Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunpoisto. Nostaako painoa?

Vierailija
18.08.2016 |

Äkkiseltään luulisi, että kohdunpoisto pikemminkin laskisi painoa, siinähän sisäelin poistetaan. Mutta olen kuullut, että joillakin paino itse asiassa nousee. Onko kellään kokemuksia tai parempaa tietoa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että ei vaikuta mitenkään. Muista en tiedä. Oma hormonitoiminta on käynnissä niin kauan kuin munasarjat on tallessa, vaikkei kuukautisia olekaan.

Vierailija
2/8 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta painoon mitenkään, eihän hormonitoiminta muutu. Tietenkin, jos leikkauksesta tulee pitkä sairausloma, liikunta voi olla vähempää, ja sitä kautta vaikuttaa painoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen pitäisi periaatteessa nostaa painoa mutta mulla nousi syystä tai toisesta paino kymmenellä kilolla kohdunpoiston jälkeen. Toinen munasarjoista on poistettu muutama vuosi sitten endometriooman poiston yhteydessä mutta toinen on edelleen jäljellä ja käsittääkseni toimii edelleen. Tai ainakaan en ole mitään vaihdevuosioireita huomannut. Toki menkat jää tulematta kun ei ole kohtuakaan, mutta niitä muita vv-oireita ei ole tullut.

Voihan se olla, että aineenvaihdunta on hidastunut iän myötä... 41v mittarissa nyt.

Vierailija
4/8 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu ei tuota hormonia, joten ei pitäisi olla vaikutusta painoon. Mutta niin se vain mullakin nousi paino mystisesti kohdunpoiston jälkeen 15 kg.

Vierailija
5/8 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän outoa, miten toi paino joillain nousee vaikka ei pitäisi.

Vierailija
6/8 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kohtu että munasarjat poistettu 8 vuotta sitten ja siitä lähtien ollut estrogeenihoito. Ei vaikutusta painoon. Olen tosin kamppaillut painon kanssa koko ikäni, mutta ihan samallalailla tippuu ja nousee kuin aiemminkin.

Vierailija
7/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla jo pelkkä hengittäminen voi nostaa painoa.

kuulemma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi