Aijon hakea lukion jälkeen kauppikseen
Olen tajunnut viime aikoina, että haluan kaupan kassalle töihin. Rakastan asiakas palvelua ja olen ollut kesä töissä kaupan kassalla. Voisiko joku merkonomi kertoa, onko kauppikseen pääsy kokeita, jos, minkälaiset ja onko muuten minkäläinen koulutus. Kirjoitan ensi keväänä.
Kommentit (21)
Kannattaa vielä käydä muutama äidinkielen kurssi, jos aiot selvitä kirjoituksista.
Minulle kauppis on aina tarkoittanut kauppakorkea koulua nykyistä Aalto-yliopistoa.Siitä ei taida olla tässä kyse. Jos olisi niin ap varmasti tietäisi mitä se vaatii ja tuskin haaveilisi kassa hommista sillä pohjalla
Eiku hae äidin kieltä opiskelemaan.
Minä aijjon hakea äidin kielen kurssille
Kauppis on kauppaoppilaitos eli 2. asteen oppilaitos
En ole kuullut kauppis-nimitystä käytettävän kauppakorkeakoulusta ennen kuin törmäsin siihen AV-palstalla. Tais olla joku tuleva "akateemikko" asialla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kauppis on aina tarkoittanut kauppakorkea koulua nykyistä Aalto-yliopistoa.Siitä ei taida olla tässä kyse. Jos olisi niin ap varmasti tietäisi mitä se vaatii ja tuskin haaveilisi kassa hommista sillä pohjalla
Kauppis on aina tarkoittanut kauppaopistoa eli sitä amiksen tasosta paikkaa. Joten sulla on väärä luulo ollut.
Kauppakorkea on kauppis, oli jo ennen sun syntymää.
Tuo oikeinkirjoitus ei sulta ihan taivu, otapa pari tuntia tukiopetusta siihen. Sitten vaan amikseen tai kauppaopistoon, ei ole pöäsykokeita kumpaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vielä käydä muutama äidinkielen kurssi, jos aiot selvitä kirjoituksista.
Joo tiedetään, että tuli vähän typoja, en jaksa täällä keskustelu palstalla tarkistella kirjoituksiani niin tarkkaan, koulu tehtävissä kyllä tarkistan. Olen siis ap. Ketään merkonomia paikalla???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppis on aina tarkoittanut kauppaopistoa eli sitä amiksen tasosta paikkaa. Joten sulla on väärä luulo ollut.
Olet väärässä, sorry.
Niin ja kauppista siis nyt tarkoitan, en kauppa korkeaa! Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä sanon jollekin täälläpäin , ett Iivari pääsi kauppikseen niin tiedämme kyllä molemmat mihin opinahjoon Iivari pääsi =kauppakorkeaan.
Mut miten vaan .Pääasiahan on ,että puhujat ymmärtävät toisiaan.Mikä ei tässä nyt toteudu ja keskustelukin luisui jo ihan muualle kuin aloitus.
Auto törmäsi jalankulkijaan - ei prkl BMW törmäsi - ei oo BMW , Audi se on - eikä oo ku hevonen
Minä olen töissä Aalto-yliopistossa, tosin tekniikan puolella. Kyllä me puhutaan aina Kauppiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen töissä Aalto-yliopistossa, tosin tekniikan puolella. Kyllä me puhutaan aina Kauppiksesta.
Viitaniemen kauppis heti siinä amista vastapäätä
Eikö yhtään merkonomia tai muuta asiasta tietävää?? Ap.
Mihin päin aiot hakea? Helsingissä ainakin SLK jengi vaan kävelee sisään, niiden yo-linjalle pääset helposti.
Kauppis on aina ollu kauppakorkea. Kauppaopisto oli kauppaopisto.
T. Yo 1987 stadista
Aijo.