Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko paniikkihäiriö tulla kahvin juomisesta?

Vierailija
17.08.2016 |

Yksi tuntemani ihminen väitti että hänellä on lääkkeet kahvin aiheuttaman paniikkihäiriön takia. Sanoi että kohtaus tulee jos juo kolme kuppia tai enemmän päivässä kahvia. Voiko olla totta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli paniikkikohtaus runsaasta kahvinjuonnista ja siitä että naapuri heitti vaimoaan lasisella tuhkakupilla ja raivosi ulkona. Hetken tuntui että kuolen, en päässyt edes auttamaan.

Vierailija
22/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua ottaa sen takia lääkkeet kahvin kofeiinin takia. Miksei hän käytä kofeiinitonta kahvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui paniikkihäiriöt ja ahdistuskohtaukset kun lopetin alkoholinkäytön, samaan aikaan lopetin tupakoinnin. N.5v sitten, kuinkahan monilla on sama, he ei vain ymmärrä kuinka nuo sekoittavat aivot. Sitten on vielä ne jotka lääkitsee itseään alkoholilla, saa lyhyen ajan helpotuksen, mutta ei ymmärrä pitkäkestoisia vaikutuksia.

Vierailija
24/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan hyvään aikaan, kun kahvikupeissa oli asetit, paniikkihäiriötä kutsuttiin kahvikuppineuroosiksi. Se ei liittynyt kofeiiniin vaan siihen, että sosiaalisessa tilanteessa kädet alkoivat täristä, kahvi läikkyä ja lusikka kilistä tassilla. Mukiajan ihmiset saattavat luulla tätä vitsiksi, mutta kahvin juonti seurassa oli suuri stigma ja pelon aihe.

Naapurin Elizabeth Hyacinth Bucketin kahvipöydässä.

Vierailija
25/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus aloittajan kysymykseen on ihan selvä. Kahvi ei voi aiheuttaa paniikkihäiriötä.

Tämä! Kahvi voi aiheuttaa paniikkihäiriöiselle ja kofeiiniherkälle ihmiselle paniikkikohtauksen.

Jos kofeiiniherkällä ei ole todettu paniikkihäiriötä, hän voi saada kofeiinista paniikkohtauksia. Kun kohtauksia tulee toistuvasti ja pitkän ajan aikana, hänellä voidaan diagnosoida paniikkihäiriö.

Onko hänellä sitten oikeasti paniikkihäiriö, on eri asia.

Vierailija
26/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juonti voi laukaista paniikkihäiriön, mutta paniikkihäiriö on itsenäinen toimintahäiriö, jonka on mahdollista "parantua" elämän olosuhteiden parannuttua.

Itselleni kävi näin, jonka jälkeen kahvilla, eikä monella muullakaan tekijällä ollut enää samaa haitallista vaikutusta. Mutta toisen ihmisen kirkuminen kivuissaan tai lapsen lohduton hätäitku nostaa paniikkitunnetta edelleen.

Vierailija
27/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ahdistuneisuus/paniikkihäiriö ja kokeilin nyt kesällä olla 3kk ilman kahvia ja alkoholiakin..alkoa juon muutenkin harvoin ja kahvia päivittäin. Olo ei kyllä muuttunut miksikään..en huomannut mitään eroa siihen kun nyt juon taas kahvia sen pari kuppia päivässä. Joka paikassa vaan toitetetaan tuota, että vältä kofeiinia..no tuli kokeiltua sekin😅

Vierailija
28/29 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ahdistuneisuus/paniikkihäiriö ja kokeilin nyt kesällä olla 3kk ilman kahvia ja alkoholiakin..alkoa juon muutenkin harvoin ja kahvia päivittäin. Olo ei kyllä muuttunut miksikään..en huomannut mitään eroa siihen kun nyt juon taas kahvia sen pari kuppia päivässä. Joka paikassa vaan toitetetaan tuota, että vältä kofeiinia..no tuli kokeiltua sekin😅

Ei välttämätä aivot palaudu normaali kuntoon tuossa ajassa, 3kk on aivan liian lyhyt aika, varsinkin alkoholin kohdalla.

Vierailija
29/29 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli välillä paniikkikohtaus, jos olin juonut kahvia ja samana päivänä poltin kannabista. Siispä en juo enään kahvia, jos poltan pilveä.

Mee töihin nisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä