Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen oma elämä

Vierailija
16.08.2016 |

Mitä mieltä olette puolisosta, joka ostaa sijoitusasunnon kertomatta siitä vaimolleen? Ilmoittaa siitä jälkikäteen, tiedotusmielessä. Millaisia tunteita teissä herättäisi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hänen omat rahat niin silloin rinnastaisin sen mihin vaan omaan ostokseen, josta ei olla toiselle tilivelvollisia.

Mutta mielestäni on outoa, ettei halua kertoa kumppanille asiasta. Ehkä ei halunnut, että kumppani kommentoi tuota asiaa ennen kuin kaupat on tehty.

Vierailija
2/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehellä ois asunnon arvon verran muuta omaisuutta jo valmiina, eipä siinä mitään, ihmettelisin kyllä että minkä ihmeen takia ei ole voinut mun kanssa aiheesta keskustella etukäteen, olkoonkin että omista rahoistaan on kyse. Jos taas mies ottaisi ison lainan sijoitusasuntoa varten.. Suuttuisin. Toki muutenkin soisin että keskustelis mun kanssa etukäteen tällaisista isoista asioista jotka mahdollisesti vaikuttaa koko perheen taloustilanteeseen jollain tavalla. Kyllä mä ainakin miehen kanssa keskustelen isommista sijoitusliikkeistä miehen kanssa etukäteen vaikka itse päätökset teenkin. Ollaan kuitenkin samaa perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ostaa asunnon omilla rahoillaan, niin mikäs siinä. Luultavasti mies on arvellut, että noin hän saa ostaa juuri sellaisen asunnon kuin haluaa, voi olla, että vaimo olisi mielellään tuputtanut omaa vaihtoehtoaan miehelle turhan innokkaasti.

Vierailija
4/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa itsekkyyttä. " minun rahat" tyyppi. Millainen on sinun elintaso?

Vierailija
5/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintaso ei määrity miehen lompakon mukaan, missä naisen panos? Vielä vuonna 2016?

Vierailija
6/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskuntia, joissa on syntynyt kiva riita jo moottoripyörän hankinnastakin tai siitä, että vaimo on mennyt ostamaan yksin terassikalusteet. Olisin itse aika ihmeissäni, jos mies menisi shoppaamaan asunnon! Vaikka omilla rahoillaan, niin kuitenkin. Tulisi pakostakin mieleen, että mitä muutakin puuhailee "omin päin"!

Vierailija
7/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omilla rahoilla hankkinut, niin ok.

Vierailija
8/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, miten paljon yleensä naista kiinnostaa raha-ja sijoitusasiat. Tuollaisessa sijoitusasunnon hankinnassa täytyy olla nopea, jos sattuu unelma-asunto kohdalle hyvään hintaan.

Vierailija
9/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintaso ei määrity miehen lompakon mukaan, missä naisen panos? Vielä vuonna 2016?

Niin koska on aivan ok että vielä 2016 perheessä puolisoilla on aivan eri elintasot. Mies shoppailee asuntoja, nainen voi käydä ne tuttelit kaupasta.

Vierailija
10/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te naiset elintasosta puhutte. Sijoitusasunnon hankkiminen PARANTAA elintasoa. Onhan se moninkertaisesti järkevämpää sijoittaa rahat asuntoon, kun pitää niitä tilillä nollakorolla. Osakkeilla saa kyllä paremman tuoton, mutta onhan niissä enemmän riskiäkin. Pitäisikö miehen myös kertoa kaikista omilla rahoillaan tehdyistä osakesijoituksistaankin teille. Miksi?

Vierailija
11/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin koska on aivan ok että vielä 2016 perheessä puolisoilla on aivan eri elintasot. Mies shoppailee asuntoja, nainen voi käydä ne tuttelit kaupasta.

Juupajuu. Missä kohtaa aloittaja sanoin ostavansa tuttelia, ja kärsivänsä huonommasta elintasostaan?

Palstamammojen yleistykset ja totuudet on niin naurettavia.

Vierailija
12/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ihmeempiä. Kyllä meillä voisi noin tehdä. Omat rahat on molemmilla, ja ei, ei ole kahta elintasoa, olemme molemmat oikein hyvin toimeentulevia. En ymmärrä miksi toiselta täytyisi kysellä asiasta, joka ei vaikuta mitenkään yhteiseen elämään. En minä jokaista tekemääni osakesijoitustakaan kysele mieheltä, eikä sijoittaminen asuntoon ole sen kummempi asia.

Vierailija
13/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tilanteesta. Jos on kyse pariskunnasta, jossa tuollainen on pikkuraha, niin ei kai siinä mitään. Mutta jos taloudellisesti muuten joudutaan elämään niukasti ja säästäväisesti, niin onhan tuo nyt aika törkeää.

Vierailija
14/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen mies jolla parisuhteen dynamiikka hallussa. Ei mikään lassukka. Ennustan pitkää liittoa.

Vierailija
15/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupajuu. Missä kohtaa aloittaja sanoin ostavansa tuttelia, ja kärsivänsä huonommasta elintasostaan?

Eihän aloituksessa niin sanottukaan, mutta joku vastaaja elintasoja kyseli ja hänelle sanottiin, ettei elintaso määrity miehen lompakon mukaan. Totta hitossa se miehen lompakko vaikuttaa elintasoon, jos siitä yhtäkkiä ostellaan asuntoja.  

-ohis-

Vierailija
16/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette puolisosta, joka ostaa sijoitusasunnon kertomatta siitä vaimolleen? Ilmoittaa siitä jälkikäteen, tiedotusmielessä. Millaisia tunteita teissä herättäisi?

Riippuu varmaan parisuhteen laadusta, onko tiukkaa yhteinen elanto, onko avioehto vaiko eikö, miten asumisen kulut jakaantuvat ja onko yhteisiä lapsia (ja miten niiden kulut on jaettu aikuisten kesken).

Meidän avioliitossa tuo olisi aivan normaali juttu. Olemme kumpikin toisessa avioliitossa, on avioehto ja yhteisiä lapsia ei ole. Kummallakin siis oma omaisuus, asumisen kulut jaetaan tasan.

Mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, kunhan hoitaa itse oman elämisensä kulut. Aikuisten lasten mahdolliset avuntarpeet olemme myös jakaneet siten, että mies vastaa omien lastensa pyyntöihin ja minä omieni. Ja sillä piste. Tämä saattaa johtaa tiettyyn eriarvoisuuteen, kun miehellä lapsia on siunaantunut neljä ja minulla on vain kaksi - mutta ehkä tämä nyt on ymmärrettävää kunkin mielestä.

Vierailija
17/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu tilanteesta. Jos on kyse pariskunnasta, jossa tuollainen on pikkuraha, niin ei kai siinä mitään. Mutta jos taloudellisesti muuten joudutaan elämään niukasti ja säästäväisesti, niin onhan tuo nyt aika törkeää.

Tämä on kyllä totta. Itse oletin automaattisesti, että kyse olisi sijoittamisesta, joka ei vaikuta arkeen, eikä ole myöskään riskialtis niin että olisi riski että tulee vaikuttamaan negatiivisesti arkeen tulevaisuudessa. Noissa tapauksissa toki pitäisi puolison kanssa sopia, jos se kerran vaikuttaa elämään käytännössä.

-12

Vierailija
18/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan vapaasti saa ostaa. Säästöjen käyttö tai lainanotto ei vaikuta elintasoon, mies hoitaa raha-asiansa hyvin.

Vierailija
19/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hänen mielestä vaimolta ei kannata kysyä mielipidettä. Minäkin ostin sijoitusasunnon kysymättä "lupaa" mieheltäni, toki kerroin jo hieman etukäteen että saatan näin tehdä ja kysyin haluaako ostaa puolet, mutta ei halunnut.

Vierailija
20/23 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus oli kommentoijalle, ei aplle, juurikin siksi ettei ap mistään elintasosta puhunut.. Palstapirujen raamatun luku on niin rasittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan