Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jalat kipeytyvät lenkillä? Luetelkaa syitä siihen ja onko itselläsi samaa ongelmaa?

Vierailija
16.08.2016 |

Kävin tunnin reippaan kävelylenkin juuri vetämässä ja taas jalat kipeytyivät. Tuntuu, että lihakset menee ihan jumiin. Koko tuo jalkaterän alue (eli tuo alue missä varpaat kiinni), ei siis kipeydey pohkeet tai reidet. Monesti myös jalkapohjiin tulee kiristävä tunne.

Se kipu on sellaista kiristävää ja jumittavaa. Joskus ihan vedet tulleet silmistä kun käyny niin kipeää. Sitten kun pääsen kotiin, heti se helpottaa ja tuntuu ihanalle venytellä kipeytyneitä jalkoja.

Kenkiä mulla on ollu elämäni aikana vaikka kuinka paljon ja jokaisen kengän kanssa ollut samaa ongelmaa, joten olen ajatellut ettei johdu kengistä.

Olen myös koittanut venytellä paljon ennen lenkkeilyä - Ei tunnu olevan mitään apua.

Ehkä mä kävelen väärin? Tuokin on mahdollista.

Vinkkejä, neuvoja?

Ei kipeydy joka kerta, mutta vähintään kerran viikossa tuota esiintyy, joskus taasen useamminkin. Pakko aina pitää 1-2 päivää lepoa ja koittaa sitten uudelleen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen penikkatauti? Iskee yleensä sääriin, mutta tietääkseni kai myös ainakin nilkkoihinkin. Millaiset kengät sulla yleensä on? Tasainen pohja saattaisi myös aiheuttaa tuollaista. Oman jalan mukaan muotoiltu pohjallinen avuksi?

Vierailija
2/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.intersport.fi/fi/tuote/adidas-kanadia-7-tr-gtx-w-vaellusken…

Tuollaiset kengät mulla on. Noita oman jalan mukaan muotoiltuja pohjallisia oon joskus miettinyt, niitä vois kokeilla.

Ja eniten jalat kipeytyy asfaltilla kävellessä. Täällä onneksi on soratiet enimmäkseen.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet vaikka viimeisen vuoden suurinpiirtein istunut perseelläsi ja nyt sitten aloittanut käymään lenkillä niin eihän se ole mikään ihme että jalat kipeytyy. Ei siihen auta mitkään kenkien vaihtamiset kun ongelman syy on se, että rasitat jalkoja liikaa niiden tämänhetkiseen kuntoon nähden.

Vierailija
4/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily on juoksemista.

Vierailija
5/5 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan joka päivä tulee lenkkeiltyä, että ei kai siitäkään luulisi kivun johtuvan.

Mun mielestä kävelykin on lenkkeilyä, siinä missä juokseminenkin.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi