Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäiset naiset ei pidä minusta?

Vierailija
17.08.2016 |

Monen vuoden ajan tullut usein vastaan sama ilmiö. Kun tapaan keski-ikäisiä naisia esim. uudessa työpaikassa tai harrastuksissa tai järjestötoiminnassa tai jossain isommissa juhlissa, joissa on paljon uusia ihmisiä, niin huomaan pian että nämä nimenomaan keski-ikäiset naiset suhtautuvat minuun penseästi. Piikittelevät tai puhuvat epäystävällisesti tai osoittavat hiljaisuudella että seuraani ei kaivata. Töissä puolitutut keski-ikäiset naistyökaverit puhuvat minulle usein hieman ilkeään sävyyn.

Pidän itseäni ystävällisenä ja kohteliaana ja iloisena ihmisenä. Olen sosiaalinen ja puhelias, en ollenkaan ujoa vaan ulospäinsuuntautunut, kiinnostunut muiden kuulumisista, ja kuuntelen mielelläni muita enkä jauha itsestäni. Saan tosi helposti ystäviä ja yleensä uudet ihmiset pitävät minusta. Olen 34-vuotias, korkeasti koulutettu ja urallani menestynyt, kai aika itsevarman oloinen ja ulkonäöllisesti kai aika klassisen kaunis (saan miehiltä huomiota).

Mistä johtuu että oma-ikäiset ja nuoremmat naiset pitää minusta, ja kaiken ikäiset miehet (siis ihan ystävänä tai puolituttuna yhteistyökumppanina tms)? Mutta keski-ikäiset naiset melkeimpä vihaavat :( ? Kärsin siitä. Yritän olla ystävällinen kaikille aina, mutta on kurjaa kun tuolta naisryhmältä saa usein vain ilkeilyä vastineeksi. Sitten jos tutustun läheisesti johonkin keski-ikäiseen naiseen, niin koen että tämä kyllä alkaa pitää minusta ihmisenä. Mitä tehdä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan kuulua joukkoon keski-ikäinen ja suurin osa ystävistäni on samaa ikäluokkaa. Voin käsi sydämellä sanoa, että meillä ei ole sen enempää tarvetta kuin haluakaan ottaa nuorempia naisia tai ylipäätään ihmisiä hampaisiimme.

Ikä on tuonut tosin sen verran itsetuntoa ja rohkeutta, että ihan pahinta urpoilua emme niele samaan tapaan kuin nuorempina naisina.

Se vanheneminen ja rypistyminen on tuskin kenenkään mielestä hirveän hauskaa, mutta emme me sen takia nuorempiamme kadehdi. Jos jotain, niin haikeudella tulee nuorta äitiä katsellessa mieleen omat vauvat, jotka nyt jo huitelevat maailmalla. Mutta aika pian muistaa myös, miten sitovaa aikaa se oli ja on ihan tyytyväinen, että elää nyt enemmän itselleen ja omille haluilleen.

Keski-ikäisenä en oikeasti enää vertaa itseäni niin paljoa muihin naisiin, en etsi samalla tavalla hyväksyntää tai mieti, tykkääkö tai pitääkö joku minusta. Tai pohdi, olenko jonkun tätiryhmän hampaissa:)) Uskallan melkein luvata ap:lle , että sellaista ei sinunkin kohdalla ole. Kunhan sinäkin saat riittävästi itseluottamusta, et uhraa moisille ajatuksille sekuntiakaan.

Totesinkin itse jo tuossa aiemmin, että en itsekään usko kyse olevan kateudesta. En näe mitään syitä kadehtia enkä usko että ihmiset jaksaa kauheasti kadehtia muita.

En minä etsi hyväksyntää enkä pohdi miksi joku ei pidä minusta, ei ole pakko pitää. Mutta tämä on aito ongelma työelämässä. Jos vanhemmat naistyökaverit piikittelee, se on raskasta ja hankaloittaa yhteistyön tekemistä. Ap.

Vierailija
22/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen ja pidän kyllä itseäni lähes keski-ikäisenä. Minusta keski-ikä on suurinpiirtein 35- 55 v. Olen myös usein tosi kateellinen itseäni nuoremmille ihan vain siksi että he ovat nuorempia mutta en kyllä koskaan mitenkään v-ttuile tai piikittele heitä. Voihan se olla että työmaailmassa nuorempaa pidetään uhkana ihan vain siksi kun he ovat uhka kun nykyään työnantajien mielestä mitä vanhempi olet ja mitä enemmän kokemusta sinulla on, sitä huonompi olet työssäsi..en siis ihmettele jos ei halua olla paras kaveri jonkun kanssa joka kilpailee työstäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen ja pidän kyllä itseäni lähes keski-ikäisenä. Minusta keski-ikä on suurinpiirtein 35- 55 v. Olen myös usein tosi kateellinen itseäni nuoremmille ihan vain siksi että he ovat nuorempia mutta en kyllä koskaan mitenkään v-ttuile tai piikittele heitä. Voihan se olla että työmaailmassa nuorempaa pidetään uhkana ihan vain siksi kun he ovat uhka kun nykyään työnantajien mielestä mitä vanhempi olet ja mitä enemmän kokemusta sinulla on, sitä huonompi olet työssäsi..en siis ihmettele jos ei halua olla paras kaveri jonkun kanssa joka kilpailee työstäsi.

Alkaako 55-vuotiaana sitten jo vanhuus 😳

Vierailija
24/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vittumaisimmat työkaverit mitä voi olla on eronnut, katkera keski-ikäinen Menopaussin oireista kärsivä, itseensä ja elämäänsä pettynyt nainen.

Jäljellä on vain miesviha (mies jättänyt), ja työnteosta saatu tyydytys (nokkii siksi osaamattomampia). Elämäniloa hänelle tuo päteminen muiden kustannuksella.

Velloo negatiivisyydessäa, jonka verhoaa töissä kriittisyydeksi esimiestään ja nuorempia työtovereita vastaan. Saa voimaa ikävistä asioista ja liitoutui yhteen yhtä negatiivisten kanssa. Nähty on.

Kaikki positiiviset työpaikalla ärsyttää, sosiaalisia ja hymyileviä pidetään pomon perheen nuolija pyrkyreinä.

Vierailija
25/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä töissä pomot ylistävät näitä paljon äänessä olevia itsevarmoja nuoria naisia. Kehuvat heitä, muita ei kehuta. Sanovat, että tuollaisia meille halutaan jostain rekrytä lisää. Nämä nuorehkot menestyvän oloiset jakkupuvuissaan saavat kaikkein kivoimmat uudet projektit hoidettavakseen. Me keski-ikäisemmät ollaan huomaamattomia puurtajia pomoille. Joten kyllä se vihamme kohdistuu näihin nuoriin piikittelynä, koska ärsyttää.

Vierailija
26/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vittumaisimmat työkaverit mitä voi olla on eronnut, katkera keski-ikäinen Menopaussin oireista kärsivä, itseensä ja elämäänsä pettynyt nainen.

Jäljellä on vain miesviha (mies jättänyt), ja työnteosta saatu tyydytys (nokkii siksi osaamattomampia). Elämäniloa hänelle tuo päteminen muiden kustannuksella.

Velloo negatiivisyydessäa, jonka verhoaa töissä kriittisyydeksi esimiestään ja nuorempia työtovereita vastaan. Saa voimaa ikävistä asioista ja liitoutui yhteen yhtä negatiivisten kanssa. Nähty on.

Kaikki positiiviset työpaikalla ärsyttää, sosiaalisia ja hymyileviä pidetään pomon perheen nuolija pyrkyreinä.

Tämä on niin totta! Miten osasitkin kiteyttää asian näin hienosti :) , propsit siitä. Toki ollenkaan kaikki keski-ikäiset naiset ei ole tällaisia, mutta juuri keski-ikäisissä naisissa näitä on paljon! Katkeroituneita hiipuvaan elämäänsä pettyneitä vanhenevia naisia, jotka saavat hyvän mielen vain muita alentamalla.

Vierailija
27/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noin viiskymppisillä naisilla on paha olo itsellään. He vanhenevat, mikä ahdistaa. Vaihdevuodet tekee tuskaisen olon. Heitä ärsyttää olla arjen mahdollistajana miehelleen, jolta eivät juuri huomiota saa. Ja samalla pitäisi jaksaa huolehtia omista vanhenevista vanhemmista. Moni on aika masentunut eikä tunne juuri iloa elämässään.

Paha olo panee piikittelemään muille. Ja etenkin niille, jotka on iloisia ja positiivisia.

Vierailija
28/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä töissä pomot ylistävät näitä paljon äänessä olevia itsevarmoja nuoria naisia. Kehuvat heitä, muita ei kehuta. Sanovat, että tuollaisia meille halutaan jostain rekrytä lisää. Nämä nuorehkot menestyvän oloiset jakkupuvuissaan saavat kaikkein kivoimmat uudet projektit hoidettavakseen. Me keski-ikäisemmät ollaan huomaamattomia puurtajia pomoille. Joten kyllä se vihamme kohdistuu näihin nuoriin piikittelynä, koska ärsyttää.

Pomo siis palkitsee positiivisesta käytöksestä, lisäksi se mikä usein unohdetaan on se, että juuri valmistuneilla on usein se oma motivaatio kohdallaan; ovat valmiit joustamaan esim työajoissa, ovat halpaa työvoimaa, ahkeria, haluavat näyttää joten pomon ei itse tarvitse tsempata ja ohjata ahkeruuteen. Helppo johdettava siis. Lisäksi heillä on selkeästi vanhempiin kollegoihin nähden paremmin kielet hallussa, samoin kuin tietotekniikka- ja Some-taidot, viestintätaidot.

Miksi alkaa kadehtia ja kokea väärinkohdelluksi, kun usein teillä vanhemmilla ja korkeilla kollegoille on taas puolellanne asiantuntijuus, kokemus ja se kuuluisa hiljainen taito joka opitaan vain käytännössä ja pitkänsjan kuluessa??? Oppikaa tai opetelkaa nuoremmilta ne taidot jotka pomon silmissä on kovaa valuuttaa esim oikea asenne, motivaatio, ajantasaiset tietotekniikkataidot, positiivisuus ja rakentavatoiminta malli töissä, niin eiköhän ne projektit ala valua myös teidän käsiinne jossa voitte näyttää sitten mennen tullen osaamisenne!! Miksi kadehtia ja ilkeillä, kun oikeasti pitäisi itse muuttaa omaa asennetta ja päivittää tietotaitoaan???

Vierailija
29/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on pesiytynyt paljon naisvaltaisille aloille, etenkin hoitoala ja sairaalaorganisaatiot on täynnä tällaisia painajaismaisia työkavereita.

Vierailija
30/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea keskustelu. Kauheita kommentteja. Onneksi mulla on työkavereina mahtavia naisia vastavalmistuneista eläkettä odottaviin. Ei meillä ilkeille eikä piikitellä . Työyhteisössä pahasti joku vialla jos on tuollaista.

Vierailija
31/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lisään. Ole tuo 30 ja hoitoalalla, joten älkää keksiä noita juttuja.

Vierailija
32/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo siis palkitsee positiivisesta käytöksestä, lisäksi se mikä usein unohdetaan on se, että juuri valmistuneilla on usein se oma motivaatio kohdallaan; ovat valmiit joustamaan esim työajoissa, ovat halpaa työvoimaa, ahkeria, haluavat näyttää joten pomon ei itse tarvitse tsempata ja ohjata ahkeruuteen. Helppo johdettava siis. Lisäksi heillä on selkeästi vanhempiin kollegoihin nähden paremmin kielet hallussa, samoin kuin tietotekniikka- ja Some-taidot, viestintätaidot.

Miksi alkaa kadehtia ja kokea väärinkohdelluksi, kun usein teillä vanhemmilla ja korkeilla kollegoille on taas puolellanne asiantuntijuus, kokemus ja se kuuluisa hiljainen taito joka opitaan vain käytännössä ja pitkänsjan kuluessa??? Oppikaa tai opetelkaa nuoremmilta ne taidot jotka pomon silmissä on kovaa valuuttaa esim oikea asenne, motivaatio, ajantasaiset tietotekniikkataidot, positiivisuus ja rakentavatoiminta malli töissä, niin eiköhän ne projektit ala valua myös teidän käsiinne jossa voitte näyttää sitten mennen tullen osaamisenne!! Miksi kadehtia ja ilkeillä, kun oikeasti pitäisi itse muuttaa omaa asennetta ja päivittää tietotaitoaan???

Koska ilkeily on niin paljon helpompaa kuin itsensä kehittäminen tai uuden opettelu.

Vierailija
33/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Sorry, väkisellä tulee mieleen että ap on tyrkkyblondi, joka tulee töihin tunnin myöhässä, teettää työt vanhemmillaan ja istuu pomon polvella.

Mutta ehkä tämä on alakohtaista. Itse olen kohta 45-vuotias nainen ja ei todellakaan ole kokemusta siitä, että minua olisi nuorena sorsittu tai että itse siihen sortuisin? Alani on viestintä/mainos, joten ehkä raamit hieman väljemmät.

Minusta on mahtavaa, että on 24-vuotiaita kollegoita, jotka osaa tiettyjä asioita paljon paremmin kuin itse ja kääntäen, itse tiedän enemmän esimerkiksi asiakassuhteiden hoidosta ja projektinvedosta.

Tosin voi olla, että nämä nuoret "nauravat" mulle takahuoneessa ja miettivät, että mikä vitun fossiili tuo on, oikein printattua karttaa tarjoaa :-D

Tunnelma on joka tapauksessa hyvä. Oletteko te "sorsitut" kenties hoito-terveysalalla?

Vierailija
34/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v***u teitä naisia vaivaa?

M32

Vierailija
36/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Sorry, väkisellä tulee mieleen että ap on tyrkkyblondi, joka tulee töihin tunnin myöhässä, teettää työt vanhemmillaan ja istuu pomon polvella.

Mutta ehkä tämä on alakohtaista. Itse olen kohta 45-vuotias nainen ja ei todellakaan ole kokemusta siitä, että minua olisi nuorena sorsittu tai että itse siihen sortuisin? Alani on viestintä/mainos, joten ehkä raamit hieman väljemmät.

Minusta on mahtavaa, että on 24-vuotiaita kollegoita, jotka osaa tiettyjä asioita paljon paremmin kuin itse ja kääntäen, itse tiedän enemmän esimerkiksi asiakassuhteiden hoidosta ja projektinvedosta.

Tosin voi olla, että nämä nuoret "nauravat" mulle takahuoneessa ja miettivät, että mikä vitun fossiili tuo on, oikein printattua karttaa tarjoaa :-D

Tunnelma on joka tapauksessa hyvä. Oletteko te "sorsitut" kenties hoito-terveysalalla?

No koen samaa kuin ap. Ja olen juurikin sote-alalla. Ja minä kyllä hoidan omat vastuuni ja työni, mutta en niitä vanhempien naiskollegojen tehtäviä, joita nämä yritävät minun hoidettavaksi vierittää. Enkä istu pomojen polvella, pomotkin on sitäpaitsi naisia.

On varmasti alakohtaista.

Vierailija
37/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä v***u teitä naisia vaivaa?

M32

Haluatko täsmentää kysymystäsi?

Vierailija
38/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Noudatan aina esimiehen kanssa sovittuja työaikoja ja teen ihan normaalisti esimiehen kanssa sovitut työtehtävät. Minulla on sitäpaitsi eri koulutus ja eri työnkuva kuin vanhemmilla naistyökavereilla, joten en edes voi teettää töitäni heillä, toki voi olla että he silti niin kokevat, kukapa tietää. En mielistele pomoja, ja minunkin esimies on nuori nainen. Ja tummahkot hiuksetkin on vieläpä. Ap.

Vierailija
39/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa olla viiskymppinen nainen.

Vierailija
40/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks nää vanhat keskustelut nousee esiin ihan uusilla päivämäärillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan