Tyttö lupasi siivota vaarinsa ulkovaraston palkkiota vastaan, huijasi rahat eikä siivonnut
Työpäivän aikana keskustelu oli poistettu, mistä ihmeen syystä?
Eli 14v sai 100€ kun lupasi siivota vaarin varaston. Vaari oli itse mökillä kun tyttö oli soittanut ja valehdellut että nyt voi siirtää rahat, varasto on siivottu. Oli shoppaillut rahoilla vaatteita ja meikkejä jotka tietenkin takavarikoin.
Ei suostu menemään siivoamaan "koska siellä on likaa ja hämähäkinseittejä"
Miten te toimisitte? Pidetäänhän keskustelu asiallisena ettei suotta poisteta. Modet, jos asiattomia kommentteja ilmenee, poistattehan vain ne, ette aloitusta.
Kommentit (34)
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Tyttö siivoaa varaston, ei kahta puhetta, ei huutomatsia. Älä kuuntelee ininää liasta ja hämähäkeistä, pysy asiallisena. Jos hän edelleen kieltäytyy sopimastaan työstä ja palkka siitä on jo tuhlattu, palkka vähennetään viikkorahoista kunnes satanen on koossa.
Varastolle löytyy kyllä siivooja (tärkeä homma). Ellei 14 -vuotias ole tuohon ikään mennessä oppinut, että lupaukset ja sopimukset pidetään, niin nyt on korkea aika.
Se on selvä että pistettävä siivoamaan, mutta se on vasta se osuus mistä sai jo rahan.
LISÄKSI pitää keksi keino millä hyvittää tekemänsä petoksen.
Jos homma silotellaan sillä että joutuu tekemään vain sen mitä oli jo luvannut, niin hänhän oppii että aina kannattaa yrittää luistaa lupauksista, koska se ei pahenna omaa asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vetää ihan sanattomaksi. En pysty edes kuvittelemaan miten raivo sumentaisi kaiken järjen jos oma teini tekisi tuollaisen källin. Itkisin varmaan katkerana ja miettisin mitä helvettiä olen tehnyt pieleen että tuollainen voi edes tapahtua. Ja häpeäisin silmät päästäni, voiko pahempaa nöyryytystä vanhempi kokea? Joku kaupasta näpistely tai kännisekoilu on pientä verrattuna siihen, että kusee omaa isovanhempaansa silmään! En pysty edes ajattelemaan mitä kauheaa tekisin tuollaisessa tilanteessa. Uskoisin huutavani kuin palosireeni niin että koko kerrostalo tärisee. Ja teinin tililtä lähtisi vähintään 500€ ja muut sanktiot päälle.
Rauhotupas vähän, eihän se sinun syysi tai asiasi ole.
Vierailija kirjoitti:
Sä et kysynyt lapseltasi haluaako se syntyä, joten ei sillä ole mitään velvollisuuksia sua tai ketään muuta kohtaan. Kerran päätit tehdä lapsen, sun siitä pitää myös huolehtia. Siihen sisältyy tuon varastaon siivoaminen.
Eli muiden pitää tehdä sinun työt, koska sinä et ole halunnut syntyä. Sinä kuitenkin saat ottaa rahat muiden tekemästä työstä silti, niinkö? Mutta kerropa, millä perusteella tämä ei sitten koske kaikkia. Kenenkään ei siis tarvitse tehdä mitään logiikkasi mukaan, mutta rahat saa viedä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn mitä siihen varaston siivoamiseen olisi kuulunut?
Onpa ovela ja nokkela tyttö :)
Tulevaisuuden menestyjä!
Kyllä mä sen siivoamisen lisäksi pimittäisin sen rahan myös, edes osittain. Se varaston siivoaminen ei ole vielä tarpeeksi kova rangaistus tuollaisesta huijausyrityksestä.
Siivoukseen kuuluu nostella auton renkaat pihalle ja huuhdella painepesurilla puhtaaksi, laittaa takaisin. Imuroida katto, seinät ja lattia (Tässä kohtaa kammosi niitä hämähäkinseittejä) ja pyyhkiä hyllyt.
Ap
Ai niin, ja koota laonneet halkopinot.
Ap
Orjapiiskurimammat taas vauhdissa (ellei jopa vauhdeissa).
Vierailija kirjoitti:
Onpa ovela ja nokkela tyttö :)
Tulevaisuuden sosiaalitukiasiakas. Työnteko ei kiinnosta, mutta vastikkeeton raha kelpaa.
Miksi luulet ap, että tyttö toimi kuin toimi? Ei kuulosta sille, että häntä on ihan normaalisti kohdeltu, jos kerran koki tarvetta kusta silmille. Yleensähän lapset rakastavat isovanhempiaan, vaikka vihaisivat vanhempiaan. Tosin olen mä kuullut mummoistakin, joista ei lapsenlapset pidä, ainakaan mummon mukaan. Tekisi mieli silloin sanoa niille mummoille, etä kattoisit peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vetää ihan sanattomaksi. En pysty edes kuvittelemaan miten raivo sumentaisi kaiken järjen jos oma teini tekisi tuollaisen källin. Itkisin varmaan katkerana ja miettisin mitä helvettiä olen tehnyt pieleen että tuollainen voi edes tapahtua. Ja häpeäisin silmät päästäni, voiko pahempaa nöyryytystä vanhempi kokea? Joku kaupasta näpistely tai kännisekoilu on pientä verrattuna siihen, että kusee omaa isovanhempaansa silmään! En pysty edes ajattelemaan mitä kauheaa tekisin tuollaisessa tilanteessa. Uskoisin huutavani kuin palosireeni niin että koko kerrostalo tärisee. Ja teinin tililtä lähtisi vähintään 500€ ja muut sanktiot päälle.
Onks sulla nyt kaikki ihan kotona? Joo, todella karmeaa, mäkin kuolen :-/
t.kivikissaäiti
Vierailija kirjoitti:
Kato kaikki (iso)vanhemmat eivät ole sen arvoisia, että heitä pitäisi mitenkään sen enempää kunnioittaa. Ehkä just niin sikamaisia moittijoita, ettei tyttö ole kehdannut kieltäytyä (olisi muuten tullut kuittailua ja moittimista vaarilta laiskuudesta) mutta myöhemmin sisuuntunut, että helvetti siivoa kurppa vaan itse oma varastosi. Väärin, mutta niin on (tiedän tapauksia jos tämä samanlainen?) vaarinkin moite ja paskanjauhanta että et kelpaa minulle, jos et siivoa ja auta.
Tyttö siivoaa varaston, ei kahta puhetta, ei huutomatsia. Älä kuuntelee ininää liasta ja hämähäkeistä, pysy asiallisena. Jos hän edelleen kieltäytyy sopimastaan työstä ja palkka siitä on jo tuhlattu, palkka vähennetään viikkorahoista kunnes satanen on koossa.
Varastolle löytyy kyllä siivooja (tärkeä homma). Ellei 14 -vuotias ole tuohon ikään mennessä oppinut, että lupaukset ja sopimukset pidetään, niin nyt on korkea aika.