Olen ollut tupakoimatta nyt 26 tuntia :)
Jee! Tästä se lähtee. Haluun hengittää! Enkä halua töissä rynnätä pikasavuille salaa (tai vähemmän salaa) tai haista tupakalle ja ja ja ja..
Kommentit (24)
Hyvä sinä. Pitäis kans lopettaa, mutta kun,,,
Kiitos tsempeistä!
Mulla on jo pidemmän aikaa tupakoinnista tullut huono olo. Vaikka poltan muka kun ahistaa tai jännittää, tupakka pahentaa sitä. Tulee fyysisestikin niin huono olo, että tekee mieli levätä aina kun on käynyt savuilla. En tiedä mistä moinen muutos, ei samalla tavalla ennen käynyt.
Ap
Hienoa! Lue Allan Carrin "Stumppaa tähän", ei se mikään ihmekirja ole mutta hyvää motivaatiota - tupakointihan on täysin turhaa ja aika säälittävää.
Itse lopetin reilu 2v sitten, ei ole ikävä..
En halua masentaa, mutta itse olen ollut nyt 17.5 viikkoa polttamatta, ja himo on edelleen kauhea. Olen tässä lopetuksen jälkeen tajunnut, että tulen loppuelämäni olemaan tupakoitsija ainakin henkisellä puolella. Älä siis tuudittaudu uskoon, että parin viikon päästä röökinhimo on historiaa, vaan valmistaudu ihan kaikenlaisiin fiiliksiin. Tsemppiä kovasti!
Tuossa on hyvää lukemista toisella kotimaisella. Varmaan aika samoja juttuja kun tuossa Carrin kirjassa.
Riippuu täysin asenteesta kuinka kauan himo kestää. Ajattele näin: Olet jo nyt savuton! Sun ei tarvitse enää koskaan polttaa. Nikotiinia häviää elimistöstäsi joka sekunti. Suurin osa siitä on kadonnut kolmessa päivässä ja vaan pienenpieni murunen pitää kiinni sen kolme viikkoa ja saattaa joskus muistutella itsestään, mut se on vaan merkki siitä että kohta se on kaikki poissa ja tupakanhimo lakkaa kokonaan. Nikotiiniriippuvuus on enimmäkseen psyykkistä, koska eihän tupakoijat muuten pystyisi mm. nukkumaan täyttä yötä polttamatta tai matkustamaan jne. Hyvä ap!! Olet jo savuton, nauti siitä!!!
16 päivää polttamatta ja joka ikinen työpäivä tehnyt mieli karata röökille. Jokainen tilanne jolloin ennen poltin tupakan on tuskainen. Tää on kyllä yhtä henkien taistelua.
Vierailija kirjoitti:
Koita sinnitellä se 2 viikkoa, sen jälkeen olet päässyt irti.
-tuon kokenut
Hah, tuon jälkeen se taistelu vasta alkaa. Nuo fyysiset oireet on helpoin taltuttaa. T:6v ilman
Tuosta se alkaa!!! Itse lopetin vuonna 2005 ja alku oli hankalaa, mutta nykyään en edes muista et oon polttanut joskus.. Pitää vaan jaksaa, pari ekaa vuotta pitää olla tosi skarppina, onnea matkaan!
Ole polttamatta aina yks päivä ja katso tilanne uusiksi seuraavana. Tällä lailla onnistuin itse. Yhden päivän aina jaksaa, ei saa ajatella viikkoja ja vuosia. Olen ollut savuton yli 10 v
Eikö yhtään tee mieli? Olet ollut vasta päivän polttamatta, joten voisit vielä ihan hyvin vetäistä viimeiset savut.. :)
Hyvä! Mulla on mennyt jo reilu 8kk ilman. Lopetin viettämällä loman vanhempien kanssa. Heidän edessään ei voinut polttaa, joten tupakka jäi siihen. Imeskelin nikotiinitabletteja pahimpaan ärtymykseen, mutta parin viikon päästä helpotti.
1kk jälkeen onkin ollut sitten helppoa. Nyt on vain tosi onnellinen, ettei tarvitse etsiä tupakointipaikkaa vähän väliä ja talven tullessa sitä on vielä onnellisempi, kun ei tarvitse seisoskella kylmissään pihalla.
Kyllä se siitä! Jos minä pystyin, kuka tahansa pystyy. Se on vaan pääkopasta kiinni.
Jos joskus kokenut jotkin oikeat vieroitusoireet esim. huumeet, lääkkeet tms. niin tupakkalakko lähinnä naurattaa. Joten ap kannattaa koittaa suhteuttaa oireesi johonkin ikävään tapahtumaan tms. mistä olet elämässäsi selvinnyt, niin ei tunnu kovinkaan kummoiselta jutulta.
Hyvä!Olo kohenee huomattavasti ajan kanssa.
Täällä 4. Pv menossa ja alkaa pikkuhiljaa vituttaa kun pientä oravaa.
Röökiä ei tee varsinaisesti mieli, mut joku puuttuu ja ärsyttää niin perkuleesti että justiinsa äskenkin karjuin keuhkot pihalle kun suutuin 😂 Saatana 😂
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!Olo kohenee huomattavasti ajan kanssa.
Ei läheskään niin hyvä kun hyvän aterian ja kahvin päälle nautitut kunnon henkoset. Aijai että tekee hyvää! :)
Vierailija kirjoitti:
Röökiä ei tee varsinaisesti mieli, mut joku puuttuu ja ärsyttää niin perkuleesti että justiinsa äskenkin karjuin keuhkot pihalle kun suutuin 😂 Saatana 😂
Miten heikko voi edes olla. :D Sähän oot ihan täys pelle hahaah! Kasva aikuiseksi ja hanki selkäranka häviäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röökiä ei tee varsinaisesti mieli, mut joku puuttuu ja ärsyttää niin perkuleesti että justiinsa äskenkin karjuin keuhkot pihalle kun suutuin 😂 Saatana 😂Miten heikko voi edes olla. :D Sähän oot ihan täys pelle hahaah! Kasva aikuiseksi ja hanki selkäranka häviäjä.
Ihan oon aikuinen pelle, selkärankakin löytyy. Mikäs sun selitys on? Ei ilmeisesti ainakaan selkärankaa vaativa aikuisiän tupakkalakko? 😂😂😂 wtf
Kohta 15v lopettamisesta. Oli ehdottomasti yksi koko elämäni parhaita valintoja, suosittelen kaikille.
Koita sinnitellä se 2 viikkoa, sen jälkeen olet päässyt irti.
-tuon kokenut