Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle Frozen reppu ekalle?

Vierailija
17.08.2016 |

Onko kenenkään poika halunnut ja saanut Frozen reppua ekalleluokalle mennessään? Oma poika menossa vuoden päästä kouluun ja nyt katselee näitä prinsessa reppuja. Minulle se on täysin ok, hänellä on muutenkin ollut vaaleanpunaisia kenkiä ym jo nyt päiväkodissa.
Eniten pelkään, että jos häntä ruvetaan kiusaamaan. Ei ala koulutie hyvin. Tiedän, että monet morkkaavat nyt minua kun pelkään kiusaamista, en todellakaan kannata kiusaajien ehdoilla menemistä. Mietin vain siksi, että poikani on hirveän herkkä muutenkin, niin ei olisi kivaa, jos heti ensimmäisenä päivänä tulisi itkuja ja alkaisi tappelu siitä meneekö vai ei, kun nyt jonodottaa että pääsee kouluun.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eskariin ja kotirepuksi Frozen menee pojalla vielä, tosin jotain ihmettelyjä voi toisilta lapsilta tulla eskarissakin jo, mutta se ei ole niin vaarallista. Mieti asia sitten vuoden päästä uudelleen, siinä ajassa kun voi olla kiinnostuksenkohdekin vaihtunut jo ihan toiseksi.

Siis tarkoitin, että arvioi tilanne sitten kouluun mennessä uudelleen. Kyllä minunkin eskaripoika käytti vielä esim. aniliininpunaisia froteehousuja, sanoi että on kiva väri. Nyt ekalla ei enää ole innostunut niitä käyttämään muttei halunnut luopuakaan, siirrettiin siis varahousuiksi.

Apua, siis oikein aniliininpunaisia froteehousuja! Kyllä ainakin täällä pk-seudulla pojatkin käyttävät punaista siinä missä tytötkin. Ja vaaleanpunaista, aniliininpunaista, liilaa, ym.

Vierailija
62/71 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lapset ovat julmia. Isommat varsinkin kiinnittävät huomiota tällaiseen. Joutuu kiusatuksi ihan varmasti, jos sen Frozen-repun ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti lapset ovat julmia. Isommat varsinkin kiinnittävät huomiota tällaiseen. Joutuu kiusatuksi ihan varmasti, jos sen Frozen-repun ottaa.

Lapset ei ole julmia, vaan lasten kasvattajien asenteet, varsinkin tällaiset joku toinen on hyväksyttävämpi syy kiusata kuin toinen.

Vierailija
64/71 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä on darth vader reppu, on ollut suuri star wars fani jo pitkään. Eskarissa sitä vähän muut tytöt kummasteli, en tiiä miten ovat koulussa suhtautuneet kun on vasta roinen koulupäivä.

Vierailija
65/71 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eskariin ja kotirepuksi Frozen menee pojalla vielä, tosin jotain ihmettelyjä voi toisilta lapsilta tulla eskarissakin jo, mutta se ei ole niin vaarallista. Mieti asia sitten vuoden päästä uudelleen, siinä ajassa kun voi olla kiinnostuksenkohdekin vaihtunut jo ihan toiseksi.

Siis tarkoitin, että arvioi tilanne sitten kouluun mennessä uudelleen. Kyllä minunkin eskaripoika käytti vielä esim. aniliininpunaisia froteehousuja, sanoi että on kiva väri. Nyt ekalla ei enää ole innostunut niitä käyttämään muttei halunnut luopuakaan, siirrettiin siis varahousuiksi.

Apua, siis oikein aniliininpunaisia froteehousuja! Kyllä ainakin täällä pk-seudulla pojatkin käyttävät punaista siinä missä tytötkin. Ja vaaleanpunaista, aniliininpunaista, liilaa, ym.

Väri on oikeastaan pinkki, ja matskunkin sanoin muuten väärin, se onkin plyyshi. Mutta joo, ei kelpaa enää, nyt 7-vuotiaana sanoi itse, että on "liian tyttömäinen väri" ja että "on pinkki olo", vaikka vuosi sitten kelpasi vielä hyvin. Ja ihan kuule Helsingin kantakaupungin sisällä ollaan. Koko lapsuuden puin pojan pinkkiin ja ihan mihin väriin vain, mutta näin se vain sitten tietyssä iässä useimmiten menee, varmaan sinäkin sen saatat ymmärtää?

Vierailija
66/71 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voidaan kiusata, usko pois. Minun tuttavani poikalasta oltiin kiusattu tokan luokan alkaessa, että "Hyi, leikitkö muka vielä? Autot (Cars) on vauvoille!" LAsten m aailma on julma tänä päivänä. Faninit sinä mitä vain niin kaikesta kiusataan pahimmassa tapauksessa jotenkin. Olen monta kertaa kuullut itsekin, että ala-asteelainen jos leikkii vielä, niin on nössö vauva... Pitäisi olla aikuinen kuulemma...

Vierailija
67/71 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väri on oikeastaan pinkki, ja matskunkin sanoin muuten väärin, se onkin plyyshi. Mutta joo, ei kelpaa enää, nyt 7-vuotiaana sanoi itse, että on "liian tyttömäinen väri" ja että "on pinkki olo", vaikka vuosi sitten kelpasi vielä hyvin. Ja ihan kuule Helsingin kantakaupungin sisällä ollaan. Koko lapsuuden puin pojan pinkkiin ja ihan mihin väriin vain, mutta näin se vain sitten tietyssä iässä useimmiten menee, varmaan sinäkin sen saatat ymmärtää?

Niin, ja poika alkaa itse hieman kyllästyä siihen, että häntä aina luullaan tytöksi, koska tukkakin on niin pitkä. Nyt pyysi kouluun leikkaamaan tukan, ettei kaikki luule taas tytöksi, niin kuin yleensä ensimmäiseksi luullaan. Hyvin hän sen on tähän asti ottanut ja pitää pitkästä tukastaan, mutta ei jaksa ilmeisesti enää jatkuvasti korjata asiaa. Koko ikänsä olen minäkin toistellut: "Ei kun hän on poika." 

Vierailija
68/71 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ostaisin. Tosin varmaan varoittelisin että jotkut saattavat nauraa koska mieltävät Frozenin tyttöjen jutuksi. Samalla tavalla sanoin pojalleni joskus aikoinaan kun hän halusi pukea päiväkotiin vaaleanpunaisen Hello Kitty-paidan. Eipä muuten kukaan naureskellut ja seuraavalla viikolla oli toisellakin pojalla Hello Kitty-paita päällään =)

Vierailija
69/71 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa käyttää värejä mistä pitää ja harrastaa itseään kiinnostavia juttuja niin se on ihan hienoa mutta minun mielestäni on vanhemmilta sairasta väkisin piilottaa lapsen sukupuoli. Kaupassa juuri tuli vastaan hieman erikoisen näköinen isä, jolla oli kaksi tyttöä: mekot, letit, ns tyttöjen lierihatut ja aivan täysin Perus poikien nimet. Siis mikä ihmisillä oikein päässä viiraa? Joka sukupolvi keksii näköjään uuden tavan aiheuttaa traumoja lapsilleen. Viitta vapaasti virtuaalilynkata minut, mutta kerronpa kuitenkin että nämä sukupuoli-identiteettiään vaille jääneet lapset tulevat olemaan ongelmaisia aikuisia.

Ja huom! Tällä en tarkoita, etteikö poika voisi mainiosti käyttää pinkkiäkin tai saada frozenreppua vaan sitä, että ihmisen kasvussa aika olennaista on myös se oman sukupuolen identiteetti!

Vierailija
70/71 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkkä ei.Vaikka pitäisi antaa kaikkien kukkien kukkia,niin varmasti kiusataan.Älä suostu.Säästä poikasi kiusaamiselta,koulumaailma on julma paikka.

Vierailija
71/71 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vaan homo siitä tulee kumminkin. Vaaleanpunaiset tossut ja Frozen reppu, pettämätön yhdistelmä tulla koulukiusatuksi jos sattuu olemaan poika.  Voi tsiisus tarviiko tällaista edes kysyä.

Jos tuo ei ole homoa niin mikä sitten.

Miten järkyttävää ja ahdasmielistä, että väritkin on sukupuolitettu: vaaleanpunainen ja pinkki tytöille, ruskea ja sininen pojille. Yäk. Tiesittekö, että ennen vanhaan poikalapset puettiin pinkkiin ja tytöt vaaleansiniseen. Syy tähän oli se, että tuolloin pinkkiä väriä pidettiin liian voimakkaana rauhalliselle tyttölapselle. No,nytpä on pinkki sitten tytöille varattu. Ei ole enää liian voimakas. En koskaan anna esim. ristiäislahjaksi perinteisiä sukupuolirooleja noudattavia kortteja ja vaatteita, vaan neutraalia, joka käy kummallekin sukupuolelle. Kannustan kaikkia tähän, jotta päästäisiin näistä kuvottavista ja ahdistavista luokitteluista mikä sopii tytölle ja mikä pojalle.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme