hyväksyttävää myös esim. koulussa opettajia kohtaan?

Vierailija
8/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan mutta minua tuo lähinnä huvittaisi. Tulet kuulemaan paljon pahempaa. Viattomalta lapselta vaikuttaa. Mää nukkummaan siäki.

Miten joku voi olla näin tunteeton ja kylmä? Minä ainakin laskisin tuon merkiksi lapsen pahasta olosta ja miettisin, missä on vanhempina menty vikaan, että lapsi noin haluaa minulle pahaa. Ei perheenjäsenten kesken tuollainen pahanviljely ole mitenkään tervettä. Ja 129 ylänuolta. Aivan sairasta sakkia täällä palstalla, jossa lapsia ei ymmärretä yhtään. Minäkin rääyin ja vihasin äitiäni koko pienen lapsuuteni ja se ilmeisesti vain kehtasi samalla lailla kuin sinä olla ylimielinen sitä kohtaan. Tiedoksesi vain, etten sen jälkeen ja jo lapsuutenikaan aikana koskaan oikeasti rakastanut häntä, koska niin ilkeää ihmistä ei vain yksinkertaisesti voinut rakastaa. Sinä olet samanlainen. Eivät lapsesi oikeasti ja aidosti rakasta eivätkä kunnioita sinua, koska heidän mielipahansa ja se, että olet heitä loukannut, on sinulle jopa huvittavaa.

Et näe toisen ihmisen sisälle ja olet kylmä ja kamala ihminen. Hyi olkoon.

Vierailija
9/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeesti nykyään ihan fine, että lapset huutelee tommosia vanhemmilleen? Ei kyllä tasan ois meillä tommonen käytös ollu ok, vaikka miten ois ollu väsynyt... Onko samanlainen käytös hyväksyttävää myös esim. koulussa opettajia kohtaan?

Ei tietenkään ole fine, mutta ei sitä aina voi etukäteen estää. Vai miten ehdotat ettö se tehdään. Ap on kyllä ihme nynnerö kun itkee ja "kertoo isille". Minä en ota itseeni lasten riehumisia; mutta sanon kyllä jämäkästi ettei tämä käy laatuun.

Vierailija
10/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla näin tunteeton ja kylmä? Minä ainakin laskisin tuon merkiksi lapsen pahasta olosta ja miettisin, missä on vanhempina menty vikaan, että lapsi noin haluaa minulle pahaa. Ei perheenjäsenten kesken tuollainen pahanviljely ole mitenkään tervettä. Ja 129 ylänuolta. Aivan sairasta sakkia täällä palstalla, jossa lapsia ei ymmärretä yhtään. Minäkin rääyin ja vihasin äitiäni koko pienen lapsuuteni ja se ilmeisesti vain kehtasi samalla lailla kuin sinä olla ylimielinen sitä kohtaan. Tiedoksesi vain, etten sen jälkeen ja jo lapsuutenikaan aikana koskaan oikeasti rakastanut häntä, koska niin ilkeää ihmistä ei vain yksinkertaisesti voinut rakastaa. Sinä olet samanlainen. Eivät lapsesi oikeasti ja aidosti rakasta eivätkä kunnioita sinua, koska heidän mielipahansa ja se, että olet heitä loukannut, on sinulle jopa huvittavaa.

Oletpa tosikko. Kyllä lapsikin ymmärtää jopa ironiaa, jos ympäristö on muuten perusturvallinen ja rakastava. Ja hyvä oppiakin ymmärtämään niin ei sitten mene aina heti herne nenään ulkomaailmassa.

Vierailija
11/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omia lapsia, mutta siskontyttö muistaakseni sanoi tuon ikäisenä (olin hänen ja pikkusiskonsa kanssa saunassa): Sulla on paljon pienemmät tissit kun äitillä.

Onneks neidin pikkusisko (5v) pelasti mun kasvot sanomalla: No **** ei oo vielä aikuinen.

Tuokin oli lähinnä koomista, en mä siitä silloin kamalasti loukkaantunut :'D

Vierailija
12/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran aikuinen koen olevani, että lapsen sanomana mikään ei mene ytimiin. Omalta kohdaltani tosin lapset eivät juuri heittele hävyttömyyksiä, pahin lienee "tyhmä isi" nelivuotiaan sanomana, josta keskusteltiin asiallisesti jälkeenpäin. Olen sanonut lapsille, että minulle saa ja pitää sanoa ihan kaikki, jos jokin asia vit... harmittaa. Muille ihmisille sitten eri säännöt.

Vaimo ei kestä tuollaistakaan (esim. tyhmä, pöljä), vaan vetää herneet nenään. En käsitä.

Ehkä sinua on rakastettu pienenä. Ne joita on alusta asti kohdeltu niin, ettei mikään lapsen suuttumus ja reaktiot siihen merkitse vanhemmille mitään, vaan nauravat mielessään kuten tuo 2 niin lapsi oppii, etteivät hänen tunteensa ole minkään arvoisia ja eipä sitä silloin kyllä todellakaan halua kuulla omalta lapseltaan. Tai jos kuulee, niin minä huolestuisin. Ei lapsen kuulu vihata vanhempiaan niin paljon, että puhuu pahasti ja vanhemmat vielä kohauttavat vain olkiaan. Ettekö te käsitä, että se on merkki lapsen omasta pahasta olosta? Kannattaisi vähän paneutua siihen lapseen.

9

Vierailija
13/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

RentoÄiskä kirjoitti:

En muista 7-vuotiaan sanottua, mutta 8-vuotias poikamme on nimitetty minua mm. läskiksi lesboksi, vitun kusipääksi ja uhannut tappaa minut. Joten sinuna en olisi huolissani. Niin, kyllä pojallani on diagnoosi ja hän saa lääkityksen ohella terapiaa.

Whos the boss?

Vierailija
14/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa tosikko. Kyllä lapsikin ymmärtää jopa ironiaa, jos ympäristö on muuten perusturvallinen ja rakastava. Ja hyvä oppiakin ymmärtämään niin ei sitten mene aina heti herne nenään ulkomaailmassa.

Miten niin ironiaa? Onko lapsen viha sulle ironiaa?

9

Vierailija
15/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ehkä tuollaisesta loukkaantua sydänjuuriaan myöten :'D Sanot vaan, että olipa rumasti sanottu.

Vierailija
16/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta on hyväksyä myös ne huonot hetket ja vihaamisen tunteet. Ei niitä asiallisesti voi käsitellä, jos lapsen lauseet menevät tunteisiin ja itkettävät.

Vierailija
17/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25N kirjoitti:

Ei kannata ehkä tuollaisesta loukkaantua sydänjuuriaan myöten :'D Sanot vaan, että olipa rumasti sanottu.

Ai ei "kannata"? Valitsetko sä muka loukkaantumisen tunteesikin itse?

9

Vierailija
18/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tähänkin on tullut alapeukkuja? Aivan varmasti oli kyse sen lapsen pahasta olosta, kun noin sanoo. Vai ettekö muka usko?

Ja kun sille pahalle ololle vain naureskellaan niin se kasvaa ja lapsi masentuu aikuisena. Kun sitä ei kohdata ja selvitetä. Kun siitä ei välitetä. Kun lapsesta ei välitetä. 2 on hirviö.

9

Vierailija
19/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinua on rakastettu pienenä. Ne joita on alusta asti kohdeltu niin, ettei mikään lapsen suuttumus ja reaktiot siihen merkitse vanhemmille mitään, vaan nauravat mielessään kuten tuo 2 niin lapsi oppii, etteivät hänen tunteensa ole minkään arvoisia ja eipä sitä silloin kyllä todellakaan halua kuulla omalta lapseltaan. Tai jos kuulee, niin minä huolestuisin. Ei lapsen kuulu vihata vanhempiaan niin paljon, että puhuu pahasti ja vanhemmat vielä kohauttavat vain olkiaan. Ettekö te käsitä, että se on merkki lapsen omasta pahasta olosta? Kannattaisi vähän paneutua siihen lapseen.

9

Tai sitten voi lakata dramatisoimasta, todennäköisemmin ap:n lapsella on kuitenkin ikäkausikriisi (eskari-/koulunaloitusuhma) kuin trauma.

Vierailija
20/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 on just niitä jotka luulee olevansa hyviä vanhempia, mutta oikeasti on lastensa vihaama kusipää. Aikuisina ottavat sitten etäisyyttä, kun tajuavat joskus toivottavasti, ettei vanhemmalla enää ole heihin valtaa, vaikka koko lapsuuden sitä olikin. Tai eihän tuo naureskelu vielä vallasta yksinomaa kerro, mutta sekin on tällaisilla tunteettomilla vanhemmilla riskinä, että heillä on lapsen koko lapsuuden ajan kaikki valta lapseen eikä lapsi ikinä kasva vaan aikuisuudessa sitten näkyy kaikki vanhemmuuden ongelmat.

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi