Miksi facebookissa pitää esittää jotain mitä ei ole?
Lapsen kummi oli kirjoittanut pitkän litanian kummiuden tärkeydestä, yhteydenpidosta ja siitä kuinka kummilapsi on niiiiiin rakas...Tosiassa ei ole pitänyt yhtettä puoleentoista vuoteen.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se sitten pitää yhteyttä johonkin toiseen kummilapseen? :(
Mikä on tietysti hanurista koska ei ole kiva jos on noin epätasa-arvoista kohtelua.MUTTA. Siis ihmisethän on justiisa niin lässynlää ja positiivisia siellä. Ei mene mulla ainakaan läpi kaikkien "unelma-elämä".
Ei ole muita kummilapsia.
Ap
Näitä riittää, nythän on joku kummiviikko menossa. Täytyy kiillottaa omaa sädekehäänsä...
Eräs mamma blurraa kaikkia kuviaan niin että iho näyttää epäluonnollisen sileältä, oikeastaan tosi huonoja ne kuvat kun muokattu överiksi. Tosielämässä naamassa muutama finni, eikä ollenkaan niin paha etteikö voisi ottaa ihan luonnollisia kuvia ilman mitään filttereitä.
No ihmisillä nyt on sellainen piirre, että haluavat antaa itsestään mahdollisimman edullisen kuvan. Luulisin, että lähes jokainen tekee tätä ihan huomaamattaankin esim. puheissaan.
Facebook ja muu some on juuri tuohon provosoivia varsinkin, koska ne on ikään kuin ihmisen käyntikortteja maailmalle, ja kaikki tietää että esim. työnantajat niitä katselee jos harkitsee henkilön palkkaamista. Siksi useimmat haluavat antaa sinne itsestään kaikin puolin kunnollisen, asiallisen ja lämpimän ihmisen kuvan, olipa totuus mitä vaan.
Tää menee nyt ehkä vähän ohi aiheen, mutta mua ärsyttää facessa kaikki se kaksinaamaisuus ja teennäisyys. En voi käyttää facebookkia ärsyyntymättä. Välillä mietin, että mikä mussa on vialla vai oonko vaan kateellinen tai jotain.
Mutta pari esimerkkiä.. Työkaveri on todella ahdistunut miespuolisen kollegan iskemisyrityksistä. Puhuu mulle kuinka ei voi olla samassa tilassa jne. Facessa tää naikkonen tykkää kaikesta mitä tää mies julkaisee. Molemmat siis mun kavereita ja nää lävähtää aina mun uutisvirtaan. En jotenkin ymmärrä.
Ihmiset, jotka ei siedä toisiaan ja puhuvat toisistaan paskaa, tykkäävät ja kehuvat toisiaan kilvan Facebookissa. Mulla ei tähänkään riitä ymmärrys.
Tai näin juuri ystäväni, joka oli käynyt katsomassa tuttujemme uutta kotia ja haukkui siinä kaiken. Mutta sitten huomasin facessa, kun oli sydänten kera kehunut tätä kämppää tälle juuri muuttaneelle ystävälle.
Ja kyllä kai tätä samaa kaksinaamaisuustta esiintyy ilman somea, mutta kirjoitettuna tuntuu musta vaan vielä härskimmältä.
Kellään muulla samoja ajatuksia? Vai oonko vaan jämähtänyt menneeseen? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tietysti hanurista koska ei ole kiva jos on noin epätasa-arvoista kohtelua.MUTTA. Siis ihmisethän on justiisa niin lässynlää ja positiivisia siellä. Ei mene mulla ainakaan läpi kaikkien "unelma-elämä".
Ap
Mistä tiedät jos että ole yhteyksissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMistä tiedät jos että ole yhteyksissä?
Mainitsi lapsen nimeltä tekstissä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMistä tiedät jos että ole yhteyksissä?
Mainitsi lapsen nimeltä tekstissä
Ap
:D No sehän on osuvasti. Kuvaa valtaosaa facebookissa roikkuvista ihmisistä. Ei mitään sisältöä oikeasti mutta sinne läntätään kaikkee paskaa. Sitten kaikki tykkää.
Voisko joku facebookissa oleva jakaa tämän ketjun😀Jospa herättelisi taas pysymään totuudessa
Vierailija kirjoitti:
Tää menee nyt ehkä vähän ohi aiheen, mutta mua ärsyttää facessa kaikki se kaksinaamaisuus ja teennäisyys. En voi käyttää facebookkia ärsyyntymättä. Välillä mietin, että mikä mussa on vialla vai oonko vaan kateellinen tai jotain.
Mutta pari esimerkkiä.. Työkaveri on todella ahdistunut miespuolisen kollegan iskemisyrityksistä. Puhuu mulle kuinka ei voi olla samassa tilassa jne. Facessa tää naikkonen tykkää kaikesta mitä tää mies julkaisee. Molemmat siis mun kavereita ja nää lävähtää aina mun uutisvirtaan. En jotenkin ymmärrä.
Ihmiset, jotka ei siedä toisiaan ja puhuvat toisistaan paskaa, tykkäävät ja kehuvat toisiaan kilvan Facebookissa. Mulla ei tähänkään riitä ymmärrys.
Tai näin juuri ystäväni, joka oli käynyt katsomassa tuttujemme uutta kotia ja haukkui siinä kaiken. Mutta sitten huomasin facessa, kun oli sydänten kera kehunut tätä kämppää tälle juuri muuttaneelle ystävälle.
Ja kyllä kai tätä samaa kaksinaamaisuustta esiintyy ilman somea, mutta kirjoitettuna tuntuu musta vaan vielä härskimmältä.
Kellään muulla samoja ajatuksia? Vai oonko vaan jämähtänyt menneeseen? :D
Täsmälleen sama juttu täällä. Eräs luokkalaiseni oli mustamaalannut minua ja kolmea muuta niin törkeästi, että menin hänen juttusilleen ja vaadin häntä korjaamaan valheensa kaikille joille oli meistä sellaista puhunut. Homma äityi pahaksi riidaksi jonka myötä välimme tulehtuivat lopullisesti ja tietenkin en pitänyt enää luonnollisena sitä että olisin tyypin kaveri facessa kun en todellakaan ole sitä oikeassa elämässä. Nämä kolme muuta uhria ovat sanojensa ja tekojensa perusteella täynnä pyhää vihaa, mutta facessa se ei näy, kehutaan kuvia, tykätään päivityksistä jne. Ärsyttävän tekopyhää!
Facesta on tullut sellainen "jos tykkäät mun kuvasta, tykkään sun kuvasta ja päinvastoin"-paikka.
En ymmärrä miksi pitää muunnella totuutta...aina jää kiinni
Miksi pitää suostua kummiksi, jos ei kiinnosta edes synttärikorttia lähettää?
Mikä on tietysti hanurista koska ei ole kiva jos on noin epätasa-arvoista kohtelua.
MUTTA. Siis ihmisethän on justiisa niin lässynlää ja positiivisia siellä. Ei mene mulla ainakaan läpi kaikkien "unelma-elämä".