Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että lapsi saa avata jo kaupassa pillimehun/tikkarin tms?

Vierailija
16.08.2016 |

Taas tuli vastaan uupuneen oloinen mamma marketissa ja lapsi inisi ja vinkui milloin mitäkin hyllyistä ja äiti lopuksi antoi lapsen juoda kaupassa pillimehun, että sai rauhassa tehdä ostoksia. Itse olen pitänyt periaatteena, ettei kaupassa saa avata mitään, vasta kassan jälkeen, mutta toisaalta ymmärrän myös vaativan lapsen äitiä joka asian noin ratkaisee. Vaikuttaako se tulevaisuudessa lapsen käytökseen kaupassa, jos on saanut jotain ennen kassaa? Vai pitäisikö vaan pitää kuri tiukkana itkupotkuraivarinkin yllättäessä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälän Prismassa on myytävien banaanien lähellä erillinen kori, jossa aina banaaneja ja vieressä teksti "anna tästä lapsellesi reissuevästä".

Jos joku ei tiedä mikä on Seppälän Prisma, niin se on Suomen vanhin Prisma, joka siirtyi uudisrakennukseen pari kuukautta sitten. Tuo kori oli siellä vanhassakin ainakin vuoden alusta asti.

Olen samaa mieltä, että maksamisen jälkeen vasta käytetään, mutta tuo vastaantulo kaupan puolelta on tietty OK.

Vierailija
42/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse antaisi lapselle mitään koska pidän kärsivällisyyttä hyveenä, mutta en myöskään näe syytä keuhkota ja taivastella tällaista asiaa. Varastamisessa pyritään taloudelliseen hyötyyn toisin kuin siinä kun maksetaan tyhjiä papereita. Menkääpä kysymään kauppiailta mitä ovat mieltä tuollaisesta käytöksestä, niin hulluja lukuunottamatta kaikki hyväksyvät eikä kukaan soita poliisia vaikka kuinka olisi kyltit että jokainen varkaus ilmoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa Ica on ratkaissut "ongelman" tarjoamalla lapsille banaanit. Näin lapset ovat hetken hiljaa ja syövät hedelmänsä, samalla kun vanhemmilla on enemmän rauhaa tutkia ja shoppailla.

Ja luultavasti henkilö joka syö jo kaupassa, pitää käteistä mukaan.. Toisaalta jos korttikoneet hajoaa kaupan puolesta niin että joutuu ostokset jättämään kauppaan, niin se pillumehu on vähintä mitä kauppa voi hyvitykseksi edes tarjota...

Itse syön ostokseni kyllä vasta kassan jälkeen, mutta voin kuvitella kuinka hiljentäisin lapsen pitkällä kauppareissulla vaikka sillä banaanilla

tai pillimehulla tarvittaessa. Mies joskus korkkaa limpparin joskus esim kassajonossa. Jos pitää kauan odotella niin miksei?

Vierailija
44/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödäänhän ravintolassakin ennen maksamista. Eiköhän se ole kunkin yrityksen pyörittäjän valinta salliiko liikkeessään sen että kuluttaja saa hyödyn ennen maksamista vai jälkeen. Kauppiaathan tätä lasten syöttämistä eivät missään vastusta.

Vierailija
45/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa! Ainakin meidän Angelina-Ewian saa aukaista tuotteen heti! Meidän hän ne on ja maksetaan sitten heti. Mitä nyt muutamia kertoja on unohtunut! :D

Muksu autossa sössöttänyt eiköö nää pitäs maksaa!  Sulosia on muksut. 

Vierailija
46/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tätä Suomessa niin vastustetaan ja sitten samaan aikaan huudellaan jos mistä säännöistä, että kyllä on tiukkapipoista holhoamista toisin kuin etelä-euroopassa. Lasten syöttämistä kaupassa eivät kiellä edes laki tai itse kauppiaat, mutta muita asiakkaita tuntuu häiritsevän. Lapsiperheet ovat kauppiaille todella merkittäviä asiakkaita koska suhteessa yleensä muita suurempi osa tuloista laitetaan juuri sinne ruokakauppaan. Itselläni ei ole lapsia, mutta kaupassa syövät lapset ovat pienin haitta muiden lapsista elämässäni

Vierailija
47/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna syödä. Kerran meni nappaamaan irtopullan ja aloitti, sekin oli kamalaa enkä antanut syödä loppuun ennen maksamista. Jos ihan luvalla antaisin aloittaa, olisi kori äkkiä  täpötäynnä kerran haukattuja avattuja tuotteita. 

Vierailija
48/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa pätkääkään, vaikkei omia lapsia ole. Kun kauppa ei kiellä eikä laki, kuten tuolla ylempänä mainittiin, teille muille ei asia kuulu PASKAN VERTAA, vedä vittu päähäsi nipottaja.

Vierailija
49/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selittänyt 2- ja 3-vuotiaille lapsilleni niinkun asia on ja kyllä ne on ymmärtäneet. Eli olen sanonut, että vaikka se lakupötkö ei ole meidän ennen kun me ollaan se maksettu ja jos sitä kaupassa alkaisi syömään se olisi varastamista. Kun ollaan maksettu ja ostokset on pakattu niin sitten voi syödä.

Kerran näin muuten kaupassa lapsen istuvan ostoskärryissä (siis sielä minne ostokset laitetaan) mussuttamassa kurkkua. Olivat venäläisiä. Taisi oma 3-vuotiaskin mulle tokaista, että miksi tuo varastaa.

Vierailija
50/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Vierailija
51/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne limaiset karkkipaperit ovat muuten todella kivoja siinä kassalla. Samoin ne mehua valuttavat mehupaketit.

T. Entinen kaupan myyjä

Vierailija
52/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne limaiset karkkipaperit ovat muuten todella kivoja siinä kassalla. Samoin ne mehua valuttavat mehupaketit.

T. Entinen kaupan myyjä

Olin tulossa sanomaan tätä samaa. Vaikka tenavan vanhemmille erinäiset eritteet olisivat arkipäiväinen asia, musta ei ole erityisen kivaa yrittää lukea viivakoodia siitä kuolaisesta käärepaperista. 

Vierailija
53/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se on väärin! Vielä kysytkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi