Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, 7-luokan aloittavan pojan kasvot ihan punaiset:(

Vierailija
14.08.2016 |

Varsinkin otsa, leuan alus, ohimot, niska, kulmakarevojen välinen iholäntti. Ihan punaista, ohuen ja äärimmäisen kuivan tuntuista ihoa, hilseilee myöskin. Kiitos atopian joka ollut tänävuonna iso ongelma.

Ja Protopicia ei kuulema kannata aloittaa uv-aikana, kynnys kyllä siihen muutenkin korkea:/ kortsionivoidetta löytyy mutta ei jostain syystä tunnu nyt auttavan:( kosteusvoiteita on ainakin 5 eri sorttia.

Pelkään, että joku/jotkut irvileuat alkavat kiusaamaan tuon takia koulussa..

:((

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku meikkivoide?

Vierailija
2/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no yhy yhy.

minkäs me sille voidaan että kakaras on ruma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus. Atoopikkona voin ymmärtää tuskan.

Itse en meikkivoidetta laittaisi. Luulen että iho menee siitä vain huonompaan kuntoon. Kannattaa vaihdella välillä niitä kortisonirasvojakin. Iho tottuu ajan myötä, jos vain samaa rasvaa käyttää.

Vierailija
4/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopicia hyvin pieni annos ja lippis päähän olisi sopiva hoito!

Syöhän lapsesi jatkuvasti antihistamiinia?

Vierailija
5/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ensimmäisenä SINÄ tuo asiasta noin paljon stressaaminen, kyllähän lapsesikin tuon sinusta tajuaa ja stressaa vielä enemmän itse.

Mars ihotautilääkärille tai yhteys hoitavaan tahoon.

Pojalle neuvoksi, että jos jotain länkytystä tulee, niin alusta saakka kommentoijille vaan jauhot suuhun.

Ja tiedoksi, että myös omia lapsia on kiusattu ja itsellä paha kosketusekseema, joka johtaa ammatinvaihtoon. Ymmärrän tuskasi, mutta et voi alkaa skitsoilemaan.

Vierailija
6/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://heikkilaatikainen.blogspot.fi/2011/08/atooppisen-ihottuman-luonn…

Tuossa linkissä on hyviä neuvoja atooppisen ihon hoitoon, joita noudattamalla siitä voi päästä kokonaan eroon. Ei tietysti auta just heti/ yhdessä yössä, mutta kannattaa kokeilla jos saa avun ennen pitkään.

Vierailija
7/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni muuten tuollainen hilseilevä (lääkärin mielestä atopia) oli kuitenkin kosketusallergiaa hartseille.

Vierailija
8/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa. Minunkin lapsilla atooppisen ihon ongelmia. Kortisoni on vain pahentanut, mutta kärsivällinen perusvoiteen holvaaminen auttanut.

Meikkivoidetta en myöskään käyttäisi.

Koulunaloituksen stressi pahentaa tilannetta väliaikaisesti, mutta sehän menee ennen pitkää ohi!

Vierailija
9/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö antihistamiinia, on kyllä käynyt mieelssä, mutta jotenkin tullut käsitys eri tahoilta (netin tekstit, ihotautien erik.lääkäri jne) ettei se asiaan pahemmin vaikuta/auta...

ap

Vierailija
10/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yläasteella melkein kaikilla ole jotain ongelmaa ihon kanssa, varsinkin pojilla.

Vierailija
11/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonit ja lääkkeet jättäisin niin minimiin kuin mahdollista ja mieluiten kokonaan pois, ne hoitavat vain oiretta, eivät syytä. Tuossa edellä olevassa linkissä on keinoja miten pureutua niihin syihin ja hoitaa ihan pohjia myöten.

Vierailija
12/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa linkissä on hyviä neuvoja atooppisen ihon hoitoon, joita noudattamalla siitä voi päästä kokonaan eroon. Ei tietysti auta just heti/ yhdessä yössä, mutta kannattaa kokeilla jos saa avun ennen pitkään.

Tuonkin lukenut moneen kertaan, tuntuu vain niin mahdottomalle tämä, kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Syönyt aina d-vitamiinia, maitohappobakt myös. Erilaisia öljyjä mennyt säänn myös, myös iho-Omegakapseleita.

Viimevkolla sain ihotautien erik.lääkäriltä/allergologilta läheteen eteenpäin jotta katsotaan yleisimpiä allergeenejä (sitrushed, maito, suklaa, tomaatti ja mitä lie) sekä keliakia, mutta sinne tulee kutsu ehkä joskus lokakuussa, syyskuu olisi jo lottovoitto.

ap

Vierailija
13/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku tälle?? Mistä meinaat atooppisen ihon sit johtuvan ja oletko saanut sen kokonaan oireettomaksi muutoin? Kortisonin kova käyttö on mielestäsi ihan okei eikä aiheuta haittoja?

Vierailija
14/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites erilaiset öljyt? Jotkut atoopikot saa apua niistä. Ainakin Polka dots -blogin Jonna on kirjoittanut aiheesta.

Vierailija
15/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla allerginen MI:lle (metyyli-isotiatsonoli)? Se on monissa shampoissa ja kodin kemikaaleissa käytettävä säilöntäaine. Ehkä ei, mutta allergisuus tuolle aineelle on lisääntynyt, tai ainakin tuota ainetta käytetään nykyään monessa tuotteessa. Tuli mieleeni tämäkin, kun katsoin ohjelman aiheesta.

Vierailija
16/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polka Dotsinkin tekstit aiheesta olen lukenut.

ap *jep, olen viettänyt erinäisiä tunteja koneella etsien tietoa ja apukeinoja tähän*

Vierailija
17/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hän värjää hiuksiaan? Tuskin tuonikäinen värjää, mutta kunhan varmistan...

Vierailija
18/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii sinne 🍕naamojen joukkoon

Vierailija
19/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lääkärille. Mulla ollut ihan kauhea iho jo yli 20v ja alko just 7 luokalla. Itsetunto meni ihan vituiksi. Ei nykyisin enää niin paha mutta kun 13v lasken et naamassa on 50 punakeltaista paisetta niin tuntu aika paskalta. Harmi etti oma mutsi tajunnut koskaan viedä mua lääkäriin, ne olisi ehkä osanneet auttaa. Nyt mulla on ikuisia arpia naamassa, kaulassa, rinnassa, selässä ja käsivarsissa. En voi käyttää hihattomia paitoja koskaan koska en ole ihan ok vieläkään aisian kanssa ja jälki on saman näköistä kuin jollain metamfetamiini käyttäjällä. Mulla on myös pakonomainen halu puristella niitä paiseta kun stressaannun, niin se pahentaa asiaa. Se on sitten taas psykologinen häiriö ja siihen ei jotkut pillerit kauheesti auta.

AP, sun lapsi tarvitee oikeeta apua nyt.

Vierailija
20/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lääkärille. Mulla ollut ihan kauhea iho jo yli 20v ja alko just 7 luokalla. Itsetunto meni ihan vituiksi. Ei nykyisin enää niin paha mutta kun 13v lasken et naamassa on 50 punakeltaista paisetta niin tuntu aika paskalta. Harmi etti oma mutsi tajunnut koskaan viedä mua lääkäriin, ne olisi ehkä osanneet auttaa. Nyt mulla on ikuisia arpia naamassa, kaulassa, rinnassa, selässä ja käsivarsissa. En voi käyttää hihattomia paitoja koskaan koska en ole ihan ok vieläkään aisian kanssa ja jälki on saman näköistä kuin jollain metamfetamiini käyttäjällä. Mulla on myös pakonomainen halu puristella niitä paiseta kun stressaannun, niin se pahentaa asiaa. Se on sitten taas psykologinen häiriö ja siihen ei jotkut pillerit kauheesti auta.

AP, sun lapsi tarvitee oikeeta apua nyt.

sanoiko ap, että lapsi ei ole jo käynyt lääkärissä?

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi