Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siellä ne espoolaiset innoissaan ajalee metrollaan

Vierailija
17.08.2016 |

Vai eiks se kuljekaan vielä? :O

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kävi aimo juputus: helsinkiläiset on närkästyneitä ja ihmeissään,  kun joka toinen juna ajaa Ruoholahteen ja joka toinen Kamppiin. Junat lähtevät lisäksi aivan väärästä kohtaa.  Se ei vetele!  Liian vaikeeta! 

Vierailija
2/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut vielä yhdenkään espoolaisen odottavan metroa innoissaan. Eikä siitä koituvaa laskua.

t. Espoolainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä odotan sitä kieli pitkällä, koska työpaikkani sijaitsee Espoossa. Työmatkani lyhenisi jopa puolella tunnilla ja elämä helpottuisi muutenkin. Eli todellakin odotan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

No minä odotan sitä kieli pitkällä, koska työpaikkani sijaitsee Espoossa. Työmatkani lyhenisi jopa puolella tunnilla ja elämä helpottuisi muutenkin. Eli todellakin odotan.

Me ollaan tehty Espoossa valtuustoaloite, että kaikille helsinkiläisille pannaan länsimetrotullimaksu, joka kilahtaa etäluvulla automaattisesti kaupunginrajan ylityksen jälkeen.  Jollainhan ne kustannusylitykset on maksettava, ja Helsinki metron alkujaan halusi.

Vierailija
5/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja moni muu odotetaan metroa myös. Nyt on todella hankala kulkea Lauttasaareen, koska HSL päätti, että jokainen haluaa yhden vaihdon lisää ruuhkaisessa Kampissa. Ja ruuhkat on hirveät kaiken kaikkiaan, kun bussit menee minne sattuu ja metrot kulkee miten sattuu ja ihmiset äänestää jaloillaan ja siirtyy omiin autoihin.

6/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tehty Espoossa valtuustoaloite, että kaikille helsinkiläisille pannaan länsimetrotullimaksu, joka kilahtaa etäluvulla automaattisesti kaupunginrajan ylityksen jälkeen.  Jollainhan ne kustannusylitykset on maksettava, ja Helsinki metron alkujaan halusi.

No voi voi, itke mulle joki. Enpä nyt osaa tähän muuta sanoa. 

Jos tulli tulee, niin sitten et sinäkään perhanan espoolainen käytä mun jokeribussia! Kehällä Espoon ja Helsingin rajalla tarkastetaan kaikilta henkkarit, ja jos asuinkuntana on Espoo, joutuu maksamaan tullia! Helsinkiin ei tulla ilmaiseksi, perkele!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulli tulee, niin sitten et sinäkään perhanan espoolainen käytä mun jokeribussia! Kehällä Espoon ja Helsingin rajalla tarkastetaan kaikilta henkkarit, ja jos asuinkuntana on Espoo, joutuu maksamaan tullia! Helsinkiin ei tulla ilmaiseksi, perkele!

Kuulostaa Vihreiden Helsinki-politiikalta. Hidastetaan vielä ihan vähän nykyiselläänkin hidasta matkantekoa, ikään kuin julkkarimatka kahdella vaihdolla ei muutenkin vaatisi to-del-la isoa vakaumusta luonnon suojelemiseksi. 

No, onneksi ei tarvitse käydä Helsingissä.

Vierailija
8/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kuukausikortin ja odotin metroa Kivenlahden asemalla. Ei tullut vielä, mutta huomenna menen uudestaan.

Vierailija
9/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Me laitetaan tiemaksa kaupungin rajalle. Kaikille espoolaisille kunnon tietulli, sillä jonkunhan on Helsingille ruuhkista koituvat kulut maksettava. Ja jos ajelee yksin, niin maksu tuplaantuu.

Vierailija
10/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa Vihreiden Helsinki-politiikalta. Hidastetaan vielä ihan vähän nykyiselläänkin hidasta matkantekoa, ikään kuin julkkarimatka kahdella vaihdolla ei muutenkin vaatisi to-del-la isoa vakaumusta luonnon suojelemiseksi. 

No, onneksi ei tarvitse käydä Helsingissä.

Olen muuten ihmetellyt miksi Vihreät vastustaa ja hankaloittaa julkista liikennettä. Luuleeko ne oikeasti, että kun tarpeeksi potkitaan, niin ne autoilijat siirtyy pyöräilemään?

Vierailija
11/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kuukausikortin ja odotin metroa Kivenlahden asemalla. Ei tullut vielä, mutta huomenna menen uudestaan.

:D Hommaa lämmintä päälle, voit joutua odottelemaan hieman pidempään...

Vierailija
12/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Me laitetaan tiemaksa kaupungin rajalle. Kaikille espoolaisille kunnon tietulli, sillä jonkunhan on Helsingille ruuhkista koituvat kulut maksettava. Ja jos ajelee yksin, niin maksu tuplaantuu.

Tietullithan ovat oikeasti tulossa. Kumpaankin suuntaan. Koskee etenkin köyhiin itähelsinkiläisiin tosi ikävästi.

Vierailija
13/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Tietullithan ovat oikeasti tulossa. Kumpaankin suuntaan. Koskee etenkin köyhiin itähelsinkiläisiin tosi ikävästi.

Unohtui jatkaa, että se onkin välttämättömyys, koska kallis metroinvestointi käyttökuluineen pitää kattaa. Vaikka eihän sitä kateta millään. Yksikään metroselvitys ei osoittanut, että länsimetrosta olisi yhtään mitään hyötyä, että se "maksaisi itsensä takaisin" millään aikajänteellä, tai että se edes nopeuttaisi radanvarressa asuvien matkantekoa.

14/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten ihmetellyt miksi Vihreät vastustaa ja hankaloittaa julkista liikennettä. Luuleeko ne oikeasti, että kun tarpeeksi potkitaan, niin ne autoilijat siirtyy pyöräilemään?

Samaa ihmetellyt. Eikös se joukkoliikenne olisi nimenomaan ekologinen vaihtoehto? Ei sitten näköjään. Kai tässä on kohta pakko ostaa auto, perhana.

🇺🇦🇮🇱

15/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään metroselvitys ei osoittanut, että länsimetrosta olisi yhtään mitään hyötyä, että se "maksaisi itsensä takaisin" millään aikajänteellä, tai että se edes nopeuttaisi radanvarressa asuvien matkantekoa.

Itsekin kyllä vähän ihmettelin metron jatkamista länteen, koska metrolinjahan menee Länsiväylää pitkin käytännössä, ja Länsiväylän bussiliikenne on ollut tosi hyvin toimivaa. Suoraa motaria, oma bussikaista. Ja homma on toiminut ihan hyvin. Eli mitä uutta se metro tavallaan tuo siihen?

Paljon enemmän olisi ollut hyötyä Kehä I:n suuntaisesta metrosta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan vaikeutuu liikkuminen Helsinkiin, kun metro alkaa kulkemaan Espooseen. Toivottavasti Espoon metroradan avajaiset myöhästyy vielä seuraavat 10 vuotta.

Vierailija
17/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy täällä Espoossa  opetella taas pyöräilemään. Kun vihreet vaikeuttaa kulkemista liikkumista. Ajattelin ,että ostetaan täällä Haukilahdessa sellainen Tandem-pyörä, kun minä en yksinäni uskalla pyöräillä. Laitetaan lapset sellaiseen kankaiseen peräkärryyn, joita nykyään näkyy saavan jo Suomestakin. Sitten sillä huristellaan Länsiväylää Stockmannille, tai on kai tuolla joku pyörätiekin siinä rinnalla.  Sitten vois vaikka myydä autot pois, mutta miten sitten päästäis maalle.    Juu monta ongelmaa tulee.  En ole vielä ollut edes bussiss, mutta eiköhin sitä oppis ne oudot maksamiset, kai ne R-kiskalla neuvois, aikaa tai arvoa. ???

Vierailija
18/18 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy täällä Espoossa  opetella taas pyöräilemään. Kun vihreet vaikeuttaa kulkemista liikkumista. Ajattelin ,että ostetaan täällä Haukilahdessa sellainen Tandem-pyörä, kun minä en yksinäni uskalla pyöräillä. Laitetaan lapset sellaiseen kankaiseen peräkärryyn, joita nykyään näkyy saavan jo Suomestakin. Sitten sillä huristellaan Länsiväylää Stockmannille, tai on kai tuolla joku pyörätiekin siinä rinnalla.  Sitten vois vaikka myydä autot pois, mutta miten sitten päästäis maalle.    Juu monta ongelmaa tulee.  En ole vielä ollut edes bussiss, mutta eiköhin sitä oppis ne oudot maksamiset, kai ne R-kiskalla neuvois, aikaa tai arvoa. ???

Meillä täällä Tapiolassa on ollut fillari-peräkärryjä jo 20 vuotta ja Stockakin.  Me ajateltiin ostaa vesitaso, sillä pääsee kivasti Otsolahdelta Saimaalle, case Lande hoituu näppärästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi