Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että työhakemukseen ei saa mitään vastausta?

Vierailija
08.09.2023 |

On kyllä kurjaa kun on käyttänyt aikaa hakemuksen tekemiseen, mutta ei tule edes sitä "ei kiitos" vastausta. Olisiko tuo nyt ylivoimaista laittaa sähköpostilla kaikille joita ei valittu edes haastatteluun? Voisi jokainen siirtyä eteenpäin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. On yleistä, tämä maa on täynnä huonosti käyttäytyviä työnantajia. 

2/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yleensä tullut jokin vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillistä. Monesti viesti laitetaan vasta, kun valinta on tehty eli jopa kuukausia hakemuksen laittamisen jälkeen.

Vierailija
4/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. 7kk työnhaun aikana olen saanut tasan kaksi vastausta, että kiitos, mutta ei kiitos. Eipä tämä työnhakuvelvoite niitä työpaikkoja tuo vaikka niin väitettiin :D

Vierailija
5/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut aina edes kaikista julkisista, vaikka niistä pitäisi tulla valituskelpoinen päätös.

Vierailija
6/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta koukkua vaan vesille

Vierailija
7/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. monista vuokratyöfirmoista ei tule mitään ikinä. Sanomakonserniin kuuluvaan paikkaan laitoin vastauksen ilmoitukseen alkuvuonna, ei ole vielä kuulunut mitään.

Vierailija
8/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee minkäänlaista vastausta ja täydellinen ghostaus on yleistynyt nopeasti. Omalla otannalla enää 10-15% kuittaa millään tavalla. Haen siis jo enimmäkseen töitä joita en pystyisi mitenkään tällä terveydellä koskaan tekemäänkään. Terveisin ikääntynyt it-ammattilainen yli 30v kokemuksella.

Vierailija
9/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet on jättänyt vastaamatta.

Jos rekrytoijalla on tuhat hakemusta. Napsi niistä kaikki sähköpostit ja klikkaa 999 vastausta ei.

Onhan noihin omat ohjelmistonsa. Mutta ei kaikilla.

Vierailija
10/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillistä. Monesti viesti laitetaan vasta, kun valinta on tehty eli jopa kuukausia hakemuksen laittamisen jälkeen.

Omalla kohdalla ennätys taisi olla 6-7 kk hakuajan umpeutumisen jälkeen. Olin kieltämättä vähän ihmeissäni kun luin viestin sähköpostissa, olin jo autuaasti unohtanut koko paikan ja hakemukseni. 

Vierailija
11/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan hakemuksen loppuun aina suunnilleen näin "Odotan vastaustanne ja tiedän missä toimipaikkanne sijaitsee."

Vierailija
12/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rekrytoijalla on tuhat hakemusta. Napsi niistä kaikki sähköpostit ja klikkaa 999 vastausta ei.

Tai "valitse kaikki" ja poimi se yksi sieltä pois.

Vierailija
13/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitan hakemuksen loppuun aina suunnilleen näin "Odotan vastaustanne ja tiedän missä toimipaikkanne sijaitsee."

Minä myös. Lisään vielä loppuun "onhan palovakuutuksesi ajantasalla"

Vierailija
14/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä toivottavaa, että työnantajat ilmoittaisivat edes nettisivuillaan jos valinta avoimeen/avoimiin työpaikkaan/työpaikkoihin on tehty ettei kenenkään tarvitse pitää yllä turhaa toivoa työpaikan saannista.

Vierailija
15/15 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti nimenomaan vuokratyöfirmoilla ei ole keinoja tähän. Jotain hämärää noissa firmoissa on muutenkin, kun samat paskatyöilmoitukset toistuvat, mutta hakijoille ei vastata mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi