Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä voi tehdä suomessa syyslomalla?

Vierailija
17.08.2016 |

Tuntuu että melkein joka paikassa on meidän perhe jo käynyt. Ulkomaanmatkoihin ei ole varaa niin on sitten jo vuosia keskitytty kotimaan matkailuun. Mitä te teette syyslomalla jos lomailette suomessa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää marja- ja sienimetsään, tulee hyöty ja huvi samalla kertaa.

Mitä marjoja poimitaan lokakuun loppupuolella? Puolukoita tarvitsen max 2 litraa.

Vierailija
22/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokin laskettelukeskus ole jo auki?

Ruka taitaa avata jo lokakuussa, mutta ehkä vain yhden rinteen aluksi (säilölumesta, kun uutta ei vielä ole, oletan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkata ja ryypätä?

Vierailija
24/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysloma on juuri sellaista aikaa vuodesta, että ei ole juuri mitään kunnon tekemistä silloin. Ilmat ovat jo liian kylmät kesäjuttuihin, kuten uimiseen, mutta taas liian lämpimät mihinkään talvijuttuihinkaan, kuten hiihtämiseen, kun ei ole vielä lunta silloin.

Vierailija
25/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokin laskettelukeskus ole jo auki?

Syyslomat ovat lokakuussa, eikä monena vuonna ole päästy Levillä pujottelemaan vielä marraskuussakaan, kun siellähän on aina ollut tapana järjestää se maailmancupin pujottelu.

Vierailija
26/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että melkein joka paikassa on meidän perhe jo käynyt. Ulkomaanmatkoihin ei ole varaa niin on sitten jo vuosia keskitytty kotimaan matkailuun. Mitä te teette syyslomalla jos lomailette suomessa?

Miten ihmeessä teillä on varaa matkustaa Suomessa? Viikko Rukalla on kalliimpi kuin viikko Åressa ja siinä on mukana laivaliputkin.

Olit syyslomalla Åressa?

Vierailija
27/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mukavimmista syyslomistamme oli Saariselällä pari vuotta sitten. Mukavat kuulaat syysilmat samaan aikaan kun etelä- ja keski-Suomessa oli hirveät kurakelit. Retkeilimme päivisin ja illalla lämmitettiin sauna ja tehtiin mökillä ruokaa ja rentouduttiin telkkarin ääressä.

Vierailija
28/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysloma on niin lyhyt, ettei siinä ehdi kummoisempia tehdä. Ehkä siinä ehtii sukulaisten luona käydä vierailulla. Minulla ei opiskelijana edes mitään varsinaista syyslomaa ole moneen vuoteen ollutkaan, mutta muistan peruskoulusta ja lukiostakin, että syysloma oli melkein heti ohi, kun se oli alkanut.

Vierailija
29/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syysloma on niin lyhyt, ettei siinä ehdi kummoisempia tehdä. Ehkä siinä ehtii sukulaisten luona käydä vierailulla. Minulla ei opiskelijana edes mitään varsinaista syyslomaa ole moneen vuoteen ollutkaan, mutta muistan peruskoulusta ja lukiostakin, että syysloma oli melkein heti ohi, kun se oli alkanut.

Itse olen opiskellut peruskoulun jälkeen kolmessa eri oppilaitoksessa. Kaikissa oli kokonaisen viikon kestävät syyslomat.

Vierailija
30/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoda viinaa, pajautella, tykittää piriä.

Vierailija
31/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisenä syysloma oli juuri se loma, joka vietettiin serkkujen kanssa yökyläillen puolin ja toisin. Vanhemmilla harvoin oli siihen aikaan lomaa, äiti nyt oli kotona töissä, ja sama tilanne oli monilla kavereilla ja sukulaisillakin. Hiihtoloman aikaan saattoi joku etelään tai muualle mennäkin, mutta yleensä silloinkin löytyi yökylämahdollisuuksia.

Vierailija
32/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olemme syysloman kotona. Saa nukkua pitkään ja laiskotella. Pari tuntia voi käydä lillumassa oman kaupungin kylpylässä. Syödään ainakin kerran ravintolassa ja myös kokataan itse oikein kunnolla.

Käydään shoppailemassa. Ja lapset tekee omia juttuja kavereiden kanssa esim. käy leffassa.

Paras syysloma oli pari vuotta sitten Kanarialla...todellinen relax loma ja aivan mahtava sää.

Vierailija
33/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen opiskellut peruskoulun jälkeen kolmessa eri oppilaitoksessa. Kaikissa oli kokonaisen viikon kestävät syyslomat.

Hyvä sulle. Kai nyt noinkin paljon opiskelleena kuitenkin tajuat, että kaikilla ei ole samoin?

Vierailija
34/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttais muaki olla köyhä. Me lähdetään ulkomaille reissuun. Rahaa riittää vaikka teillekin jakaa, mutta en jaa. Inhoan köyhiä ihmisiä, jotka elää kädestä suuhun.

Vierailija
35/35 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile maksutonta finterest.fi -verkkopalvelua. Siellä voit määritellä minkälaisista paikoista ja tapahtumista olet kiinnostunut ja sen perusteella etsiä niitä. Tuossa palvelussa on oikeasti varsin kattavasti tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä