Laitetaan noloimpia ja huvittavimpia facebook päivityksiä
Tuttavani kertoi viettävänsä tänään 6v hääpäivää ja kysyi samassa lähteekö rakkaansa juhlan kunniaksi Raxiin syömään.
Rakas vastasi kuinka romanttista, voidaan mennä ja kysyi maksetaanko erikseen (tämä ehkä vitsillä)
Tämä siis huvittava mielestäni kun käydään seinällä keskustelu vaikka yhdessä asutaan.
Nyt teidän vuoro.
Kommentit (33)
Viimeksi tänään nauroin yhden kaverin siskon huonolle englannille: Ny sister go married. Gongratulations!
Ja ihan suomalainen kyseessä enkä oikein ymmärtänyt tuota englannin käytön tarvetta. Terkkuja jos tunnistaa, voit sitten samalla korjata kieliopin.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisen naisen panoaiheiset päivitykset. En halua tietää tuollaisia asioita kenestäkään. Ensin päivitti jatkuvasti ryyppyreissujaan ja yhdenyön juttujaan ja nyt kun saanut vakimiehen niin sitä ja sen panemisia nyt sitten. Välillä oikein ällöttää. Tällä ihmisellä on vieläpä todella paljon fb-kavereita ja varmaan nuo jutut näkyvät kaikille, kun minullekin näkyvät enkä ole kuin hyvänpäiväntuttu.
Tulee mieleeni yks kaverini (ei tosiaankaan kaikkein läheisin). Aikaisemmin oli aika hiljakseen Facebookissa, mutta erosi pari vuotta sitten ja ilmeisesti lähti elämään uutta sinkkuelämää aika railakkaasti. Päivitykset on järkyttävän noloja. Entinen keskiluokkainen perheenäiti jatkuvalla syötöllä jakaa kaksimielisiä juttuja, pervovitsejä, kuvia baarireissuista ja terassilta, kuvia itsestään halailemassa humalassa milloin ketäkin, kuvia vähäpukeisista nuorista miehistä jne. Kaikenlisäksi naisen lapset ovat myös hänen kavereitaan Facebookissa. Kaksi juuri ja juuri täysi-ikäisiä ja yksi alaikäinen teini. On varmaan tosi epämiellyttävää lukea äidin sekoiluista yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tutun kissa oli häviksissä, pisti facessa kuva jakoon ja tekstin, lopuum "Ikävä on suunnaton ja meille hyvin tärkeä!"
Joo, oon paska, kurjaa kun lemmikille käy jotain mut tos kohtaa huvitti se ilmoitus.
Haluatko ehkä avata mikä tuossa oli hauskaa? Vaikutat aika tunteettomalta jos et pysty ymmärtämään miten tärkeitä lemmikit omistajilleen yleensä ovat.
" Huom!
En hyväksy kaveripyyntöjä tuntemattomilta. Jos en tunnista sinua kuvista ja kuitenkin tunnemme, laita yksityisviestiä! " - tämäntapaiset päivitykset.
Tässä kohtaa pitää toivoa että seinän yksityisyysasetukset eivät ole kovin tiukat..... Muuten tästä informaatiosta tuskin huötyä on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutun kissa oli häviksissä, pisti facessa kuva jakoon ja tekstin, lopuum "Ikävä on suunnaton ja meille hyvin tärkeä!"
Joo, oon paska, kurjaa kun lemmikille käy jotain mut tos kohtaa huvitti se ilmoitus.Haluatko ehkä avata mikä tuossa oli hauskaa? Vaikutat aika tunteettomalta jos et pysty ymmärtämään miten tärkeitä lemmikit omistajilleen yleensä ovat.
En ole kirjoittaja, mut kyllä ymmärrän huvittuineisuuden (huom. ei asiaa, vaan lauserakennetta kohtaan).
"Tämä päivitys näkyy vain valitulle joukolle *perään henkilökohtaisesta vuodatusta*".
Ei siinä muuten mitään, mutta ihmettelen miksi minä esimerkiksi kuulun tähän valittuun kohdeyleisöön, vaikka todellisuudessa päivityksen kirjoittaja ei edes tunnista minua kun naamatusten kohdataan (alunperin exän kaveri).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, oon paska, kurjaa kun lemmikille käy jotain mut tos kohtaa huvitti se ilmoitus.Haluatko ehkä avata mikä tuossa oli hauskaa? Vaikutat aika tunteettomalta jos et pysty ymmärtämään miten tärkeitä lemmikit omistajilleen yleensä ovat.
Tiedän kyllä miten tärkeät lemmikit ovat, yleensä se lemmikki onkin tärkeämpi kuin ikävä.
En ole Facebookissa, mutta Instagramissa yksi tuttu postaa kuvan varmaan jokaisesta syömästään ateriasta. Kuvat ovat usein tärähtäneitä ja muutenkin huonolaatuisia. Yhdyssanat ovat tälle naiselle täyttä hepreaa ja hashtageista tulee sen vuoksi vähintäänkin kummallisia.
Tyyliin kuva parista lenkkipötköstä pellillä ja teksti: Tänään ruokana #uuni makkaraa ja #peruna muussia ! #oli hyvää #nam nam
Noloimpia päivityksiä ovat onnellista perhe-elämää kuvaavat päivitykset henkilöltä, joka pettää puolisoaan. Noloa on myös ruumiintoiminnoista raportoiminen, esim. selostus mahataudin kulusta, hyi helvetti.
Huvittavia päivityksiä taas ovat jatkuvat päivitykset lapsista tai lemmikkieläimistä ja niiden tekemisistä. Ketä oikeasti kiinnostaa? Yhden tällaisen eläinpöhelön päivitykset olen poistanut näkyvistä, kun niitä erilaisia koirapäivityksiä tuli noin viisi kertaa päivässä. Huvittavia ovat myös siivouspäivitykset. Miksi pitää kertoa joka viikko, että on taas siivonnut kämppänsä ja onpa mukava viettää viikonloppua puhtaassa kodissa?
Yksi ihminen postaa epäselviä kuvia jostakin " kynttiläasetelmista" (=tuikkukynttilä kipossa) ja kakuista, joissa ei ole kerrassaan mitään ihmeellistä, kermavaahto ja nonparelleja kerros päällä. Kuvat ovat aina tosi epätarkkoja ja pimeitä. En tajua niiden ideaa. Ja sitä tajuan vielä vähemmän että jotkut ihastelevat "onpa ihana kakku" vaikka kuvasta hädin tuskin saa selvää eikä itse kakussa ole tosiaan mitään tuon ihmeellisempää.
Kaverini otti koiran. Joka päivä tuli uusi "tj20 koiran hakuun", "Huomenta! Tj19!!"
Mun tuttu on useamman kerran kirjoittanut sellaisen pitkän vuodatuksen jostakin kokemastaan yhteiskunnan epäkohdasta. On selvästi yrittänyt saada aikaan sellaisen tekstin, että se leviää sosiaalisessa mediassa kulovalkean tavoin ja päätyy lopulta iltapäivälehtien sivuille. Lopussa on vielä ollut teksti "saa jakaa". Näihin tulee muutama tykkäys eikä yhtään jakoa.
Viimeksi kirjoitti siitä kuinka on inhottavaa, että työkaverit eivät ymmärrä hänen saikutteluaan, että hän ei voi sille mitään, että perussairaus oireilee vaikkapa vappupäivän jälkeisenä perjantaina, juhannusviikonlopun jälkeen jne. Ja että ei se lääkärissä ravaaminenkaan kuulkaa kivaa ole.
Mua huvittaa yhden poikamiehen ruokakuvat, lähestulkoon joka päivä kuvaa ruokansa. joskus ruoka on ihan vain suoraan kattilasta kuvattu ja välillä hienosti lautaselle asetettuna. Ja siis ihan perusruokia, hernekeitto, makkarakastike ja muusi, makaronilaatikko(nää on ainakin kerran viikossa).
Eräs 40v pariskunta keskustelee usein seksielämästään, yleensä jomman kumman seinällä, mutta on näitä keskusteluja käyty myös kavereidensa seinällä.