Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nilkat, sääret, polvet, ranteet, sormet ja selkä kipeä. Vituttaa ja väsyttää.

Vierailija
15.08.2016 |

Samoja oireita ollut vuosikaudet, varsinkin kun ulkona on kylmää ja kosteaa.
Kerran otettu reumaverikokeita, negatiiviset joten asia unohdettiin.
En tiedä kehtaanko taas mennä lääkäriin valittamaan.
Olen 33v, enkä ole vuosiin voinut kutoakaan kun sormiin alkaa sattua liika.
Välillä jos olen esim. jotain kasseja kantanut sormet menevät lukkoon ja kestää ennen kuin voin taas liikuttaa niitä.
Kerrottu aina lääkärissä myös että on yliliikkuvat nivelet, mutta eivät osaa ottaa siihen mitään kantaa.
Kohta alan uskoa että vika onkin korvieni välissä.
Olen vain niin kamalan väsynyt kun särkee koko ajan.
Onko kellään täällä ollut vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi karate.

Aloin kovettamaan luitani ja rustoja koviin asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös selkärankareuma. Ei näy tavallisissa reumakokeissa, täytyy katsoa onko altistava geeni + selän nivelten muutokset magneettikuvauksella. Onko sulla tämä tutkittu? Selkärankareuma voi oireilla myös muissa nivelissä kuin selässä. Sun oireet ei missään nimessä ole normaaleja, kipinkapin lääkäriin ja vaadit että tutkitaan.

Vierailija
4/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös selkärankareuma. Ei näy tavallisissa reumakokeissa, täytyy katsoa onko altistava geeni + selän nivelten muutokset magneettikuvauksella. Onko sulla tämä tutkittu? Selkärankareuma voi oireilla myös muissa nivelissä kuin selässä. Sun oireet ei missään nimessä ole normaaleja, kipinkapin lääkäriin ja vaadit että tutkitaan.

Ei, todettu vain että nivelet ei ole turvonneet eikä punaiset ja kun kokeet ollut nega niin koita pitää sukkia jalassa jos lämpö auttaan

Vierailija
5/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nilkat, polvet, issias, alaselkä, yläselkä, niska-hartiaseutu, ranteet, sormet. Yliliikkuvat nivelet on minullakin. Pitkän työputken jälkeisinä vapaina elämä on vain yhtä palautumista seuraavaa työputkea varten. Olen töissä alalla, jossa 12 päivää töitä ei ole harvinaisuus, sen perään on 1-5 päivää vapaata. En voi neuloa, en varsinkaan virkata, kirjoittaminen on vaivalloista, tavaroiden käsissä pitäminen vaatii ponnisteluja. En saa purkkeja auki. Nykyään myös kirjan lukeminen sattuu, eikä kunnon lukuasentoa tahdo saada. Paikallaan ei voi olla kauaa tai jäykistyy eikä sitten pääse enää mihinkään. Nukun yöllä 5 tuntia ja päivällä yritän ottaa parin tunnin torkut. Pitempään ei voi nukkua tai sitten menee puoli päivää kun yrittää saada kroppaa yhteistyöhön. Nukkuessa kädet puutuu ja siihenkin herää kesken unien. Päivälläkin puutuu, jos yritän tehdä niitä käsitöitä, eli vaikka kutoa sukkaa. Päänsärky on vakiovieras aina kun hartiat ja niska on pitempään jumissa. Vessassa ei aina meinaa pystyä pyyhkimään kakkoshädän jälkeen, koska ruoto ei vaan taivu, varsinkaan aamuisin. Vituttaa kun mitään kivaa ei voi tehdä vaan asiat tehdään tämän kirotun ruhon ehdoilla.

Lääkäreistä ei ole apua, määräävät vain kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja ja voivottelevat. Hieronnasta ei ole apua, sillä hieronnan jälkeen lihakset pyrkivät heti takaisin juntturaan ja se jos mikä tuntuu inhottavalle. Venyttelen töissä aina kun mahdollista. Lihaskuntoa yritän ylläpitää asukaspuiston kuntolaitteilla. Kuntosalille en kehtaa mennä. Työni on hyvin fyysistä, on kurottelua, kyykistelyä, taakkojen kantamista, lapiointia, haravointia, vetämistä, työtämistä. Työpäivän jälkeen olen puolikuollut.

Aina vaan sattuu, niveliin, lihaksiin.

Vierailija
6/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei RF- tai ACPA-positiivisuus veressä määrää sitä, onko kyseessä nivelreuma vai ei. Suurimmalla osalla potilaista niitä on, mutta ei kaikilla! Mene lääkäriin, voit hyvinkin saada diagnoosin ja tepsivän lääkityksen. Turha kärvistellä oireissaan! Sulla voi olla myös jokin muu sairaus kuin nivelreuma - jokin spondyloartropatia tai sidekudossairaus tai jokin muu - ja kyllä niihinkin on hoitoa saatavilla, joten mene ihmeessä nyt hakemaan apua oireisiisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nilkat, polvet, issias, alaselkä, yläselkä, niska-hartiaseutu, ranteet, sormet. Yliliikkuvat nivelet on minullakin. Pitkän työputken jälkeisinä vapaina elämä on vain yhtä palautumista seuraavaa työputkea varten. Olen töissä alalla, jossa 12 päivää töitä ei ole harvinaisuus, sen perään on 1-5 päivää vapaata. En voi neuloa, en varsinkaan virkata, kirjoittaminen on vaivalloista, tavaroiden käsissä pitäminen vaatii ponnisteluja. En saa purkkeja auki. Nykyään myös kirjan lukeminen sattuu, eikä kunnon lukuasentoa tahdo saada. Paikallaan ei voi olla kauaa tai jäykistyy eikä sitten pääse enää mihinkään. Nukun yöllä 5 tuntia ja päivällä yritän ottaa parin tunnin torkut. Pitempään ei voi nukkua tai sitten menee puoli päivää kun yrittää saada kroppaa yhteistyöhön. Nukkuessa kädet puutuu ja siihenkin herää kesken unien. Päivälläkin puutuu, jos yritän tehdä niitä käsitöitä, eli vaikka kutoa sukkaa. Päänsärky on vakiovieras aina kun hartiat ja niska on pitempään jumissa. Vessassa ei aina meinaa pystyä pyyhkimään kakkoshädän jälkeen, koska ruoto ei vaan taivu, varsinkaan aamuisin. Vituttaa kun mitään kivaa ei voi tehdä vaan asiat tehdään tämän kirotun ruhon ehdoilla.

Lääkäreistä ei ole apua, määräävät vain kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja ja voivottelevat. Hieronnasta ei ole apua, sillä hieronnan jälkeen lihakset pyrkivät heti takaisin juntturaan ja se jos mikä tuntuu inhottavalle. Venyttelen töissä aina kun mahdollista. Lihaskuntoa yritän ylläpitää asukaspuiston kuntolaitteilla. Kuntosalille en kehtaa mennä. Työni on hyvin fyysistä, on kurottelua, kyykistelyä, taakkojen kantamista, lapiointia, haravointia, vetämistä, työtämistä. Työpäivän jälkeen olen puolikuollut.

Aina vaan sattuu, niveliin, lihaksiin.

Otan osaa =(

Vierailija
8/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei RF- tai ACPA-positiivisuus veressä määrää sitä, onko kyseessä nivelreuma vai ei. Suurimmalla osalla potilaista niitä on, mutta ei kaikilla! Mene lääkäriin, voit hyvinkin saada diagnoosin ja tepsivän lääkityksen. Turha kärvistellä oireissaan! Sulla voi olla myös jokin muu sairaus kuin nivelreuma - jokin spondyloartropatia tai sidekudossairaus tai jokin muu - ja kyllä niihinkin on hoitoa saatavilla, joten mene ihmeessä nyt hakemaan apua oireisiisi!

Kai mä yritän vielä kerran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliliikkuvat nivelet?

Minulle tehtiin reumakoe - ei reumaa - ja reumatologi tunnusteli jalkateriäni ja kämmeniäni ja ilmoitti, että minulla on yliliikkuvat nivelet. Polvet todettu jo nuorena yliliikkuviksi.

Jatkuvaa särkyä ja aamuisin olen naurettavan jäykkä. Kädet ovat jähmeät ja todella kipeät aamuisin ja minun on vaikea tiputtaa silmätippoja pipetistä. Silmätippapullo ei käy, koska olen allerginen säilöntäaineille.

Toivun syöpähoidoista ja luulin, että kortisonin vähentäminen aiheuttaa kivun, mutta kyse onkin yliliikkuvista nivelistä. Saan lähetteen terveyskeskuksen kuntosalille, jossa fysioterapeutti neuvoo oikeanlaiset lihaksia vahvistavat liikkeet. 

Otan kipulääkkeen, jos on pakko.

Minulla röntgenkuvattiin lonkat, polvet, jalkaterät ja kämmenet hiljattain reumakuvauksena ja saan huomenna tietää, miltä kuvat vaikuttivat. Suosittelen, että mainitset lääkärille yliliikkuvista nivellistä.

Vierailija
10/10 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliliikkuvat nivelet?

Minulle tehtiin reumakoe - ei reumaa - ja reumatologi tunnusteli jalkateriäni ja kämmeniäni ja ilmoitti, että minulla on yliliikkuvat nivelet. Polvet todettu jo nuorena yliliikkuviksi.

Jatkuvaa särkyä ja aamuisin olen naurettavan jäykkä. Kädet ovat jähmeät ja todella kipeät aamuisin ja minun on vaikea tiputtaa silmätippoja pipetistä. Silmätippapullo ei käy, koska olen allerginen säilöntäaineille.

Toivun syöpähoidoista ja luulin, että kortisonin vähentäminen aiheuttaa kivun, mutta kyse onkin yliliikkuvista nivelistä. Saan lähetteen terveyskeskuksen kuntosalille, jossa fysioterapeutti neuvoo oikeanlaiset lihaksia vahvistavat liikkeet. 

Otan kipulääkkeen, jos on pakko.

Minulla röntgenkuvattiin lonkat, polvet, jalkaterät ja kämmenet hiljattain reumakuvauksena ja saan huomenna tietää, miltä kuvat vaikuttivat. Suosittelen, että mainitset lääkärille yliliikkuvista nivellistä.

Pahoittelen, olit jo maininnut yliliikkuvista nivelistä. Suosittelen käyntiä reumatologilla, joka oikeasti ymmärtää asiasta jotain ja osaa auttaa. Minä kävin useilla lääkäreillä ennen tiedon selviämistä.