Miksi keski-ikäiset naiset ei pidä minusta?
Monen vuoden ajan tullut usein vastaan sama ilmiö. Kun tapaan keski-ikäisiä naisia esim. uudessa työpaikassa tai harrastuksissa tai järjestötoiminnassa tai jossain isommissa juhlissa, joissa on paljon uusia ihmisiä, niin huomaan pian että nämä nimenomaan keski-ikäiset naiset suhtautuvat minuun penseästi. Piikittelevät tai puhuvat epäystävällisesti tai osoittavat hiljaisuudella että seuraani ei kaivata. Töissä puolitutut keski-ikäiset naistyökaverit puhuvat minulle usein hieman ilkeään sävyyn.
Pidän itseäni ystävällisenä ja kohteliaana ja iloisena ihmisenä. Olen sosiaalinen ja puhelias, en ollenkaan ujoa vaan ulospäinsuuntautunut, kiinnostunut muiden kuulumisista, ja kuuntelen mielelläni muita enkä jauha itsestäni. Saan tosi helposti ystäviä ja yleensä uudet ihmiset pitävät minusta. Olen 34-vuotias, korkeasti koulutettu ja urallani menestynyt, kai aika itsevarman oloinen ja ulkonäöllisesti kai aika klassisen kaunis (saan miehiltä huomiota).
Mistä johtuu että oma-ikäiset ja nuoremmat naiset pitää minusta, ja kaiken ikäiset miehet (siis ihan ystävänä tai puolituttuna yhteistyökumppanina tms)? Mutta keski-ikäiset naiset melkeimpä vihaavat :( ? Kärsin siitä. Yritän olla ystävällinen kaikille aina, mutta on kurjaa kun tuolta naisryhmältä saa usein vain ilkeilyä vastineeksi. Sitten jos tutustun läheisesti johonkin keski-ikäiseen naiseen, niin koen että tämä kyllä alkaa pitää minusta ihmisenä. Mitä tehdä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Miks nää vanhat keskustelut nousee esiin ihan uusilla päivämäärillä?
Koska joku tekee niistä uuden keskustelun aloituksen! Koska tämä on ikuisuusongelma työpaikoilla, ja uusi työntekijä helposti kokee samoja juttuja. AV:laajan on tietyt teemat, kestosuosikit mistä aina nousee uusia aloituksia:häät, mitä vihkisormuksesi maksoi, lasten ulkovaatemerkit, köyhyyden ongelmat, mikä on WT:n tunnusmerkit, miten laihtua, jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks nää vanhat keskustelut nousee esiin ihan uusilla päivämäärillä?
Koska joku tekee niistä uuden keskustelun aloituksen! Koska tämä on ikuisuusongelma työpaikoilla, ja uusi työntekijä helposti kokee samoja juttuja. AV:laajan on tietyt teemat, kestosuosikit mistä aina nousee uusia aloituksia:häät, mitä vihkisormuksesi maksoi, lasten ulkovaatemerkit, köyhyyden ongelmat, mikä on WT:n tunnusmerkit, miten laihtua, jne
Todellakin tämä on ikuisuusongelma työpaikoilla. Viiskymppiset naiset ei sulata menestyviä nuoria naisia. Hyvä, jos jollakin on kiva työpaikka eikä tällaista ole. Mutta valitettavan tavallista tuo kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Monen vuoden ajan tullut usein vastaan sama ilmiö. Kun tapaan keski-ikäisiä naisia esim. uudessa työpaikassa tai harrastuksissa tai järjestötoiminnassa tai jossain isommissa juhlissa, joissa on paljon uusia ihmisiä, niin huomaan pian että nämä nimenomaan keski-ikäiset naiset suhtautuvat minuun penseästi. Piikittelevät tai puhuvat epäystävällisesti tai osoittavat hiljaisuudella että seuraani ei kaivata. Töissä puolitutut keski-ikäiset naistyökaverit puhuvat minulle usein hieman ilkeään sävyyn.
Pidän itseäni ystävällisenä ja kohteliaana ja iloisena ihmisenä. Olen sosiaalinen ja puhelias, en ollenkaan ujoa vaan ulospäinsuuntautunut, kiinnostunut muiden kuulumisista, ja kuuntelen mielelläni muita enkä jauha itsestäni. Saan tosi helposti ystäviä ja yleensä uudet ihmiset pitävät minusta. Olen 34-vuotias, korkeasti koulutettu ja urallani menestynyt, kai aika itsevarman oloinen ja ulkonäöllisesti kai aika klassisen kaunis (saan miehiltä huomiota).
Mistä johtuu että oma-ikäiset ja nuoremmat naiset pitää minusta, ja kaiken ikäiset miehet (siis ihan ystävänä tai puolituttuna yhteistyökumppanina tms)? Mutta keski-ikäiset naiset melkeimpä vihaavat :( ? Kärsin siitä. Yritän olla ystävällinen kaikille aina, mutta on kurjaa kun tuolta naisryhmältä saa usein vain ilkeilyä vastineeksi. Sitten jos tutustun läheisesti johonkin keski-ikäiseen naiseen, niin koen että tämä kyllä alkaa pitää minusta ihmisenä. Mitä tehdä?
Olet varmaan vain niin ärsyttävä ja itseäsi täynnä, ettei kukaan pidä sinusta. Nuoret naiset ovat vain liian varovaisia ilmaistakseen sen (ihminen, joka ilmoittaa olevansa "menestynyt", on yleensä häikäilemätön kyynärpääpyrkyri) ja miehet nyt harvemmin reagoivat juuri mihinkään. Keski-ikäiset naiset ovat ainoita, jotka uskaltavat reagoida. Ihanaa, että olet niin kaunis, niin sitten sinulla on seuraa peilikuvastasi.
Työpaikoilla on aina ollut ja tulee olemaan negatiivisia, pikkumaisia, huomionhakuisia, laiskoja muilla työnsä teettävien, tyhmiä ja yksinkertaisia, hitaita, pätijöitä, mulkkuja, kateellisia työkavereita. Mitä isompi työyhteisö sitä varmimmin.
Toisaalta mukana on myös niitä auttavaisia, neuvokkaita, tehokkaita ja ahkeria työmyyrä jotka ottavat vastuuta töistään ja hoitavat homman ilman suuria eleitä. Heihin voi turvautua kun on vaikea tilanne, tai ongelmia työtehtävässä. On heitä joiden kanssa on helppo tehdä töitä, ovat mukavia, herttaisia ja yhteisöllisiä.
Kaikkien kanssa pitää yrittää tulla toimeen, erilaisin temperamentein. Toki työpaikalla kaikkien pitää osata käyttäytyä ja toimia asiallisesti ja hyvän tavan mukaisesti! Se kuuluu työpaikan toimintamalliin itsestäänselvästi.
Asiattomuuksiin, syrjimiseen, vähättelyyn ja mitätöintiin pitää puuttua. Niin työkavereiden kuin esimiesten. Esimiehen tulee olla selvillä työpaikan tunneilmastosta ja toimintatavoista ja käytösetiketistä, kysellä aidosti mitä kuuluu, miten työilmapiiri koetaan ja mitä kaivataan tukitoimiksi, nämä kuuluvat työnjohdollisin asioihin. Viesti pitää olla, että tavoite on ystävällinen, vastuuntuntoinen, reilu työilmapiiri josta jokainen ottaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan vain niin ärsyttävä ja itseäsi täynnä, ettei kukaan pidä sinusta. Nuoret naiset ovat vain liian varovaisia ilmaistakseen sen (ihminen, joka ilmoittaa olevansa "menestynyt", on yleensä häikäilemätön kyynärpääpyrkyri) ja miehet nyt harvemmin reagoivat juuri mihinkään. Keski-ikäiset naiset ovat ainoita, jotka uskaltavat reagoida. Ihanaa, että olet niin kaunis, niin sitten sinulla on seuraa peilikuvastasi.
Sinä taidat olla juuri se katkeroitunut keski-ikäinen nainen, jonka aloitusviestissä kerrotaan ilkeilevän ja piikittelevän nuorempia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanikäinen ja pidän kyllä itseäni lähes keski-ikäisenä. Minusta keski-ikä on suurinpiirtein 35- 55 v. Olen myös usein tosi kateellinen itseäni nuoremmille ihan vain siksi että he ovat nuorempia mutta en kyllä koskaan mitenkään v-ttuile tai piikittele heitä. Voihan se olla että työmaailmassa nuorempaa pidetään uhkana ihan vain siksi kun he ovat uhka kun nykyään työnantajien mielestä mitä vanhempi olet ja mitä enemmän kokemusta sinulla on, sitä huonompi olet työssäsi..en siis ihmettele jos ei halua olla paras kaveri jonkun kanssa joka kilpailee työstäsi.
Alkaako 55-vuotiaana sitten jo vanhuus 😳
Vääjäämättä jo tuon ikäisenä vanhuus vierii sillalla kuin kolikko tai tupakka.
Ap kirjoittaa, että hänellä töissä vanhemmat naistyökaverit ovat hänelle tylyjä tai ilkeitä tai osoittavat hiljaisuudella että apta ei kaivata paikalle. Sehän on työpaikkakiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ilkeä?
Kateellisia ilkeitä ämmiä ovat. T: Kohtalotoveri
Täälläkin kohtalotoveri. Olen naisvaltaisella alalla, ja juuri tuollaista se on, vanhenevat eukot ilkeilee, muut työkaverit ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa, että hänellä töissä vanhemmat naistyökaverit ovat hänelle tylyjä tai ilkeitä tai osoittavat hiljaisuudella että apta ei kaivata paikalle. Sehän on työpaikkakiusaamista.
Niimpä. Ja täällä syyllistetään ap:ta siitä, että häntä kiusataan töissä. Hienoa.
?