Hääasu vieraalla
Olen menossa häihin lauantaina. Asuksi olen valikoinut polviin asti olevan mustan mekon,jossa edessä melko iso vaaleanvioletti kukkakuvio. Ei siis ole kokomusta. Mekon päälle ajattelin mustan boleron (koska melko viileä ja sateinen päivä tulossa) jalkaan laitan mustat legginsit ja mustat korkokengät. Olenko pukeutunut liian synkästi? Onko legginsit huono valinta? En ole sukkahousuihminen ja viileän ilman vuoksi haluan vähän paksumpaa housua. Onko häihin oikein pukeutua mustaan? Ainut valopilkku mustassa asussani on mekossa olevat kukat.
Kommentit (24)
Musta bolero tai kevyt takki ok, mutta mustia sukkiksia tai legginssejä ei missään tapauksessa!
Ihonväriset sukkikset ovat takuulla juhlissa riittävän lämpimät. Tuskimpa ulkojuhlia kuitenkaan on tiedossa?
Musta on nykyisin ihan ok hääjuhlaväri.
Älä nyt hyvä ihminen laita legginssejä juhliin! Juhlamekon kanssa ohuet, laadukkaat sukkahousut.
Ei pidä laittaa kesähäihin pitkää mekkoa. Mahdollisimman lyhyt hame pitää olla, ja pikkarit pitää jättää myös pois. Tuottaa hääparille hyvää onnea, kun häävieras vilauttaa pimppiä hääjuhlassa. Se on Kymenlaaksolainen kansanperinne, joka on syytä pitää voimissaan.
Viime kesän morsiamena voin sanoa etten itse ainakaan pahastunut kun kummitädilläni oli kokomusta mekko, sukkikset ja kengät yhdistettynä värilliseen huiviin. Yhtä paljon väriä hänellä oli kuin sinulla.
En ymmärrä tätä hautajaisininää, en todellakaan laittaisi mitään kivaa kukkakoristeista mekkoa hautajaisiin..? Muutenkin outo ajatusmaailma, en itse ainakaan odota että vieraat ostavat ihan Minun Päivääni varten erikseen värillisen mekon, jos muuten käyttävät juhlissa mustaa mekkoa. Häät ovat toki erityinen päivä mutta niihin menee aikaa koko lauantai, lisäksi suurin osa ostaa häälahjan, ja matkakulujakin tulee. Eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi panostusta ilman että tarvitsee alkaa uusia garderoobia.
Legginsit näyttävät todennäköisesti vähän hassuilta, mutta tuskin se hääpari niitä huomaa ellet ole joku morsiusneito.