Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, että anoppi nyrhii lapsen tukan.

Vierailija
16.08.2016 |

Joudun pakollisten työjuttujen takia viemään lapset anopille hoitoon ensi lauantaina, ja pelkään, että kolmivuotiaani tulee sieltä pottatukan kanssa. Vähän taustaa.. Kun esikoispoika oli saman ikäinen, anoppi leikkasi hänenkin hiusensa lupaa kysymättä. Pojan tukka ei ollut onneksi kovin pitkää muutenkaan, joten ei niin hirveästi asiasta suututtu, sanottiin kyllä, että hiustenleikkuut kuuluu vanhemmille, ei mummoille lupaa kysymättä. Noh, kolmivuotialla tyttärelläni on luonnonkihara tukka alaselkään asti. Siis aivan ihana! Anoppi on ollut hiusten kasvettua sitä mieltä, että ne pitäisi lyhentää käytännölliseen polkkamittaan, kuten miehen siskoillakin aina oli. On tarjoutunut leikkaamaan lukuisia kertoja. Tuollainen pitkä tukka on kuulemma niin epäkäytännöllinen pienellä, sotkeutuu ruokaan ja jää vetskarin väliin, varsinkin, kun tyttö ei halua pitää sitä kiinni. Meitä pituus ei ole häirinnyt ja tarkoitus on antaa tukan kasvaa niin pitkäksi kuin tyttö haluaa. No, nyt siis lapset on pakko viedä hoitoon ja pelkään hirveästi, että anoppi tarttuu saksiin. En pystyisi antamaan sitä ikinä anteeksi, ja varmaan huutaisin naama punaisena. Jos ei olisi pakko viedä hoitoon en veisi, mutta nyt on oikea pakkorako. Mitä teen? Sanonko asiasta lapsia viedessä, mistä anoppi varmasti loukkaantuu vai toivonko vain parasta?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapselle päätä pitkin menevä tiukkakampaus mikä kestää koko päivän. Piilotat vielä ponnarit pinneillä kiinni. Mä sanoisin anopille, että lasten hiuksiin ei sitten kajota tai saa sitten syyttää itseään, kun ei enää tapaa lapsenlapsiaan.

Vierailija
22/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita tytön hiukset kiinni hoitopäivänä.

Tää ois muuten hyvä, mutta tyttö ei anna lettien tai ponnarin olla viittä minuuttia kauempaa päässä.

Ap

Oisko korkea aika alkaa opettaa kakaralle, että vanhempien sääntöjä totellaan? Jos tukka on pakko joskus laittaa kiinni, se laitetaan kiinni. Varsinainen lellipentu siellä. 

Hei haloo, kyseessä on kolmevuotias! Ei tuonikäiset nyt vain anna hiusten olla kiinni. Nyppivät heti ponnarit pois ihan ajatuksissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut täällä monta kertaa ennenkin. Eli haukotus ja 0/5.

Vierailija
24/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiedän mielipiteesi lapsen hiuksista, mutta niihin ei siten kosketa, vaikka mikä olisi. Hoidan lapseni hiustenleikkuun ihan itse kun katson tarpeelliseksi. Olethan nyt ymmärtänyt tämän?"

Ja ihan suosittelisin, että alkaisit opettamaan tytölle, että pitkien hiusten täytyy tietyissä tilanteissa olla kiinni. Vaikkei se millään haluis. Elämässä tulee tilanteita jolloin pitää tehdä asioita vaikkei haluisi. Tämä on tarpeeksi pieni asia alkaa sitä opetella. Niin menee ne isommat sitten helpommin.

Noin kai se on sanottava ja toivottava parasta.

Ei ole ollut vielä kovasti tarvetta pitää tukkaa kiinni, mutta miten sen tuonikäiselle opettaa? Antaa kyllä hienosti letittää, tykkää, kun laitetaan pinnejä yms. mut nyppii ne irti heti, kun silmä välttää.

Vierailija
26/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ois muuten hyvä, mutta tyttö ei anna lettien tai ponnarin olla viittä minuuttia kauempaa päässä.

Ap

Oisko korkea aika alkaa opettaa kakaralle, että vanhempien sääntöjä totellaan? Jos tukka on pakko joskus laittaa kiinni, se laitetaan kiinni. Varsinainen lellipentu siellä. 

Hei haloo, kyseessä on kolmevuotias! Ei tuonikäiset nyt vain anna hiusten olla kiinni. Nyppivät heti ponnarit pois ihan ajatuksissaan.

Kyllä pitkissä hiuksessa piilee myös tapaturmanvaara ja siksi tietyissä tilanteessa on jo pienestä pitäen opetettava ne pitämään kiinni. Jo parivuotiaat ymmärtävät sen.

Vierailija
27/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut vielä kovasti tarvetta pitää tukkaa kiinni, mutta miten sen tuonikäiselle opettaa? Antaa kyllä hienosti letittää, tykkää, kun laitetaan pinnejä yms. mut nyppii ne irti heti, kun silmä välttää.

Ööö... Miten sä muuten olet opettanut sitä mitä saa ja mitä ei? Vai oletko? Hei kyllä kolmevuotiaan täytyy jo "ei" -sana ymmärtää.

Vierailija
28/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy etsimässä kylppäristä ja keittiöstä kaikki sakset ja ota mukaasi

Vierailija
29/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun pakollisten työjuttujen takia viemään lapset anopille hoitoon ensi lauantaina, ja pelkään, että kolmivuotiaani tulee sieltä pottatukan kanssa. Vähän taustaa.. Kun esikoispoika oli saman ikäinen, anoppi leikkasi hänenkin hiusensa lupaa kysymättä. Pojan tukka ei ollut onneksi kovin pitkää muutenkaan, joten ei niin hirveästi asiasta suututtu, sanottiin kyllä, että hiustenleikkuut kuuluu vanhemmille, ei mummoille lupaa kysymättä. Noh, kolmivuotialla tyttärelläni on luonnonkihara tukka alaselkään asti. Siis aivan ihana! Anoppi on ollut hiusten kasvettua sitä mieltä, että ne pitäisi lyhentää käytännölliseen polkkamittaan, kuten miehen siskoillakin aina oli. On tarjoutunut leikkaamaan lukuisia kertoja. Tuollainen pitkä tukka on kuulemma niin epäkäytännöllinen pienellä, sotkeutuu ruokaan ja jää vetskarin väliin, varsinkin, kun tyttö ei halua pitää sitä kiinni. Meitä pituus ei ole häirinnyt ja tarkoitus on antaa tukan kasvaa niin pitkäksi kuin tyttö haluaa. No, nyt siis lapset on pakko viedä hoitoon ja pelkään hirveästi, että anoppi tarttuu saksiin. En pystyisi antamaan sitä ikinä anteeksi, ja varmaan huutaisin naama punaisena. Jos ei olisi pakko viedä hoitoon en veisi, mutta nyt on oikea pakkorako. Mitä teen? Sanonko asiasta lapsia viedessä, mistä anoppi varmasti loukkaantuu vai toivonko vain parasta?

Sanot jo ennen vientiä, laitat myös kirjallisena ja viedessäsi tähdennät, että välit on poikki jos koskeekaan tukkaan plus anoppi ajellaan kaljuksi.

Käsittämätön nössö, ettet ajellut jo edellisellä kerralla!

Vierailija
30/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuta että tukkaa ei saa leikata. Ja kerro myös että hiusten leikkaaminen ilman lupaa luokitellaan pahoinpitelyksi ja on poliisiasia.

Jos minulle isoäitinä lasta hoitoon tuodessa muistutettaisiin, että minua vastaan voidaan usuttaa poliisit, niin käännyttäisin lapsen ja äidin ovelta. Ei minulle ihan miten tahansa voi puhua, etenkin kun teen toiselle palveluksen ottamalla lapsen hoitoon. Sinun on helppo leikkiä jyrkkää netissä, mutta käytännön elämässä puheisiisi ja esiintymiseesi reagoidaan.

Vierailija
31/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuta että tukkaa ei saa leikata. Ja kerro myös että hiusten leikkaaminen ilman lupaa luokitellaan pahoinpitelyksi ja on poliisiasia.

Jos minulle isoäitinä lasta hoitoon tuodessa muistutettaisiin, että minua vastaan voidaan usuttaa poliisit, niin käännyttäisin lapsen ja äidin ovelta. Ei minulle ihan miten tahansa voi puhua, etenkin kun teen toiselle palveluksen ottamalla lapsen hoitoon. Sinun on helppo leikkiä jyrkkää netissä, mutta käytännön elämässä puheisiisi ja esiintymiseesi reagoidaan.

No oletko montakin kertaa leikannut lapsenlapsesi tukan kysymättä lupaa vanhemmilta? Mitä mielessäsi liikkui kun tartuit saksiin? Jos et ole koskaan tuollaista tehnyt, niin ehkä et voi verrata itseäsi isovanhempaan joka toimii noin omavaltaisesti. Ei ne lasten tukan nyrhijät ole ihan normaaleja ihmisiä, eivätkä heidän reaktiotapansakaan ole ihan normaalit. Mutta ap:nä etsisin vaikka kivenkolosta toisen hoitajan, kokeilisin MML:n, naapurin opiskelijatytön jne. Vaikka lapsi olisi arka, niin kyllä hymyilevä ja iloinen uusi hoitaja pärjää arankin lapsen kanssa sen yhden päivän. t. ohis

Vierailija
32/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo!!! Älä ruoki trollia!!

Vierailija
33/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän 3-vuotias osaa sanoa itse "ei saa leikata."

Vierailija
34/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän 3-vuotias osaa sanoa itse "ei saa leikata."

Ja saattaa muuttaa mieltään kun mummeli lykkää iiiison jätskituutin kouraan. Ja pari karkkiaskua sekä uuden pehmolelun.

Voisin oikein hyvin kuvitella mun anopin tekevän noin. Ja vaikka 3-v sanois ei, niin paskat anoppi siitä välittäis. Ei sitä kiinnosta kuunnella kenenkään mielipidettä, omat mielipiteensä kyllä antaa kuulua kovin äänekkäästi.

Vierailija
35/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tytön hiukset nutturalle tai letille niin ei ole (anopin) tiellä :D

Vierailija
36/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lopettanut kokonaan anopin pyytämistä lapsenvahdiksi, koska mitään annettuja ohjeita ei noudateta. Anoppi tietää kaiken paremmin kuin minä, ja kiekuu mun puheen päälle "SILLOIN KUN MUN TENAVAT..." kun yritän sanoa jotain ohjeistusta. Ja ei koskaan ole ollut tietoa esim. nukkumaanmenoajoista, ei-sopivista ruuista jne, vaikka kaikki on ollut lapulla, joka on toimitettu käteen. En yhtään ihmettelisi vaikka leikkaisi mun lasten hiukset, kun on siinäkin niiiiin hyvä.

Ap, missä miehesi on, eikö hän voisi hoitaa?

Vierailija
37/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän tuossa pitkässä tukassa on sellaista, mikä tuntuu ärsyttävän vanhemman sukupolven naisia... Mulla oli lapsena tosi pitkä tukka, samoin siskollani. Mummoni mielestä se olisi pitänyt leikata lyhyeksi, vaikka pitkä tukka oli perheemme lasten ja aikuisten mielestä ihana. Pelkäsin joutuvani mummolaan hoitoon ja mummon leikkaavan hiukset lyhyiksi. :O No, onneksi mummo ei pahemmin hoitanut meitä, eli pelkoni ei toteutunut, hah. Mutta muistan tosiaan sen, että jostain syystä pitkä tukka tuntui kismittävän tai ärsyttävän häntä.

Ota asia suoraan anopin kanssa puheeksi. Tee selväksi, että pelkäät hänen tarttuvan saksiin. Kannattaa tehdä selväksi, että asia on _ihan oikeasti_ teille tärkeä. Muuten hän saattaa ajatella, että totutte kyllä ajatukseen lyhyistä hiuksista tms. Ja siis minusta miehesi pitäisi ensisijaisesti puhua äidilleen...

Vierailija
38/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei haloo, senkin voi opettaa! Meillä ei ollut vaihtoehtoja kuin pitää kiinni, ettei roiku silmillä tai sitten on pakko leikata. No on hyvin kestänyt kiinni siitä asti kun on vaan kiinni saanut, eli vähän alta 2v. On nyt 3v ja pyytää itsekin laittamaan kiinni kun ei tunnu kivalle ne silmillä roikkuvat hiukset.

Vierailija
39/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nössö miehesi on?

Vierailija
40/58 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus jos sen leikkaa ilman lupaa. Ilman vanhempien lupaa ei tehdä yhtään lapselle.

HUI, olenko suurikin rikollinen, kun olen leikannut lastenlasteni kynsiä ilman lupaa?