Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuntarekryn kautta haettaessa ei kutsuta koskaan haastatteluun???!!

Vierailija
16.08.2016 |

Ei koskaan. Turha edes sitä kautta yrittää.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.En hae enää.

Vierailija
2/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pätevin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaan on todellisuudessa valittu jo joku, yleensä yksikön sisältä tai  "muuten sopiva" tuttu henkilö, esim. sijaisuuksia tehnyt.

Vierailija
4/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin haastatteluun ja sain töitä, mutta olenkin jo tuttu tyyppi ja kauan sijaisuuksia tehnyt.

Vierailija
6/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "työpaikat" ovat melko varmasti ns. näennäishakuja, joissa työhön on käytännössä jo valittu joku sopiva ja ehkä myös pätevä jo ennestään tuttu työntekijä tai tuttava. Työpaikka on kuitenkin pakko laittaa julkiseen hakuun. Hakea voi, muttei tulla valituksi, ellei täytä osin salattuja vaatimuksia. Ajokortti ja oman auton käyttö on ihmeen usein oletuksena, vaikkei sitä mainita missään. Mihin unohtui "kestävä kehitys?"

Vierailija
7/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkaan on todellisuudessa valittu jo joku, yleensä yksikön sisältä tai  "muuten sopiva" tuttu henkilö, esim. sijaisuuksia tehnyt.

Tämä on minunkin kokemukseni.

Vierailija
8/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän ton pitäs olla laillista?

Vierailija
9/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just kävin heinäkuussa (!) haastattelussa, viitisenkymmentä hakijaa ja haastattelivat neljä. Edellisen työpaikan sain myös kuntarekryn kautta, oli kymmeniä hakijoita ja viiden hengen ryhmähaastattelu. Nämä siis "ihan kylmiltään" uudelle paikkakunnalle muuton jälkeen, ei mitään kytköksiä paikkakunnan työelämään.

Vierailija
10/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä virkaa edes koko kuntarekryllä enää on?

Vierailija
11/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haetaan esim. lähihoitajaa määräaikaiseen työsuhteeseen, hakijoita saattaa olla yli 100 ympäri Suomea. Kaikkia ei ole mahdollista haastatella, epäpätevät ja "väärät" suuntautumisvaihtoehdot pudotetaan heti alkuunsa pois laskuista, jos on päteviä oikeilla suuntautumisilla tarjolla. Usein haastatellaan 4-6 hakijaa, muut valitettavasti jäävät sillä kertaa rannalle. Sijaisrekisteriin kannattaa ilmoittautua.

Vierailija
12/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni taas ei edes haastateltu, soitettiin vaan ja ilmoitettiin että minut oli valittu. Olin vain täyttänyt lomakkeen, en lisännyt mitään vapaamuotoista hakemusta. Kokemusta alalta ei ollut ja tiedän että en ollut ainoa hakija. Työ vieläpä sellaista, että todellakin olisin kuvitellut että olisi pitänyt valita hakija huolellisesti. Erittäin outoa toimintaa.

Vierailija
13/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne "työpaikat" ovat melko varmasti ns. näennäishakuja, joissa työhön on käytännössä jo valittu joku sopiva ja ehkä myös pätevä jo ennestään tuttu työntekijä tai tuttava. Työpaikka on kuitenkin pakko laittaa julkiseen hakuun. Hakea voi, muttei tulla valituksi, ellei täytä osin salattuja vaatimuksia. Ajokortti ja oman auton käyttö on ihmeen usein oletuksena, vaikkei sitä mainita missään. Mihin unohtui "kestävä kehitys?"

Oletko vaikeasti kehitysvammainen tai kenties vain tyhmä, vai miksi sinulla ei ole autoa, tai edes ajokorttia?

Vierailija
14/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt aina haastatteluun kun olen tehnyt kuntarekryn kautta hakemuksen 😌

Vierailija
15/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ensimmäisen puhelun parin tunnin sisällä siitä, kun hakemukseni oli kirjattu järjestelmään. Ehdin saada viisi puhelua ennen työpaikan vastaanottamista mieluisimmasta paikasta.

Vierailija
16/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pätevin?

Joskus olen. joskus en ( aloittaja en ole).

Olen huomannut, että toisinaan jätetään pätevin kutsumatta haastatteluun siksi, että kukaan ei vahingossa erehdy valitsemaan häntä. Sitäkin on sattunut, että "väärä" henkilö on valittu ja pöytäkirjaan oli erikseen merkitty anteeksipyyntö sille "oikealle", joka oli hankkinut tarpeellisen kelpoisuuden nimenomaan siksi, että se virka oli jo luvattu hänelle.

Ne kuntarekryn paikat ovat nimittäin aina kuntien julkisia paikkoja, jotka on laitettava aina hakuun. Ne oltava olevinaan julkisessa haussa silloinkin, kun siihen on jo valittu tietty henkilö, kyse on pitkään ketjutettuja määräaikaisia tehneen vakinaistamisesta tai muusta sellaisesta.

Pyytäkää itsellenne hakijoitten ansiovertailu. Siitä näette, millaisia tietoja siinä on teistä ja mitä tietoja niistä, jotka on kutsuttu haastatteluun. Hakuasiakirjat ovat julkista tietoa ja saatte nähtäväksi kaikki hakemusten liitteetkin.

Kuntarekry on työnantajalle luultavasti hyvin helppo tapa saada hakijoista kerralla yhteenveto. Ja onhan se hakijallekin, kun voi suoraan kopioida edellisestä hakemuksesta tai profiilista eikä aina tarvitse tehdä kaikkea uudestaan.

Vierailija
17/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vaikeasti kehitysvammainen tai kenties vain tyhmä, vai miksi sinulla ei ole autoa, tai edes ajokorttia?

Autolla ajavat vain rehupunttijuntit.

Vierailija
18/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kutsua tullut tännekään.

Jokaiseen hakemaani paikkaan on valittu henkilö ollut "systeemin sisältä".

En hae enää sitä kautta, mitä järkeä kun haku ei ole todellinen. 

Vierailija
19/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut kutsun haastatteluun sieltä kautta. Mikähän vialla? Muistitko varmasti vastata kaikkiin kohtiin?

Vierailija
20/28 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pätevin?

Joskus olen. joskus en ( aloittaja en ole).

Olen huomannut, että toisinaan jätetään pätevin kutsumatta haastatteluun siksi, että kukaan ei vahingossa erehdy valitsemaan häntä. Sitäkin on sattunut, että "väärä" henkilö on valittu ja pöytäkirjaan oli erikseen merkitty anteeksipyyntö sille "oikealle", joka oli hankkinut tarpeellisen kelpoisuuden nimenomaan siksi, että se virka oli jo luvattu hänelle.

Ne kuntarekryn paikat ovat nimittäin aina kuntien julkisia paikkoja, jotka on laitettava aina hakuun. Ne oltava olevinaan julkisessa haussa silloinkin, kun siihen on jo valittu tietty henkilö, kyse on pitkään ketjutettuja määräaikaisia tehneen vakinaistamisesta tai muusta sellaisesta.

Pyytäkää itsellenne hakijoitten ansiovertailu. Siitä näette, millaisia tietoja siinä on teistä ja mitä tietoja niistä, jotka on kutsuttu haastatteluun. Hakuasiakirjat ovat julkista tietoa ja saatte nähtäväksi kaikki hakemusten liitteetkin.

Kuntarekry on työnantajalle luultavasti hyvin helppo tapa saada hakijoista kerralla yhteenveto. Ja onhan se hakijallekin, kun voi suoraan kopioida edellisestä hakemuksesta tai profiilista eikä aina tarvitse tehdä kaikkea uudestaan.

Pitkään ketjutetun (muistaakseni yhteensä 3 vuotta työsuhteessa kuntatyönantajaan) määräaikaisen voi vakinaistaa ilman erillistä hakumenettelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän