Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, 7-luokan aloittavan pojan kasvot ihan punaiset:(

Vierailija
14.08.2016 |

Varsinkin otsa, leuan alus, ohimot, niska, kulmakarevojen välinen iholäntti. Ihan punaista, ohuen ja äärimmäisen kuivan tuntuista ihoa, hilseilee myöskin. Kiitos atopian joka ollut tänävuonna iso ongelma.

Ja Protopicia ei kuulema kannata aloittaa uv-aikana, kynnys kyllä siihen muutenkin korkea:/ kortsionivoidetta löytyy mutta ei jostain syystä tunnu nyt auttavan:( kosteusvoiteita on ainakin 5 eri sorttia.

Pelkään, että joku/jotkut irvileuat alkavat kiusaamaan tuon takia koulussa..

:((

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kurjuus. Atoopikkona voin ymmärtää tuskan.

Itse en meikkivoidetta laittaisi. Luulen että iho menee siitä vain huonompaan kuntoon. Kannattaa vaihdella välillä niitä kortisonirasvojakin. Iho tottuu ajan myötä, jos vain samaa rasvaa käyttää.

Itseasiassa puuterimainen mineraalimeikki suojaa ihoa, se ei näy eikä varise eikä myöskään tuki ihoa. Itse ainakin kokeilisin tällaista. Paras on Lily Lolon tuotteet

Vierailija
22/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://heikkilaatikainen.blogspot.fi/2011/08/atooppisen-ihottuman-luonn…

Tuossa linkissä on hyviä neuvoja atooppisen ihon hoitoon, joita noudattamalla siitä voi päästä kokonaan eroon. Ei tietysti auta just heti/ yhdessä yössä, mutta kannattaa kokeilla jos saa avun ennen pitkään.

Tuonkin lukenut moneen kertaan, tuntuu vain niin mahdottomalle tämä, kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Syönyt aina d-vitamiinia, maitohappobakt myös. Erilaisia öljyjä mennyt säänn myös, myös iho-Omegakapseleita.

Viimevkolla sain ihotautien erik.lääkäriltä/allergologilta läheteen eteenpäin jotta katsotaan yleisimpiä allergeenejä (sitrushed, maito, suklaa, tomaatti ja mitä lie) sekä keliakia, mutta sinne tulee kutsu ehkä joskus lokakuussa, syyskuu olisi jo lottovoitto.

ap

Tsemppiä! Tuo on toki kova ja haastava tie lähteä selvittämään noita kaikkia, mutta se kannattaa. Ja usein pelkkä D, öljyt ja probiootit ei vielä yksinään auta, vaan taustalla on monta syytä. Olisiko teidän mahdollista mennä funktionaaliselle lääkärille? Hyvä, että pääsette kuitenkin noihin testeihin. Monilla on mm. keliakia ja maitoallergia myös taustalla.

Onhan muuten käyttämänne D-vitamiini tarpeeksi vahvaa ja hyvälaatuista, samoin probiootit? Sellaisia, jotka ei ole lisäaineita täynnä ja olisivat mahdollisimman "puhtaita" ja luonnollisia?

MDD:llä on myös sellainen kattava verikoetutkimus, jolla pystyy selvittämään tarkasti vitamiini ja hivenaine sekä rasvahappotasapainon. Sitä ehkä kannattaisi harkita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei värjää hiuksiaan. Oikeasti, kymmeniä ja kymmeniä neuvoja ja ohjeita on mutta mitä hittoa niistä valitsisi ja mistä alkaisi, aivan mahdotonta:(

ap

Vierailija
24/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie lääkärille. Mulla ollut ihan kauhea iho jo yli 20v ja alko just 7 luokalla. Itsetunto meni ihan vituiksi. Ei nykyisin enää niin paha mutta kun 13v lasken et naamassa on 50 punakeltaista paisetta niin tuntu aika paskalta. Harmi etti oma mutsi tajunnut koskaan viedä mua lääkäriin, ne olisi ehkä osanneet auttaa. Nyt mulla on ikuisia arpia naamassa, kaulassa, rinnassa, selässä ja käsivarsissa. En voi käyttää hihattomia paitoja koskaan koska en ole ihan ok vieläkään aisian kanssa ja jälki on saman näköistä kuin jollain metamfetamiini käyttäjällä. Mulla on myös pakonomainen halu puristella niitä paiseta kun stressaannun, niin se pahentaa asiaa. Se on sitten taas psykologinen häiriö ja siihen ei jotkut pillerit kauheesti auta.

AP, sun lapsi tarvitee oikeeta apua nyt.

sanoiko ap, että lapsi ei ole jo käynyt lääkärissä?

-ohis

Sanoiko että on käynyt? en huomannut. Jos on käynyt niin hyvä.

Vierailija
25/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää! Tuonikäisillä pojilla joka toisella on naama finnien peitossa, joten ei kauheasti erotu joukosta.

Vierailija
26/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti poikasi itsetunto on sen verran vahva, ettei hän lannistu mahd. kiusaajien edessä. Vaiva on tiedossa, sille on hoito, tilanne helpottaa kunhan syksy pimenee. 

Älä nyt ainakaan itke poikasi edessä! Hänen tilanteensa on vaikeampi kuin sinun (hänellähän se atopia on), joten ryhdistäydy, ole aikuinen.  

Vierailija
27/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja. Itse atoopikko ja keskimmäinen tytär myös ja eiköhän lehahtanut naama kanssa viime viikolla punaiseksi poskipäistä, just kun koulu alkoi. Onneksi se taittui aika hyvin perusvoiteella ja tytöillä on aina mahdollisuus meikata. Tosin ei nyt sitä sitten tehnyt ja naama oli lopulta ihan ok aamulla. Liittyiskö jotenkin vähän stressiin, jännitykseen tms. että oireilee just niissä tärkeissä paikoissa.

Oletteko muuten kokeilleet sitä pihkavoidetta? Niin hassulta kuin se kuulostaakin, minulla se on auttanut mm. silmäluomille tuleviin ihottumakohtiin aivan supernopeasti ja hyvin.

Yläkoulussa tosiaan yhdellä ja toisella on ongelmia ihonsa kanssa, eli lultavasti ei erotu mitenkään joukosta edes. Tsemppiä pohjallesi huomiseen! Pää pystyssä vaan.

Vierailija
28/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, pelkosi on ihan ymmärrettävä. Mutta ei ole olemassa keinoa varmistua siitä, ettei lastasi koskaan kiusattaisi koulussa. Kiusaaminen liittyy nimittäin kouluyhteisön ongelmiin enemmän kuin kiusatun ominaisuuksiin.

Hyvä uutinen on se, että jos kiusaamista ilmenisi, aikuiset voivat viheltää pelin poikki. Tietäähän poikasi, että kiusaamisesta pitää kertoa vanhemmille ja opettajalle? Ja tiedäthän sinä, ap, miten ottaa yhteyttä kouluun kiusaamistapauksissa? Jos nämä asiat ovat kunnossa, olet tehnyt voitavasi.

Tsemppiä uudelle seiskaluokkalaiselle ja äidille! :)

Vierailija
29/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uutinen on se, että jos kiusaamista ilmenisi, aikuiset voivat viheltää pelin poikki. Tietäähän poikasi, että kiusaamisesta pitää kertoa vanhemmille ja opettajalle? Ja tiedäthän sinä, ap, miten ottaa yhteyttä kouluun kiusaamistapauksissa? Jos nämä asiat ovat kunnossa, olet tehnyt voitavasi.

Siinä ei opettaja kuule voi kauheesti mitään jos systemaattisesti jätetään joku ryhmän ulkopuolelle ja supistaan selän takana muka jotain omaa juttua, mutta se kiusattu tietää että se on tasan tarkaan että hän on se josta puhutaan. Tiettyjen kaverien kanssa oleminen ja jutteleminen ei kuitenkaan ole mitään rangaistavia tekoja. Ainut mitä voi tehdä tuossa tilanteessa on olla välittämättä asiasta koska se koulu nyt kuitenkin loppuu jossain vaiheessa ja sen jälkeen sillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
30/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani juuri kertoi löytäneensä avun iho-ongelmiinsa (punoittava iho, on tosin akneakin mukana) conjac(?)-sienestä, semmoinen pieni pesusieni kasvoille, muistaakseni apteekissa tai luontaistuotekaupoissa myydään. Auttaisikohan se?

Vierailija
31/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prednison sisäisesti. Paranee kahdessa päivässä.

Vierailija
32/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei opettaja kuule voi kauheesti mitään jos systemaattisesti jätetään joku ryhmän ulkopuolelle ja supistaan selän takana muka jotain omaa juttua, mutta se kiusattu tietää että se on tasan tarkaan että hän on se josta puhutaan. Tiettyjen kaverien kanssa oleminen ja jutteleminen ei kuitenkaan ole mitään rangaistavia tekoja. Ainut mitä voi tehdä tuossa tilanteessa on olla välittämättä asiasta koska se koulu nyt kuitenkin loppuu jossain vaiheessa ja sen jälkeen sillä ei ole mitään väliä.

Kyllä kouluissa pystytään monesti puuttumaan myös ryhmän ulkopuolelle jättämiseen. Aikuisten ei pidä missään vaiheessa heittäytyä avuttomiksi asian suhteen.

Vierailija
33/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen protopicin voi kyllä aloittaa nytkin. Lippis päähän pihalle mennessä ja enimmäkseen sisällä oloa. Ja voihan sitä käyttää vain kerran päivässä iltaisin niin sekin vähän auttaa uv:n kanssa.

Ja aterian kanssa on vain aloitettava jostain, kokeiltava sitä tarpeeksi kauan ja sitten kokeiltava jotain muuta jos ei sovi. Olen tehnyt itse sen. Kolme vuotta, tuhansia euroja, viikkoja sairaslomaa, monia kokeita ja lääkkeitä mutta lopulta syy selvisi ja toimivat lääkkeet löytyivät.

Vierailija
34/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi antihistamiini päivittäin (myös talvella) ja rasvojen vaihto Ceridal-öljyyn. Ceridal helpotti oloa nopeasti.

Vierailija
35/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prednison sisäisesti. Paranee kahdessa päivässä.

Sisäisesti otettavista kortisooneista tuo ihot.erik.lääkäri&allergologi totesi, että ovat ikäänkuin viimeinen ja tosi vahva vaihtoehto, en muista mitä muuta totesi kun kysyin niistä, mutta oli hyvin ytimekkäästi sitä mieltä, että ei.

ap

Vierailija
36/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ainakaan mitään sisäisesti otettavia kortisoneja, luoja... Katsokaa nyt eka ne allergiat ja keliakia kunnolla. Ja vaikka mitään ei todettaiskaan, ni kokeilkaa silti jättää eka maitotuotteet ja sit jonkin ajan päästä gluteenit pois pidemmäksi aikaa.

Vierailija
37/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani, Ap! Olen itsekin atoopikko, jonka iho oli nimenomaan kasvoista, kaulasta ja käsistä huonoimmassa kunnossa teininä, ja tyttönä itsetuntoni oli pohjamudissa "rumuuteni" takia, vaikkei minua aiheesta kiusattukaan. Jälkeenpäin kun juttelin aiheesta sen aikaisten kavereitteni kanssa, he totesivat etteivät pahemmin olleet kiinnittäneet ihottumaani huomiota, eli se ongelma voi olla hyvinkin omien korvien välissä, vaikka toki tuntuu ikävältä.

Oletteko kokeilleet valmistetta nimeltä Iho-Omega? Ainakin minulla se on auttanut ylläpitämään ihon tervettä kuntoa silloin, kun tulehdusta ja ihottumaa ei ole ollut. Lisäksi suosittelen lämpimästi pitämään huolta vitamiinien, hivenaineiden ja maitohappobakteerien saannista, sillä ihon hyvinvointi on todella pitkälle riippuvainen ruoansulatuselimistön tilasta, vaikka tietysti ihotautilääkärit eivät sitä myönnäkään (koska he hoitavat vain oiretta, eivät sairauden alkuperää). Esim. luontaistuotekaupat auttavat kysyttäessä valitsemaan sopivat valmisteet, niiden käytössä ei kannata nuukailla.

Vierailija
38/38 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastaavasta ongelmasta kärsineen vinkkejä:

Sekoita parin nuppineulan pään kokoinen annos protopiccia Locopase repair voiteeseen (ehdottomasti paras rasva apteekista). Seuraavana päivänä kärsii laittaa vähän enemmän. Ihottuma lähtee luultavasti muutamassa päivässä, kun solut eivät enää voi reagoida. Ylläpitoon sitten minimi annos pari kertaa kuussa! Se riittää.

Vielä tärkeämpää on löytää reagoinnin syy. Itselleni tuollaista ihottumaa aiheuttavat luonnon ja keinotekoiset hartsit sekä keinokumi materiaalit. Niistä irtoavat molekyylit päätyvät iholle käsien kautta. Eli käsin kosketellaan vaikkapa keinonahkaa (keinokumia eli polyuretaania) ja sitten samalla kädellä ihoa. Muutaman minutin päästä alkaa kuumottamaan ja kihelmöimään.

Ihoreaktion aiheuttavat myös vehnä ja muut kotimaiset viljat, mansikat ja siitepöly. Antihistamiinin syöminen vähentää reaktioita.

Iho arpeutuu tuollaisesta ihottumasta pysyvästi. Siksi sillä protopic voiteella on kiire.

Lääkärit ovat minun tapauksessani olleet surkeita. Itse on pitänyt kaikki allergian aiheuttajat etsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä