Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännitys ja leukapielien kipu/paineen tunne kaulalla

Vierailija
18.08.2016 |

Olen nyt joitain päiviä kärsinyt purentalihasten kivusta, johon olen joutunut ottamaan buranaa. Helpotti pariksi päiväksi, mutta nyt tuli turvotuksen tunne leuan alla olevissa imusolmukkeissa ja paineen tunne kaulalla ja pala kurkussa.

Puren ilmeisesti hampaita yhteen unissani. Olen ollut myös hyvin stressaantunut ja jännittynyt, voisiko vaivat johtua lihaksista? Panikoin, että mitä tämä on..

Olen myös juuri lisännyt ruokamääriä ruokavaliossani ja säikähdin miksen tunne nälkää vaan olo on täysi, vaikken ole syönyt mitään iltapäivän jälkeen... Olen tottunut syömään pieniä annoksia 2h välein ja nälkä on kerennyt vaivaamaan.

Voivatko nämä liittyä toisiinsa? Kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/4 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hammaslääkäriin ja hanki purentakisko. Auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri, mutta kommentoin silti.

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, hyvin erilaiset oireet voivat liittyä toisiinsa ja yhteen kantasyyhyn. Sinun tapauksessasi se kantasyy on ehkä juuri se stressi. 

Hammaslääkäriltä saat kiskon, joka auttaa hampaiden kiristelemiseen yöllä. Jos nyt syöt enemmän ja harvemmin, anna elimistöllesi aikaa tottua uuteen rytmiin. Et ole kone. :)

Pidätkö liikunnasta? Sinua voisi myös rentouttaa esim tunnin mukava kävely päivässä, jossakin maisemassa/ maastossa, josta pidät. Ei ajanottoa, ei suorittamista. Kävelet vain, seuraat lintujen kokoontumista muuttomatkalle, kesän vaihtumista syksyksi. Jooga voisi myös rentouttaa sinua. 

Vierailija
4/4 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kisko ei korjaa alkuperäistä syytä, joka on henkinen. pura oma aikajanasi. aloita vaikka kirjoittamalla sitä auki. apua myös psykoterapiasta analyyttinen. et ole miksi itseäsi luulet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme