Mistä sellaisesta asiasta, josta yleensä nalkutetaan/riidellään kotona teidän kotona ei synny riitaa?
Meillä on yksi sellainen asia ja se on vessanpöntön kansi. Aina kuulee juttuja pariskunnista, joista toisen mielestä toinen jättää aina pöntön kannen väärään asentoon.
Meidän perheessä ei tuollaisesta asiasta saa riitaa aikaiseksi kirveelläkään. Hyvä jos edes huomaan, missä asennossa vessanpöntön kansi on kun meen käymään tarpeilla.
Monesta muusta asiasta meillä sitten kinastellaankin, esim levälleen jätetyistä vaatteista, kun ne ei millään ilveellä löydä tietään sinne likapyykkikoriin. 😠
Kommentit (16)
Siivoaminen, tyhjät vessapaperirullat, lattioilla pyörivät vaatteet ja ylipäätään kaikki kodin siisteyteen liittyvät asiat. Kumpikin tykätään siististä kodista ja siivotaan ihan tasapuolisesti.
Kotityöt, raha, seksi, sukulaiskäynnit, lomanviettotavat.
Meillä ei tuu mistään kotityöstä tms riitaa. Saattaa joskus ärsyttää, ku on jääny jotkut sukat lattialle, mutta se on ratkaistu sillä, että ottaa ne sukat ja vie pyykkiin. Jos taas haluaa, että toinen tekisi jotain, niin sen kun pyytää ja se toinen tekee.
Kotityöt, seksi ja raha. Ei ainakaan vielä 15 vuoteen ole ollut tarvetta riidellä noista.
Kotitöistä, rahasta ja seksistä ei tarvi kinata :) Isoista asioista puhutaan, pikkuasioista kärtytään ja kinataan :D
Kotitöistä! Kummankin mielestä toinen tekee paljon / enemmän kuin itse. Toinen voi myös hyvällä omallatunnolla katsoa telkkaria tai olla tietokoneella, vaikka toinen saisi inspiraation siivota tms. Eli meillä ei ole kotitöihin liittyvää piilovallankäyttöä, marttyuriutta tms.
Raha ja miehen sotkut. En sano mitään pitkin taloa lojuvista vaatteista, harpon näppärästi niiden yli.
Rahasta ei ole koskaan tarvinnut riidellä tai kinastella. Molemmat piheja ja on itsestäänselvyys, että yhteiset menot maksetaan puoliksi ja loppuihin rahoihin ei toinen puutu.
Pidetäänkö sitten jotenkin pahana asiana, ettei tykkää siitä esim. että lattioilla on vaatekasoja? En jaksaisi itse sellaista sottaajaa, etenkään en jaksaisi esittää homman olevan ok kun nalkuttaminen on niin epämuodikasta.
Meillä ei vaatteet loju pitkin, puolipitoisillekin on omat paikkansa. Meistä olis aivan hassua, jos jompikumpi tipauttais vaatteet lattialle. Toinen on roskis, se viedään nikottelematta ulos, samoin vanhat lehdet ym. Tiskiä ei ikinä kasata pöydälle vaan ne laitetaan koneeseen tai tiskataan käsin saman tien. Ei olla mitään siivoushulluja, mutta järjestys pitää olla.
Meillä ei riidellä mistään. Vihaan riitelyä ja haluan sopia asiat puhumalla ja onneksi se on onnistunut jo kohta 30 v.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei riidellä mistään. Vihaan riitelyä ja haluan sopia asiat puhumalla ja onneksi se on onnistunut jo kohta 30 v.
Samoin, meillä tosin vasta 10v yhteistä taivalta.. oikeastaan ainoa asia, mistä on seurannu konflikti, on se ku väsyny kotona oloon ja siihen, että mies käy töissä ja olettaa, että mä hoidan kaiken muun auton renkaiden vaihdoista vessan siivoukseen ja nurmen leikkuusta lastenhoitoon "koska mä oon henkisesti vahvempi", mutta en mä silloinkaan nalkuta vaan kerron, että en enää jaksa enempää..
Eipä ole vielä muutaman kuukauden yhdessäasumisen aikana tullut vastaan sellaisia asioita. Emme muutenkaan harrasta riitelyä, olemme sen verran sopuisia ja rauhallisia molemmat ja inhoamme riitelyä. Lisäksi pelkäämme huutavia ihmisiä :D Eli mahdolliset erimielisyydet selvitetään _rauhallisella_ keskustelulla. Suosittelen muillekin, suurin ongelmamme on ollut molempia miellyttävän ravintolan valitseminen ja ko. väittely kesti viitisen minuuttia :D En edes halua tietää, mihin se olisi eskaloitunut jos olisimme huutaneet ja raivonneet...
Vessanpöntön rinkulan asennolla ei ole paskan vertaa väliä, roskat löytävät aina tiensä roskikseen molempien toimesta, raha-asioista ei tule riitaa koska meillä on samanlaiset rahankäyttötottumukset ja tulot samansuuruiset, kotityöt hoituvat periaatteella "se kumpi jaksaa ja ehtii, tekee". Jaamme myös kotitöitä tyyliin toinen lajittelee pyykit & laittaa koneen käyntiin ja toinen ripustaa ne kuivumaan, sekä toinen tiskaa ja toinen huuhtelee ja kuivaa.
Seksistä.