Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuni ja mikro samassa, miten toimii?

Vierailija
14.08.2016 |

Käytetäänkö erikseen mikrona ja erikseen uunina? Vai yhtä aikaa, jolloin makanonilaatokko valmistuis about vartissa =O
Kertokaa te kenellä on!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhdessä loma-asunnossa, en muista varmasti toimiko yhtäaikaa mikrona ja uunina (muistaakseni kyllä toimi) mutta sen muistan että oli ärsyttävää että silloinkun jotain tekee uunissa ei mikroa(tietenkään) voi käyttää muuhun esim toisen ruuan lämmittämisen, kavhikupillisen lämmittämiseen tms. Tuo mikrottomuus silloinkun uunissa paistaa tuntu hankalalta jo yhden viikonlopun aikana, joten ajattelin silloin etten kotiin koskaan ottais vaikka tilaahan se säästäis.

Vierailija
2/7 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on grillin ja mikron yhdistelmä. Käyttöohjeet olivat hyvin suppeat eikä näytön symboleitakaan selitetä missään, joten pyysin ohjeita maahantuojalta. Kehotti katsomaan käyttöohjeista.

Kysyin myös sitä, miksi mikrotoiminnolla on ehdottomasti aina käytettävä mikrokupua, mutta grillitoiminnolla on ruoka nostettava ilman kupua aivan vastusten viereen eli katonrajaan roiskimaan. Maahantuoja kehotti käyttämään aina mikrokupua. En ole oikein varma siitä, luettiinko kysymyksiäni ollenkaan. Vahinkojen välttämiseksi olen käyttänyt laitetta vain mikrona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetäänkö erikseen mikrona ja erikseen uunina? Vai yhtä aikaa, jolloin makanonilaatokko valmistuis about vartissa =O

Kertokaa te kenellä on!

Me pohdittiin tätä vaihtoehtoa kun tehtiin keittiöremonttia. Eli mikro -ominaisuus tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että mikroaallot aloittavat kypsennyksen heti, kun laitteen laittaa päälle. Uuni -toiminnon lämpötila yhdessä mikro -boosterin kanssa kypsentää ruuan nopeammin, jolloin makaronilaatikkokin valmistuisi 20 minuutissa. Eli varsinainen mikro se EI OLE, vaan mikroaallot vain nopeuttavat ruuan kypsymistä (oli se sitten makaronilaatikko tai joulukinkku).

Ihan hyvin voi olla mikrouuni -yhdistelmä ja sitten vielä erikseen muutaman kympin mikro.

ps. kuka lämmittää kylmää kahvia mikrossa? Itse keittäisin uutta.

Vierailija
4/7 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kätevintä olis että mikro on ihan erikseen ja uuni mikrolla toisena. Voisin kuvitella että valmistusajat on selvästi lyhemmät, mutta missään ruokaohjeissa ei kyllä sitten paistoajat päde.

Ap.

Vierailija
5/7 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ei tarvi edes odottaa uunin lämpenemistä vaan sinne vaan heti kypsymään? Itse tosin teen jo nyt niin, että esim broilerin rintapaloja kypsennän mikrossa sen aikaa kun uuni lämpiää, nopeuttaa huomattavasti.

Ap.

Vierailija
6/7 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/7 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuni ja mikro toimivat hienosti erikseen ja yhtäaikaa. Pidä vaan huoli ettet osta AEG merkkistä. Ostin kaksi vuotta sitten yhdistelmäuunin ja jääkaapin. Uunin luukku huurtuvat ja valuttaa kondenssivedet parketille. Huollon jälkeen sama juttu, jonka jälkeen maahantuoja vaihtaaa noin viiden yhteydenoton jälkeen uunin. Sama juttu toistuu taas kuukauden päästä ja rumba jatkuu. Asiakkaan yhteydenotot pakkaavat unohtumaan ja taas odotellaan. Nyt he vaativat myyjänä kaupan purkua. Huoltoliike hakee uunin pois ja pyytää tilinumeron. Nyt kun kyselin miksei rahoja makseta, he vastasivat että siihen menee vielä kolme viikkoa aikaa. Ihan uskomatonta palvelua. Odotan vain pelolla koska nuo muut aeg koneet alkavat rikkoontua. Jääkaappia jo pitää melkoista ääntä. Kyllähän vika on minussa, kun olen sortunut aeg koneita ostamaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän