Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että lapsi saa avata jo kaupassa pillimehun/tikkarin tms?

Vierailija
16.08.2016 |

Taas tuli vastaan uupuneen oloinen mamma marketissa ja lapsi inisi ja vinkui milloin mitäkin hyllyistä ja äiti lopuksi antoi lapsen juoda kaupassa pillimehun, että sai rauhassa tehdä ostoksia. Itse olen pitänyt periaatteena, ettei kaupassa saa avata mitään, vasta kassan jälkeen, mutta toisaalta ymmärrän myös vaativan lapsen äitiä joka asian noin ratkaisee. Vaikuttaako se tulevaisuudessa lapsen käytökseen kaupassa, jos on saanut jotain ennen kassaa? Vai pitäisikö vaan pitää kuri tiukkana itkupotkuraivarinkin yllättäessä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus poikkeustapauksessa olen antanut. Ei ole vaikuttanut meillä myöhempään käytökseen kaupassa.

Vierailija
2/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamista se on. Kaupan omaisuutta kunnes olet maksanut ostoksesi kassalla. Vasta sillä hetkellä tavara muuttuu sinun omistukseesi.

Jos on noin vaikea hallita lapsiaan voi pitää vesi/mehupulloa veskassaan. Outoja nämä sillä minulla ei koskaan ole ollut tätä ongelmaa, että lapset tai minä ei selviäisi yhdestä 30 min kauppareissusta ilman että aletaan kiskomaan hyllystä välipalaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Ensin maksetaan, sitten vasta syödään/juodaan. Mitä jos vaikka ei pystykään maksamaan ostoksiaan?

Vierailija
4/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun anta aperiksi niin jatkohan on tiedossa? Kärttäville natiaisille ei todellakaan anneta kaupassa mitään ennen maksua. Ihme tapa ja olisi hauska tietää perusteet asialle. Tavrahan on kaupan kunnes se on maksettu. Ja miksi ne lapset on vietävä kauppaan tappelemaan? Joskus voi olla pakko ottaa väsynyt lapsi mukaan, mutta viikosta tai päivästä toiseen? Meillä neljä lasta ja koskaan ei kaupassa ole syöty tai juotu, koskaan ei tapeltu tai ruikutettu. Jos pitkän päivän päätteeksi olisi tarve mennä kauppaan niin silloin nopeasti lähikauppa jos ei pakkasesta löydy hätävaraa, mutta ei tosiaan väsynyttä lasta raahata mukana kun kaikilla menee hermot.. Siksi isot ostokset suunnitellusti kun kaikki jaksavat. Vaatii siis ennakointia ja hieman vaivaa suunnitella arkea?

Vierailija
5/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sen tietää että provo ,

Varastamista se on . Selvä tapaus .

Vierailija
6/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastamista se on. Kaupan omaisuutta kunnes olet maksanut ostoksesi kassalla. Vasta sillä hetkellä tavara muuttuu sinun omistukseesi.

Jos on noin vaikea hallita lapsiaan voi pitää vesi/mehupulloa veskassaan. Outoja nämä sillä minulla ei koskaan ole ollut tätä ongelmaa, että lapset tai minä ei selviäisi yhdestä 30 min kauppareissusta ilman että aletaan kiskomaan hyllystä välipalaa..

Samalla periaatteella olen lastani opettanut, että vasta kassan jälkeen on oma tuote, vaikka sen tyhjän pillimehupurkin onkin maksanut kassalla moni vinkumiseen kyllästynyt vanhempi. Ja kyllä se puolentunnin kauppareissu on kuitenkin niin pian ohi, että sen pienen marinan kestää kyllä. Meiän lähikaupassa on sisään mennessä banaanikori jossa lappu, että perheen pienimmät saa ottaa kauppareissun jaksamiseksi. Ihana idea sinänsä. :)

Vierailija
7/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein. Ensin maksetaan, sitten vasta syödään/juodaan. Mitä jos vaikka ei pystykään maksamaan ostoksiaan?

Juuri näin. Ja muutenkin on hyvä oppia lapsesta saakka hiukan kärsivällisyyttä, niin ei tarvitse isompana kilahtaa joka kerta, kun joutuu vaikka vähän jonottamaan jossain. Ei joka paikassa voi syödä tai juoda, sekin on vaan opittava.

Vierailija
8/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Yleensä avaan jonkun pikku karkkipussin pojalleni kaupassa. Helpottaa niin paljon kaupassakäyntiä.

Vierailija
9/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito on. Ap. Maksoi tyhjän pirkan kassalla.

Vierailija
10/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito on. Ap. Maksoi tyhjän pirkan kassalla.

*purkin

Vierailija
11/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samoja vanhempia, jotka nostavat räkänokkansa ostoskärryyn seisoskelemaan.

Vierailija
12/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna.

Mieheni on joskus ehdottanut että antais jotain, olen kieltänyt.

Äitinkin meinas antaa mehuu nuorimmalle kaupassa kun hän itki, ilmoitin että ei käy, voidaan ostaa mehut ja saa heti kassan jälkeen, mutta kaupassa ei syödä eikä juoda.

Ainut poikkeus on jos ostaa jäätelöt ja kaupassa olisi niin kuumaa ja niin pitkät jonot että jätski sulaisi käteen. Ei oo vielä toteutunut missään.

Vierailija
13/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole. Väsyneitä kiukkuisia kakaroita ei edes pitäisi viedä kauppaan.

Vierailija
14/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "väsyneitä vihaisia kakaria ei edes pitäisi viedä kauppaan " oli hyvä.Mä oon nimittäin tavannut elämäni aikana myös paljon väsyneitä ja vihaisia aikuisia, ne pitäis kyl ampuu kuuhun!!!! Tai pitäiskö niillekin antaa pillimehu?

Vierailija
15/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupassa joku vanhempi rouvashenkilö pisteli poskeensa laareista irtokarkkeja ja pähkinöitä.

Vierailija
16/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimitte, jos lapsi alkaa huutaa Alkossa?

Vierailija
17/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu minkäikäinen...

Vierailija
18/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut avata pakkauksia ennen kassaa, enkä edes heti kassalla muuta kuin jäätelön.

Kärsivällisyys on vissiin edelleen hyve ja sitähän tuossa oppii kun joutuu odottamaan namiansa eikä pyri salamatyydyttämään tarpeitaan.

t. m45

Vierailija
19/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avataan itselle pullo.

Vierailija
20/53 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avattu mehupurkki totta kai näytetään kassalla ja maksetaan. Tuskin ap tarkoitti,että ei makseta. Kyllä, tuttavani diabeetikko, joutuu toisinaan juomaan mehua ja hän näyttää kassalla avatun purkin ja maksaa. Mitä tuota ihmettelemään. Epärehellinen on epärehellinen myös pienissä asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän