Mitä ajattelette noin 30v miehestä jolla suhde 16v tytön kanssa?
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.. laillista kyllä mutta silti väärin.
Kommentit (52)
Hitusen turhan paljon ikäeroa, kun toinen osapuoli on alle 18, mutta jos sattuu olemaan hyvin kypsä ikäisekseen ja kolmikymppinen taas tulee nuorempien kanssa juttuun niin mikäs tuossa. Jos siis olisi näin. Todennäköisesti kuitenkin kyse jostain muusta.
Mitä tuumisitte, jos olisi 30v nainen ja 16v poika?
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuolet olisivat toisinpäin niin mitäs siitä tykkäisitte?
Se olisi vähän outoa, koska nainen voisi saada vanhemmankin tai sitten nuoremman, mutta se olisi jo rikollista. Miehillä ei ole juurikaan vaihtoehtoja, joten jos kiinnostava 16v kiinnostuu miehestä, niin se on menoa ja siinä ei tulla AV:lle kyselemään että "onko minun hyvä oloni pahuutta?"
Minä. Minäminäminäminä. Minun hyvä olo. Minäminäminä.
Niin juuri. Se on niiden seurustelijoiden välinen asia eikä kuulu muille. Enintään välittömälle lähipiirille.
Jos kateellisilta ja muilta vittuilijoilta kysyttäisiin aina lupa onnelliseksi tekeviin asioihin, niin kukaan ei saisi mitään aikaan, koska oman luuseriutensa paljastumista pelkäävät haukkuisivat kaikki yritykset lyttyyn ettei joku vain saavuttaisi enemmän ja parempaa.
Mieluummin en ajattele, jos ei ole pakko.
Miksi pitäisi ajatella, kun en tunne yhtään tuollaista paria?
Vai kuuluuko tähänkin vastata, että kyllä on mies niin paha, mies on niin paha.
En yhtään ihmettele että hamsteri on tästä innoissaan.
Oma kaverini alkoi seurustella 16 vuotiaana "24" vuotiaan kanssa. Jossain vaiheessa selvisi, että mies olikin "28" ja myöhemmin yli 30. Itse kun näin hänet, niin arvelin iän lähemmäs 40.... Että semmoinen lutuinen setämies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin rikosilmoituksen tekemistä.
No menepä tekemään,niin oletpahan ainakin vähän aikaa poissa täältä näitä iänikuisen samoja aloituksiasi jatkuvalla syötöllä syöttämästä....
Enpä ole tehnyt yhtään aloitusta. Lidlistä muuten saa halpaa foliota, kandee varmaan tilkitä toi nykynen hattu, kun noin vuotaa.
Riippumatta siitä, mitä mieltä oon tosta suhteesta ärsyttää täällä ton pedofiilin huutelu. Pedofiili tarkottaa seksuaalista kiinnostusta alle murrosikäisiin lapsiin. 16-vuotias ei todellakaan ole sellainen eikä 16-vuotiaasta seksuaalisesti kiinnostunut mies, minkä ikäinen onkin, ole pedofiili. Murrosikäsistä kiinnostunu on efebofiili.
Itse en katso hyvällä jo monesta ketjussa mainitusta syystä, erityisesti elämäntilanteiden jyrkästä erosta ja vanhemman huomattavasta auktoriteettiasemasta johtuen. Muistan itse 15 v kun luokkalainen (jo 16) seurusteli jonkun 28 v kanssa ja jo silloin kaveriporukassa sivustaseuraajina oltiin vähän "mitä hittoa" -ajatuksella tuosta suhteesta.
Minun on vain mahdotonta ajatella teini-ikäisen, vielä huoltajuuden alla olevan henkilön olevan tasapainoisessa suhteessa itseään selkeästi vanhemman, itsenäisen aikuisen kanssa. Myöhemmällä iällä suuremmatkin ikäerot tasoittuvat, mutta teini-ikä on monelle vielä aikaa jolloin etsitään itseään ja seksuaalisuuttaan - rajoja ja mieltymyksiä. Vaikka olisikin löytänyt jo juttunsa ja vaikuttaisi ikäistään vanhemmalta voi silti olla aivan hukassa ja vietävissä. En tarkoita tätä että teini-ikäiset olisivat tyhmiä, mutta muuttuvaisia. Itse olin pääasiassa rauhallinen, ujo, sitten yhtäkkiä 17 vuotiaana olin impulsiivinen ja monessa mukana, sitten taas seuraavaan vaiheeseen.
Olen nyt parikymppinen, joten tavallaan rakoa kyseiseen 16- 18 v ryhmään on vähän, mutta minua sekä kavereitani ei ainakaan kiinnosta alle 18 -vuotiaiden seura. Maailmankatsomus on aivan eri, mutta en usko että näissä suhteissa vanhempi olisi viattomasti "jälkeen jäänyt". Kyllä siinä joku on.
Yksi tapaus tulee mieleen ettei mies omasta ikäryhmästä saanut naiskumppania, mutta yksi 16-17 v oli ihan mielissään kun sai hengata miten halusi, pitää jopa ukon kämppää omana koti nro 2. En ole varma ovatko vielä yhdessä. Ei siis hakemalla hakenut nuorempaa mutta päätyivät yhteen jonkun jutun kautta.
Onhan se coolia kun "poikakaveri kuskaa kouluun siis sillähän on auto" , sillä on rahaa ostella kaikkee, ostaa tupakit ja viinat ja tuo vaikka koko kaveriporukalle, hengataan sen asunnolla ku porukoilla ei voi (eivätkä edes tiedä), hitto jos oltais vielä naimisissa nii kuittais poissaolot. -- Ihan kuultua juttua.
Erään dokumentin jälkeen melkein toivoisi että suojaikäraja olisi ainakin sen 18 v. Tästä voi olla todella montaa mieltä ja huono nakki niille joilla poika- tai tyttökaveri on vain 1v vanhempi esim lukioaikana ja sitten se perusargumentti, että kyllähän joillakin seksielämä alkaa jo jopa 14 v mutta ikäisten kesken se voi olla vielä jollain tapaa hallinnassa. Näissä teini-aikuissuhteissa on riskejä, jotka voivat olla vahingollisia eikä niitä voi rajoittaa muuten.
16 ja 17 v voivat olla vielä täysin pihalla siitä mitä he haluavat tai miten pitää huolta oikeuksistaan, kuinka KIELTÄYTYÄ asioista joista vähänkin epäröi ja pitää kiinni omista rajoistaan. Aikuinen osaa manipuloida ja saakin usein tahtonsa läpi kun vähän pyörittelee ja selittää asiaa. Ylipäätänsä suojaikärajan ylittäneen voi olla hankala saada oikeutta myöhemmin ymmärrettyään että on joutunut esim. hyväksikäytön uhriksi. (koska maaginen 16 v suojaikäraja eikä voida vedota siihen) pitäisi osata harkita/ suostuit silloin nyt katumapäällä. Voidaanko olettaa että 16-vuotiaan harkintakyky on sama kuin esim. 20 -30 -vuotiaan ? Siihen mihin aikuinen sanoo "Ei" nuori voi olla "enpä mä tiiä..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin rikosilmoituksen tekemistä.
No menepä tekemään,niin oletpahan ainakin vähän aikaa poissa täältä näitä iänikuisen samoja aloituksiasi jatkuvalla syötöllä syöttämästä....
Enpä ole tehnyt yhtään aloitusta. Lidlistä muuten saa halpaa foliota, kandee varmaan tilkitä toi nykynen hattu, kun noin vuotaa.
No hyvä on,jos et niin et,mutta joka tapauksessa tuit kommentillasi ja asetuit henkisesti epätasapainossa olevan ap:n puolelle antamalla hänelle ohjeitasi ja suosituksiasi sellaisen 'rikoksen' ilmiantamisesta,mikä ei lain edustajien silmissä edes ole mikään rikos (sensijaan,että olisit esim. kertonut tämän tosiasian hänelle.)
Sitäpaitsi meidän on aivan mahdotonta tietää,onko mitään tuollaista hänen kuvailemaansa hänen jossain lähipiirissään edes tapahtunutkaan.
Epäilystä niiden tapausten todenperäisyyden suhteen herättääkin lähinnä se ,että siellä tuntuu tapahtuvan näitä 'tapauksia' melkein joka päivä ja usein kahdestikin saman päivän aikana... Olisi siinä mielessä hyvä,että jokaisella tänne kirjoittavalla olisi joku yksi selkeä nimimerkki.
Nyt tämä sama anonyymi( joskin kirjoitustyylistään tunnistettavissa oleva) kirjoittaja latelee näitä ikäeroaloituksia tänne liukuhihnalta, mutta jos hänen olisi käytettävä jotain,olkoon vaikka sitten nimimerkkiä 'tonttu-ukko' niin näkisimme selvästi että kyseessä on esim. jo kolmas hänen aloituksensa samana iltana,ja tietäisimme kannattaako mennä mukaan 'taas ihan uuteen' juttuun, vaiko ei siihen taas saman kirjoittajan typerään jankkaukseen.
Siinä mielessä kannattaisin kyllä nimimerkin rekisteröimiskäytännön käyttöön ottoa tällä(-kin) palstalla jo,jos yhtään haluaisimme yhdessä kohottaa sitä yleistä kirjoittamisen tasoa täällä.
Huom.nimimerkinhän ei tarvitse paljastaa yhtään mitään käyttäjänsä identiteetistä,tai antaa hänestä mitään tietoja.
Riittää, kun se on SAMA joka kerta kun sen käyttäjä jotain tänne kirjoittaisi.
Sen ei itse asiassa tarvitsisi olla edes sana-joku kuva(mikä tahansa) tai jopa pelkkä kuvio tai symbolikin ajaisi saman asian.
Silloin olisi aina mahdollista tietää kuka vastaa ja kenelle,eikä syntyisi ainakaan sillä perusteella sekaannuksia,ettei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin yrittää arvata.
Eikä myöskään olisi tarvetta syyttää mistään 'foliohattuilusta' sen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Oma kaverini alkoi seurustella 16 vuotiaana "24" vuotiaan kanssa. Jossain vaiheessa selvisi, että mies olikin "28" ja myöhemmin yli 30. Itse kun näin hänet, niin arvelin iän lähemmäs 40.... Että semmoinen lutuinen setämies.
No voi,voi nyt sinua raukkaa nyt ,kun et huomannut ... pai,pai
Minä. Minäminäminäminä. Minun hyvä olo. Minäminäminä.