Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istuuko teidän 6-vuotiaat aamulla herättyään jommankumman vanhemman sylissä?

Vierailija
15.08.2016 |

Kaikilla ei tietenkään ole joutilasta aikaa pitää lasta sylissä, mutta kun meidän 6-vuotias tyttö tulee syliin aamiaispöydässä ja istuu siinä kuin takiainen tai tatti. Onhan se tavallaan kivaa, että haluaa läheisyyttä, mutta jotenkin antaa epäitsenäisen vaikutelman mulle. Lisäksi sitten ei voi melkein tehdä mitään hetkeen itsekään. Ja 6-vuotias painaa ja on pistäväluinen kun käpertyy syliin. Ruokapöydässä! Minun syliini tulee, isä ei yleensä kelpaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyttöä jännittää eskaripäivä? Onko eskarissa kaikki hyvin? Tekeekö samaa myös viikonloppuisin? Tai sitten vain haluaa olla lähellä ja sehän on vain ihana asia.

Vierailija
2/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu 6 v ja joskus myös 9 v. Mahtuvat ja saavat tulla niin pitkään kuin haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö riitä että halit hetken ja sitten lapsi syö aamiaisen omalla tuolillaan?

Vierailija
4/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 13- vuotias poikani tulee lähes joka ilta sohvalla istumaan viereeni niin lähelle, että pitää ottaa kainaloon. On siinä pari minuuttia ja lähtee sitten jonnekin. Minusta on mukavaa. Tarvitsee selvästi välillä läheisyyttä.

Vierailija
5/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulee peiton alle hetkeksi kainaloon köllimään. 6v on vielä ihan pieni, ihanaa kun haluaa läheisyyttä! Ei nuo yläkouluikäiset enää niin käperry syliin, vaikka halaamaan tulevatkin.

Vierailija
6/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tyttöä jännittää eskaripäivä? Onko eskarissa kaikki hyvin? Tekeekö samaa myös viikonloppuisin? Tai sitten vain haluaa olla lähellä ja sehän on vain ihana asia.

Tekee tuota kyllä aina, eli ei liity eskariin. Haluaa olla lähellä. Mitä ihanaa siinä on? Miettikää, mä suhtaudun näin ja silti tulee vielä syliin.

Vierailija
7/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka itsenäinen kuusivuotiaan sitten pitäisi olla? Ehkä pitäisi herätä sitten sen verran aikaisemmin, että on aikaa pitää sylissä. Vaikka niin ettei tarvi olla siinä ruokapöydässä vaan esim. sohvalla. Itse ainakin olen todella aamu-uninen ja olisi ihana jos saisin joka aamu hetkeksi käpertyä jonkun turvallisen ihmisen syliin. Vaikka ihan itsenäinen aikuinen olenkin.

Vierailija
8/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö riitä että halit hetken ja sitten lapsi syö aamiaisen omalla tuolillaan?

Ei näköjään :/ Mieletön sylikissa tämä tyttö.

Vierailija
9/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvii rakkautta ja turvallisuutta ja keneltä muulta hön hakisikaan sitä kuin vanhemmiltaan. 6-vuotiaan ei tarvitse olla aikuinen ja aikuistenkin olisi joskus hyvä tulla rakkaan ihmisen halaukseen.

Vierailija
10/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka itsenäinen kuusivuotiaan sitten pitäisi olla? Ehkä pitäisi herätä sitten sen verran aikaisemmin, että on aikaa pitää sylissä. Vaikka niin ettei tarvi olla siinä ruokapöydässä vaan esim. sohvalla. Itse ainakin olen todella aamu-uninen ja olisi ihana jos saisin joka aamu hetkeksi käpertyä jonkun turvallisen ihmisen syliin. Vaikka ihan itsenäinen aikuinen olenkin.

Niin no ei siihen voi mitään vaatimuksia asettaa. Ehkei edes siihen liitykään. Purin vain omaa harmiani asiaan liittyen siksi, että ei tunnu minusta mukavalta. Minun kuuluisi tietysti olla onnesta soikeana äitinä.

Vierailija
11/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta miten kolmosluokalle asti äiti otti syliin joka aamu, äiti itsekin muistelee tota usein. Se oli ihanaa.

T.25-vuotias itsenäinen nainen

Vierailija
12/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no ei siihen voi mitään vaatimuksia asettaa. Ehkei edes siihen liitykään. Purin vain omaa harmiani asiaan liittyen siksi, että ei tunnu minusta mukavalta. Minun kuuluisi tietysti olla onnesta soikeana äitinä.

Niin kuuluisi, koska olet itse mennyt tyttösi hankkimaan ja nyt kohtelet tyttöä kuin kukkaa kämmenellä vaikka ei huvittaisi, olet sen velkaa lapsellesi. Jos ei huvita pitää lasta sylissä, niin täällä olisi lapseton pariskunta intopinkeenä ottamassa tyttösi vaikka 6 tunnin sylittelyyn.

Vierailija
13/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lasta sylissä kun vielä voit, ei kestä kauan.

Vierailija
14/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v poikamme istuu joka aamu jomman kumman vanhemman sylissä ja juo maitonsa. Siis erittäin lähellä ja heräilee siinä. Minusta se on ihanaa, en ole ajatellutkaan siinä olevan mitään ihmeellistä.

Vierailija
15/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee tuota kyllä aina, eli ei liity eskariin. Haluaa olla lähellä. Mitä ihanaa siinä on? Miettikää, mä suhtaudun näin ja silti tulee vielä syliin.

Siellä taas kasvatetaan tulevaa mt-ongelmaista aikuista. Tiedätkö kuinka vahingollista on lapsellesi tuo sinun ajattelusi? Älä ainakaan ikinä ilmaise lapselle, että et näe mitään ihanaa siinä, että hän haluaa olla lähelläsi. Jos ryhtyy vanhemmaksi, niin silloin ollaan vanhempia vaikka ei itseä huvittaisi. Toivottavasti lapsen isä on luotettavampi aikuinen tytölle.

Vierailija
16/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6v poikamme istuu joka aamu jomman kumman vanhemman sylissä ja juo maitonsa. Siis erittäin lähellä ja heräilee siinä. Minusta se on ihanaa, en ole ajatellutkaan siinä olevan mitään ihmeellistä.

Kuulostaa ihanalta, lapsi selvästi luottaa molempiin vanhempiinsa.

Vierailija
17/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylittömiä lapsia on maailma muutenkin täynnä, niin koettakaa hyvät vanhemmat edes omia lapsianne sylitellä niin kauan, kuin he ikinä haluavatkaan.

Vierailija
18/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Meidän 10-vuotiaskin tulee syliin, viereen nukkumaan, kainaloon sohvalla. Jopa 14-vuotias tulee usein sohvalla ihan siihen lähelle ja haluaa kainaloon. Minusta tämä on vain ja ainoastaan ihanaa. Toki joskus aamulla on kiire, mutta 10-vuotias kysyy välillä että ehditäänkö pötköttää vähän aikaa, mikä tarkoittaa, että köllötellään sängyssä ja jutellaan hetki. Yleensä aina löytyy se muutama minuutti ja molempien aamu alkaa paremmin.

Vierailija
19/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ja usein tulee myös 9v. Ihana aloitus päivälle meille kaikille, toivottavasti jatkuu vielä pitkään.

Vierailija
20/21 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatankkausta se on. Muutaman vuoden päästä ei anna edes halata koska "noloa". Nauti niin kauan kuin voit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän