Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio imettää vauvaa

Vierailija
14.08.2016 |

1. Ahdistaa ajatuskin riippua kiinni vauvassa 24/7.
2. En kehtaa imettää julkisella paikalla joten olisin vain kotona, ahdistaa.
3. Aion ottaa saunasiiderin synnytettyäni.
4. Huolestuttaa pilaako imetys rinnat.
5. Kuulostaa järkyttävältä se häsläys tissien ympärillä ja kamppailu imetyksen takia kun pitäisi vauvaan keskittyä.
6. Mies voi viikonloppuisin hoitaa yövalvomiset ja yösyötöt, saan levätä.
7. Vauva on helpompi jättää hoitoon, joten
8. Saamme helpommin omaa aikaa yhdessä miehen kanssa
9. Ei tarvitse tapella vieroituksesta
10. Pulloruokinta kuulostaa vaivattomalta. Meillä on jo laite pullojen desinfiointia varten.

Mielipiteitä, kokemuksia, ajatuksia?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo. Minäminäminä. Minä. V***ut vauvasta.

Vierailija
42/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, nostan sulle hattua! :)

Itsekään en ole imettänyt. En ymmärrä tätä ihme hysteriaa tästä asiasta... Onneksi me jotkut naiset uskalletaan olla erilaisia ja tehdä asioita eri tavalla. Ja sehän suututtaa sitten muita mammoja, voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat muuttuu vaikka ett imettäisi.

Vierailija
44/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, taidatpa olla vaan provoilija.. Enpä usko että kukaan päättää tollasta raskausaikana, eiköhän jokaisen toive ole onnistunut imetys. Sehän on parasta ravintoa lapsellesi, ja kai nyt jokainen äiti haluaa vain parasta lapselleen :)

Tämä.

Näin mä nyt vain olen päättänyt. Mua imetys ahdistaa! En aio lypsää, en ole lehmä. Enkä pumpata. Haluan sen maidontulon loppuvan mahdollisimman pian ja tähän on ihan lääkkeitäkin olemassa. Ap

Tällainen on varmaan se av:lla paljon puhuttu wt-äiti. Onnea elämääsi, ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu.

Vierailija
45/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanko maidontuoton lopettava lääke vain siitä syystä, että ei halua imettää? Voi muuten tulla aika tukalat olot, kun maito pakkaa rintoihin. Tulehdusvaarakin kasvaa.

Vierailija
46/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään ap, minäkään en imettänyt ollenkaan.ja omista syistä.

Vierailija
47/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap, nostan sulle hattua! :)

Itsekään en ole imettänyt. En ymmärrä tätä ihme hysteriaa tästä asiasta... Onneksi me jotkut naiset uskalletaan olla erilaisia ja tehdä asioita eri tavalla. Ja sehän suututtaa sitten muita mammoja, voi voi.

Se "ihme hysteria" on ihan vain vauvan etujen ja hyvinvoinnin ajattelua.

Se erilaisuus ei suututa mammoja, vaan se että on olemassa äitejä, jotka ajattelevat vain itseänsä kun pitäisi huolehtia ja tehdä parhaansa jälkikasvun eteen.

Se ei ole erilaisuutta, se on tyhmyyttä.

Mutta omapahan on lapsesi.

Vierailija
48/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on joku joka uskaltaa kertoa etukäteen mielipiteensä imetysasiaan. Ihan oikeasti jos tuntuu siltä ettei imetystä jaksa niin on parempi tarttua pulloon. Itse päätin että yritän imettää puoli vuotta, mutta kumpaakin lasta lopulta imetin kolme kuukautta. Et ole paska äiti vaikka et imetä. Itse olen sitä mieltä että imetys saattaa olla henkisesti niin raskasta että se vie voimavarat kokonaan ja vauvan muu hoito kärsii ja äidin muu elämä kärsii. Jokainen tekee omat ratkaisunsa lapsiensa kanssa ja sillä hyvä.

Vierailija
49/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauvan syntymää päätin, että imetän ihan max 6kk, sekin osittaisimetystä eli pullo myös mukana alusta alkaen. No mutta mutenkäs kävi kun vauva syntyi :) Täysimetin 5kk ja osittaisimetin 2v.

Vierailija
50/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, taidatpa olla vaan provoilija.. Enpä usko että kukaan päättää tollasta raskausaikana, eiköhän jokaisen toive ole onnistunut imetys. Sehän on parasta ravintoa lapsellesi, ja kai nyt jokainen äiti haluaa vain parasta lapselleen :)

Tämä.

Näin mä nyt vain olen päättänyt. Mua imetys ahdistaa! En aio lypsää, en ole lehmä. Enkä pumpata. Haluan sen maidontulon loppuvan mahdollisimman pian ja tähän on ihan lääkkeitäkin olemassa. Ap

Lehmät synnyttääkin. Haluatko tosiaan olla lehmä vai pitäisikö sinun tilata sektio?

Noista maidontuotannon lopettavista lääkkeistä... Minä synnytin sektiolla. Aloitin imetyksen, mutta n. 3 viikon jälkeen imetys muuttui niin kivuliaaksi, että halusin sen lopettaa. Maitoa tuli tulvimalla. En pystynyt menemään lähikauppaan, jossa oli viileää, en pystynyt matkustamaan autossa, jossa oli ilmastointi päällä, en pystynyt menemään pihalle pienessä tuulenvireessä 30 asteen helteessä edes postilaatikolle villaan tissit vuoranneena, koska seurauksena oli järisyttävä tissien kipu. Imetys oli ainut, joka helpotti, nännit eivät siis olleet kipeät, eikä rintatulehdusta todettu. Söin mahani kipeäksi kipulääkkeistä, mm. kolmiosellaisista, ja niitä vauvani siis maidossaan imeskeli.

No, olin yhteydessä VIITEEN eri gynekologiin / neuvolalääkäriin. Kukaan heistä ei suostunut määräämään maidonerityksen lopettavia lääkkeitä. Onneksi minulla oli itselläni yleislääkärin pätevyys, ja pystyin määräämään itselleni nämä lääkkeet. Ongelma oli vain se, etten ollut koskaan määrännyt näitä lääkkeitä 15-vuotisen urani aikana kenellekään, enkä tiennyt miten niiden kanssa toimitaan. Mutta itse piti se resepti kirjoittaa. Ja kyllähän se maidoneritys loppui.

Vierailija
51/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei saa puhua tämmösistä aiheista!

Joku saa vielä paskahalvauksen kun on puhe imettämisestä.

Mä ymmärrän jokaisen syyn, mutta oletko ajatellut että annat imettämiselle mahdollisuuden? Jos se käy "helposti" niin miksi ei? Itse ajattelin samoja asioita kun odotin esikoista. Rinnat toki hieman säästyy mutta jo pelkkä raskausajan rintojen turpoaminen tekee tuhoa niin se imetys ei varmaankaan enään paljon pahenna tilannetta.

Itse ajattelin seuraavan kohdalla antaa taas mahdollisuuden siihen, että lapsi saa koittaa syödä rinnasta. Mutta en ole millään tasolla imetysfanaatikko (en oikeastaan koe imettämistä kovin tärkeänä. Kivittäkää vaan) mutta silti vähän toivon että seuraava saisi rintamaitoa enemmän.

Muista että yksi vaihtoehto on antaa molempia, rintamaitoa sekä korviketta. Tai voit jopa pelkästään pumpata maitoa ja syöttää pullosta.

Tai sitten vaan annat pelkkää korviketta.

Mutta ajattele vaihtoehtoja. Sehän voi olla, että imetys sujuisi sinulla todella helposti. Ei voi tietää.

Onnea raskaudesta!

Vierailija
52/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi täti-ihminen. Olen imettänyt 4 x 1 vuoden. Se sopi minulle. Minua ja muita ikäluokan lapsia on sen ajan ohjeiden mukaan imetetty vain muutaman viikon tai ei ollenkaan. Siihen aikaan asiaa ei ihmetelty.

Tunnen erään Todella Hyvän Äidin. Hänellä on monta lasta, jotka ovat kasvaneet pitkiksi kunnon ihmisiksi. Jostakin syystä tämä äiti ei halunnut imettää. Ehkä hän imetti pari viikkoa mutta omasta halusta siirtyi pulloruokintaan .Mutta kaikenkaikkiaan rakkaus lapsiaan kohtaan oli sellaista, joka näkyi ulkopuolisellekin. Joten jos ap näistä kertomistaan syistä haluaa olla imettämättä, antaa hänen valita niin. Ei se häntä huonommaksi tee.

Omasta mielestäni imettäminen oli varsin kätevää ja luontevaa. Mutta myös sitovaa, sillä kaikki vauvat ei rinnalle tuttipulloa hyväksy.

Vierailija
53/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit olla imettämättä. Se voi jopa olla sinulle ja perheellesi paras ratkaisu. Tunnetko kuitenkin imetyksen hyötyjä? Ehkäisee monia lapsen sairauksia ja monen sairauden lapsi voi saada lievempänä kuin muutoin. Ehkäisee naisen tiettyjä syöpiä.

Vierailija
54/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi.

Vierailija
55/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vauvasi puolesta :(

Voisi kuvitella, että äiti haluaa lapselleen parhaat mahdolliset lähtökohdat, mutta valitettavasti äitejä on moneen junaan.

Katsoin erilaiset äidit tms. ohjelmaa joskus ja siinä oli äiti, joka oli päättänyt olla imettämättä vaikka mies oli ehdottomasti vastaan sitä.

Siinä se vastasyntynyt hamusi rintaa ja mitä teki äiti - tunki tutin suuhun. Se jäi tilanteena mieleen, kyyneleet silmissä katsoin kun tuntui niin pahalta.

Sehän on refleksi. No kuoliko se vauva nälkään vai mikä sua itketti? Ap

Ap sulla on täysi oikeus olla imettämättä, ja lapsesta tulee varmasti terve ja hyvinvoiva. Mutta voisit edes myöntää sen, että kyllä imettäminen on etuoikeus vauvalle ja äidille. Juttelin yhden homopariskunnan kanssa, ja heilläkin särki sydäntä se ettei heistä kumpikaan ole voinut imettää lasta, kadehtivat siis sitä äitiydessä. Vaikket itse ap imetä, anna sille silti arvo minkä imetys ansaitsee. Tuo kommenttisi "sehän on refleksi" on niin tietämätön! Se on refleksi kun jälkeläinen hamuaa emoaan. Jos emolla mahdollisuus on, surullista ettei suo lapselleen tätä kontaktia.

Vierailija
56/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIKSI lasta pitäisi imettää kun sen voi yhtä hyvin ruokkia pullollakin? Kuka haluaa nysvätä himassa 24/7 ilman mitään omaa elämää?! Minulla on 3 tyttöä kaikki pulloruokittuja ja ihania terveitä lapsia ovat. Otin viiniä ja sushia heti synnärillä :D

Vierailija
57/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2 lasta. Molemmat pulloruokittuja

Vierailija
58/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vauvasi puolesta :(

Voisi kuvitella, että äiti haluaa lapselleen parhaat mahdolliset lähtökohdat, mutta valitettavasti äitejä on moneen junaan.

Katsoin erilaiset äidit tms. ohjelmaa joskus ja siinä oli äiti, joka oli päättänyt olla imettämättä vaikka mies oli ehdottomasti vastaan sitä.

Siinä se vastasyntynyt hamusi rintaa ja mitä teki äiti - tunki tutin suuhun. Se jäi tilanteena mieleen, kyyneleet silmissä katsoin kun tuntui niin pahalta.

Sehän on refleksi. No kuoliko se vauva nälkään vai mikä sua itketti? Ap

Ymmärrät sitten, kun se lapsi on siinä.

Miksi minä en ymmärrä vaikka mulla onkin lapsi? Vauvoilla on imemisentarve. Ei se vauva ajattele, että voi kun tekisi mieli rintamaitoa. Se hamuaminen mitä vastasyntynyt tekee on jo kohdussakin. Siellähän se litkii lapsivettä. Turha siinä on kyyneleitä vierittää jos jonkun vauvalle ei anneta rintaa suuhun tämmöisen hamuamisen jälkeen. Kyllä se lapsi on hyvin tyytyväinen pulloruokittunakin.

Vierailija
59/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 2 lasta. Molemmat pulloruokittuja

Niin?

Vierailija
60/101 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettävä äitikin voi ottaa viiniä ja sushia. Imetys on eri asia kuin raskaus. Äidinmaito on vauvan parasta ravintoa, mikään korvike ei ole äidinmaidon vertaista.