Jatkuva painon tunne kyljessä
Nyt tarvisin apuja!
Kaikki alkoi n. 4kk sitten. Ensin outo pistely oikeassa kyljessä ja kipu tuntui välillä myös ylävatsassa. Kävin yksityisellä lääkärissä; verikokeet ok, vatsan ultra ok ja lääkäri meinasi että voi johtua rintarangan kireydestä, joka sitten säteilee kylkikipuna. Ajattelin että koska minulla on 6kk vauva niin sen kantaminen ym on kipeyttänyt selän. Minulla on myös skolioosi ja toinen jalka 1,5 cm pidempi kuin toinen. Sama homma lantiossa ja olkapäissä, ryhti on kamala. 2cm kysta löydettiin 4kk sitten oikeasta munasarjasta, lääkäri tunnusteli että sitä ei enää tuntuisi, mutta ei ultrannut sitä.
Tuntui, että vaiva meni välillä ohi. Nyt kuitenkin viikon verran ollut todella ahdistavaa painon tunnetta taas oikealla kyljellä. Kipua ei juurikaan ole mutta tuntuu siis kuin joku painaisi koko ajan oikeiden kylkiluiden alapuolella. Pahin paine on kun olen makuulla tai istuen. Kävin tällä viikolla taas uudestaan lääkärissä koska haluan selvittää onko tämä jotain vakavaa. Otettiin pissa, paasto-verikoe ja keuhkojen röntgen. Ei mitään löydöksiä.
Onko siis jollain mitään ideaa mitä tämä voisi olla? Tämäkin lääkäri ajatteli että voisi ehkä johtua skolioosista, mutta sanoi että jos jatkuu niin sitten seuraavaksi magneettikuviin.
En enää tiedä mitään teen. Olo on tukala ja mietin tätä koko ajan. Onko jotain vaarallista, voiko 4kk aikana esim kasvain kasvaa niin että se painaa siellä jotain? Pitääkö mennä uudestaan ultraan jos siellä nyt näkyisikin jotain? Kiitos vastauksista :)
Kyllä lääkäri tunnusteli maksan kunnolla ja maksa on myös ultrattu ja otettu kaikki verikokeet, joista ei siis löytynyt mitään.
Ap