Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäiset naiset ei pidä minusta?

Vierailija
17.08.2016 |

Monen vuoden ajan tullut usein vastaan sama ilmiö. Kun tapaan keski-ikäisiä naisia esim. uudessa työpaikassa tai harrastuksissa tai järjestötoiminnassa tai jossain isommissa juhlissa, joissa on paljon uusia ihmisiä, niin huomaan pian että nämä nimenomaan keski-ikäiset naiset suhtautuvat minuun penseästi. Piikittelevät tai puhuvat epäystävällisesti tai osoittavat hiljaisuudella että seuraani ei kaivata. Töissä puolitutut keski-ikäiset naistyökaverit puhuvat minulle usein hieman ilkeään sävyyn.

Pidän itseäni ystävällisenä ja kohteliaana ja iloisena ihmisenä. Olen sosiaalinen ja puhelias, en ollenkaan ujoa vaan ulospäinsuuntautunut, kiinnostunut muiden kuulumisista, ja kuuntelen mielelläni muita enkä jauha itsestäni. Saan tosi helposti ystäviä ja yleensä uudet ihmiset pitävät minusta. Olen 34-vuotias, korkeasti koulutettu ja urallani menestynyt, kai aika itsevarman oloinen ja ulkonäöllisesti kai aika klassisen kaunis (saan miehiltä huomiota).

Mistä johtuu että oma-ikäiset ja nuoremmat naiset pitää minusta, ja kaiken ikäiset miehet (siis ihan ystävänä tai puolituttuna yhteistyökumppanina tms)? Mutta keski-ikäiset naiset melkeimpä vihaavat :( ? Kärsin siitä. Yritän olla ystävällinen kaikille aina, mutta on kurjaa kun tuolta naisryhmältä saa usein vain ilkeilyä vastineeksi. Sitten jos tutustun läheisesti johonkin keski-ikäiseen naiseen, niin koen että tämä kyllä alkaa pitää minusta ihmisenä. Mitä tehdä?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.Johan on avuton provo

Vierailija
2/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo.Johan on avuton provo

Miksi huudat provoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekin keski-ikäinen. Mutta jos tarkoitat siis itseäsi vanhempia naisia, niin he varmastikin vaan säälivät sinua koska muistavat itse tuon iän, jolloin luulee vielä olevansa nuori eikä tajua että kaikki muut näkevät asian toisin.

Vierailija
4/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näkee keski-ikäiset naiset yhtenä ikävänä massana ja kohtelee heitä sen mukaisesti. Ei ihmekään, jos hänestä ei pidetä.

Vierailija
5/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekin keski-ikäinen. Mutta jos tarkoitat siis itseäsi vanhempia naisia, niin he varmastikin vaan säälivät sinua koska muistavat itse tuon iän, jolloin luulee vielä olevansa nuori eikä tajua että kaikki muut näkevät asian toisin.

34-vuotias keski-ikäinen?! :D wtf

Vierailija
6/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet niin superkaunis ja ihmeellinen ja kaiki miehet huomaavat vain sinut, ja senpä takia ne vanhat kantturat ovat katkeria? Tätä vissiin ajoit takaa?

Vierailija
7/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet niin superkaunis ja ihmeellinen ja kaiki miehet huomaavat vain sinut, ja senpä takia ne vanhat kantturat ovat katkeria? Tätä vissiin ajoit takaa?

No en kyllä ajanut tuota takaa enkä ole superkaunis. Ajoin takaa sitä mitä voisin tehdä etten kohtaisi piikittelyä ym. Ap.

Vierailija
8/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkeästi sinussa on pakko olla jotain vikaa, jos joku monituhatpäinen joukko ihmisiä vihaa ja vinoilee ja piikittelee joka ikinen kerta kun sinut tapaa. Ehkä sinä jotenkin tiedostamattasi provosoit tällaista käytöstä, koska mikään muu ei voi selittää tuollaista. Koskaan en ole törmännyt moiseen ilmiöön, että kaikki tietyn ikäiset ja tietyn sukupuoliset ihmiset liittoutuisivat järjestelmällisesti yhtä ainoaa, täysin ystävällistä, tavallista ja normaalia ihmistä vastaan.

Vierailija
9/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Vanhemmat naiset ei vaan voi myöntää et joskus nuoremmalle saattaa olla kateellinen. Kyllä mäkin joskus hetkittäin kadehdin lukioikäisenä, joilla on koko elämä edessä. Samalla kuitenkin muistan, mikä on omassa iässä hyvää.

N26

Vierailija
10/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut yhden ap:n kaltaisen naisen ja kyllä, olin hänelle varmaan töykeä, koska minua ärsytti se miten hän oli aina äänessä, mielisteli kaikkia ja varsinkin omi itselleen täydellisesti yhden kivan miehen, jonka kanssa olisin halunnut joskus jutella. En kylläkään ilkeillyt tälle naiselle, vaan välttelin häntä parhaani mukaan.

Vierailija
11/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selkeästi sinussa on pakko olla jotain vikaa, jos joku monituhatpäinen joukko ihmisiä vihaa ja vinoilee ja piikittelee joka ikinen kerta kun sinut tapaa. Ehkä sinä jotenkin tiedostamattasi provosoit tällaista käytöstä, koska mikään muu ei voi selittää tuollaista. Koskaan en ole törmännyt moiseen ilmiöön, että kaikki tietyn ikäiset ja tietyn sukupuoliset ihmiset liittoutuisivat järjestelmällisesti yhtä ainoaa, täysin ystävällistä, tavallista ja normaalia ihmistä vastaan.

Miksi tahallaan vääristelet sanojani ja liioittelet? Tiedät hyvin, että en kirjoittanut noin. En myöskään ole väittänyt, että kokisin, ett. kyseessä olisi jokin ihmisryhmän liittouminen minua vastaan.

Mutta kiitos kommentistasi, että ehkä tiedostamattomasti provosoin. Saattaa, olla mutta jos on niin en sitä itsessäni tunnista. Jos provosoin, haluaisin huomata sen että miten, jotta voisi toimia toisin. Kertoisitko esimerkin miten tuo provosointi voisi ehkä ilmetä? Mitä ehkä teen tiedostamattomasti väärin? Ap.

Vierailija
12/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Vanhemmat naiset ei vaan voi myöntää et joskus nuoremmalle saattaa olla kateellinen. Kyllä mäkin joskus hetkittäin kadehdin lukioikäisenä, joilla on koko elämä edessä. Samalla kuitenkin muistan, mikä on omassa iässä hyvää.

N26

Minä taas en oikein ymmärrä, mitä kahdehtimista nuoruudessa on. Itse olin esim. 2-kymppisenä todella epävarma ja ihan hajalla oman elämäni kanssa, enkä todellakaan haikaile niitä aikoja, jostain lukiovuosista puhumattakaan. Mitä vanhemmaksi itse tulee, sitä enemmän on sinut itsensä ja muiden kanssa. Mikäli viitataan nuorten oletettuun parempaan ulkonäköön ja vaikka sen kautta huomion saamiseen miehiltä, niin sekin on koettu ja nähty, nykyisin useimmilla ikäisilläni naisilla on ihan eri fokus kiinnostuksen kohteissa. Eli ei kannata yleistää, että kaikki johtuisi ilman muuta kateudesta, jos vastakkain asetelmassa on nuorempi ja vanhempi henkilö. 

N37

Vierailija
13/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennykseksi. Tarkoitin keski-ikäisellä reilu viiskymppisiä. En koe vähän yli kolmikymppisenä olevani irse keski-ikäinen, vaikka joku niin yllä väitti. Ja en todellakaan ajattele, että nämä puheena olevat naiset olisi minulle kateellisia. Uskon, että on kyse jostain muusta. Ap.

Vierailija
14/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut yhden ap:n kaltaisen naisen ja kyllä, olin hänelle varmaan töykeä, koska minua ärsytti se miten hän oli aina äänessä, mielisteli kaikkia ja varsinkin omi itselleen täydellisesti yhden kivan miehen, jonka kanssa olisin halunnut joskus jutella. En kylläkään ilkeillyt tälle naiselle, vaan välttelin häntä parhaani mukaan.

Kerro vähän tarkemmin, miten mielisteli ja miten omi itselleen tuon mukavan miehen?

Vierailija
15/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tuon ongelman lähinnä itsestä lähtevänä.

Olen kokenut, että nuorena, huoliteltuna ja korkeasti koulutettuna, että saatan olla vähän vaikeasti lähestyttävän oloinen näille työpaikan vanhemmille naisille. Ehkä he näkevät vain sen ulkokuoren, joka on uranaisella usein kova. Mutta kun vaan olen iloisesti tervehtinyt käytävillä ja kysellyt kuulumisia kahvihuoneessa niin olen kyllä saanut heistä oikein hyviä kavereita ja kivaa juttuseuraa.

Vierailija
16/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tunnistan hyvin ilmiön uramaailmasta. Olen sivusta seurannut usein, miten nuoria (kolmikymppisiä), itsevarman, tyylikkään ja menestyneen oloisia naisia karsastetaan keski-ikäisten naisten taholta. Riippumatta siitä kuinka ystävällisiä nämä nuoret naiset olisivat. Jokin tuossa itsevarmuudessa tms ärsyttää vanhempia naisia. Tai sitten vanhemmat naiset pelkäävät, että itsevarmat ja menestyvät nuoret naiset syrjäyttävät heidät.

Vierailija
17/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen tuon ongelman lähinnä itsestä lähtevänä.

Olen kokenut, että nuorena, huoliteltuna ja korkeasti koulutettuna, että saatan olla vähän vaikeasti lähestyttävän oloinen näille työpaikan vanhemmille naisille. Ehkä he näkevät vain sen ulkokuoren, joka on uranaisella usein kova. Mutta kun vaan olen iloisesti tervehtinyt käytävillä ja kysellyt kuulumisia kahvihuoneessa niin olen kyllä saanut heistä oikein hyviä kavereita ja kivaa juttuseuraa.

Ehkä ainakin osittain totta. Mutta miksi vain vanhemmat naiset kokevat vaikeasti lähestyttävänä? Miksei samanikäiset tai nuoremmat naiset tai minkä tahansa ikäiset miehet?

Vierailija
18/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vanha tuttu juttu. Naisten välinen kilpailuasetelma, jossa nainen on naiselle susi. Kyse ei ole kateudesta vaan kilpailusta, jossa nuorempi nainen auttamatta voittaa. Niin työelämässä kuin parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
19/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tulen aina tosi hyvin toimeen keski-ikäisten naisten kanssa, kaikki anoppikokelaatkin on aina tykänneet musta kovasti. Olen korkeasti koulutettu ja ihan ok-näköinen, mutta en kyllä mikään huoliteltu jakkupuku-business-lady. Ehkä mä oon tarpeeks arkinen ja siksi lähestyttävä? :D

Vierailija
20/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kuulua joukkoon keski-ikäinen ja suurin osa ystävistäni on samaa ikäluokkaa. Voin käsi sydämellä sanoa, että meillä ei ole sen enempää tarvetta kuin haluakaan ottaa nuorempia naisia tai ylipäätään ihmisiä hampaisiimme.

Ikä on tuonut tosin sen verran itsetuntoa ja rohkeutta, että ihan pahinta urpoilua emme niele samaan tapaan kuin nuorempina naisina.

Se vanheneminen ja rypistyminen on tuskin kenenkään mielestä hirveän hauskaa, mutta emme me sen takia nuorempiamme kadehdi. Jos jotain, niin haikeudella tulee nuorta äitiä katsellessa mieleen omat vauvat, jotka nyt jo huitelevat maailmalla. Mutta aika pian muistaa myös, miten sitovaa aikaa se oli ja on ihan tyytyväinen, että elää nyt enemmän itselleen ja omille haluilleen.

Keski-ikäisenä en oikeasti enää vertaa itseäni niin paljoa muihin naisiin, en etsi samalla tavalla hyväksyntää tai mieti, tykkääkö tai pitääkö joku minusta. Tai pohdi, olenko jonkun tätiryhmän hampaissa:)) Uskallan melkein luvata ap:lle , että sellaista ei sinunkin kohdalla ole. Kunhan sinäkin saat riittävästi itseluottamusta, et uhraa moisille ajatuksille sekuntiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi