Olen erittäin ruma nainen ja kerron miten kauheasti mua kohdellaan
Sain potkut eräästä kaupasta omistajan vaihtumisen jälkeen. Potkujen lopulliseksi syyksi kyseinen työnantaja oli liiton toimitsijalle kertonut, ett mun naama oli kuin petolinnun perse. Lapsena mua kiusattiin koulussa ulkonäköni ja puhevikani takia. Viisi helvetillistä kouluvuotta putkeen, ei jäänyt missään vaiheessa epäselväksi mitä mieltä muut musta olivat, eipä ollut ystäviä koulukiusatulla. Lukiossa muut vieroksuivat mua ulkonäköni takia ja kun mut oli kiusattu peruskoulussa kiusattu hiljaiseksi, niin senkin takia muut lukiossa pitivät mua omituisena. Kolmen lukiovuoden aikana muutamat luokkakavereista eivät puhuneet mun kanssa sanaakaan. Vierusluokalla ollut tyttö sanoi päättäjäispäivänä eräässä ravintolassa kun erehdyin menemään kysymään ett sovinko samaan pöytään istumaan heidän kanssaan, (pöydässä oli tyttöjä omalta ja vierusluokalta), tämä kääntyi katsomaan muita ja sanoi isoon ääneen, ett pitääkö TUON tulla pilaamaan tämäkin päivä. Ikinä en ollut edes puhunut sille tytölle sanaakaan, katsoi aina mua halveksuen päästä varpaisiin. Vieläkin muistan nuo sanat vaikka asiasta on jo vuosikymmeniä. Mulle on vieraat ja tututkin sanoneet ett olen heidän mielestään ruma. On tyrkätty yhdessä työpaikassakin iso peili melkein naamaan kiinni ja sanottu, ett kato miten ruma naama näkyy, tokaisin ett yhtä rumaltahan tuo näytti kun viimeksi peiliin vilkaisin. Kerran eräässä tanssipaikassa oman ikäinen mies tuli hakemaan mua tanssimaan, mutt kun näki mun naaman, meni totisen näköiseksi, puisteli päätään ja sanoi ett oli kuvitellut mut takaapäin nähtynä paremman näköiseksi. Yhdessä työpaikassa mihin menin uutena työntekijänä, oma työporukka naureskeli mun ulkonäölle kahvitauolla pöydässään,kun jonotin kahviautomaatilleja yks naisista osoitteli mun suuntaan ja sanoi jotain musta ja muut nauroivat. Mä tyhmyyttäni yritin mennä samaan pöytään istumaan, kaikki lähtivät samantien pöydästä kävelemään. Sen kerran jälkeen en heidän seuraan tunkenut ja sain kuulla siitäkin, pidin kuulema itseäni liian hienona heidän pöytään. Kerran kaks henkilöä joita pidin ystävinä olivat puhuneet keskenään mun ulkonäöstä, toinen heistä kertoi vittumainen ilme kasvoillaan nautiskellen, ett sen yhteisen ystävänkin mielestä olen luontaantyöntävän näköinen ja nauroi paskasesti siihen päälle.
Tällä ulkonäöllä työnsaantikin on ollut helvetin vaikeaa, ei kukaan rumaa naista kovin helposti töihin ottanut. Ja jos töihin pääsi, niin muutamat työkaverit veti herneet nekkuun, kun piti näin ruman työkaverin kanssa töitä tehdä. Yksikin naispuolinen työkaveri oli sitä mieltä etten olis myymälän puolella saanut töitä tehdä, mun paikka olis hänen mielestään ollut pelkästään takahuoneessa. Arvosteli jatkuvasti mun ulkonäköä muille työkavereille. Eräässä tukityöpaikkahaastattelussa yhdessä lastentarhassa sain kuulla haastattelijalta suoraan ett olin liian vanha ja lihava siihen työhön. Huvittavaa sinänsä koska mua haastatellut nainen oli mua varmasti yli kymmenen vuotta vanhempi ja reilusti lihavampi kuin mä. Eli on tullut selväksi monella eri tavalla etten ole mikään nätti ihminen. Ruma olen siitä ei ole epäilystäkään. Ystäviäkään ei ole ollut, koska kuka nyt kehtaa ruman ystävän kanssa kaupungilla liikkua, joku tuttava saattaisi vielä nähdä. Tämmöinen ruma kasvoinen ja kroppainen nainen ei ole miehiä kiinnostanut.
Jatkuu
Kommentit (133)
Jos olen muka yrittänyt pukeutua vähän nätimmin ja meikannutkin, niin se on ärsyttänyt joitakin naispuolisia tuttavia. Silloin saanut eniten kuulla ettei mun kannata luulla itsestäni liikoja ja sanottu rumuudesta.
Olis aika kornia, jos luulisin olevani ihan tavallisen näköinen, samanlainen kuin muutkin naiset, ett kuvittelen vaan oman rumuuteni. Ei kai kukaan huvin vuoksi ole mua rumaksi sanonut ja kun niin monet on sen sanoneet, niin tottahan se silloin on.
En usko sanaakaan vuodatuksestasi.
Totta. Tuollaista on ruman naisen arki ja elämä. Niin raakaa että kukaan norminäköinen saati komistus tai kaunotar ei asiaa voi käsittää.
Näin tänään erittäin ruman naisen. Maantien värinen ohut pitkä tukka. Miks pitää väkisin olla pitkä, jos joku muu malli sopisi paremmin. Farkut ja joku 90-luvulta säilynyt tuulitakki. Naama arpinen kauttaaltaan ja silmälasit, ei meikkiä. Ei ole ainut ruma jolla on ollut ainakin kerran seksiä koska työnsi lasta rattaissa, tai sitten oli hoitolapsi.
Miksi te ette tee mitään ulkonäölle? Kaikki se mitä voi, vaan valitatte katkerina? Oman veljeni vaimo on ihan kamala sotanorsu, mutta kelpaa veljelleni.
Stailaamalla vaatekaapin, hoitamalla ulkonäköasiat kuntoon, sen mitä voi ja muuttaa ennen kaikkea asenteen itseensä ja muihin voi saada aikaan ihmeitä.
Monesti katselen miten noin ruma nainen on voinut saada miehen itselleen ja miksi saavat jakaa geenejään. Makunsa kullakin.
Kannattaa pitää kroppa ja tukka kunnossa, koska niihin voit vaikuttaa.
Harmillista, vaikea uskoa että olet kohdannut noin paljon lapsellisia mieleltään köyhiä aikuisia työelämässä. Minkähän alan töissä olet?
Törkeää käytöstä, toivottavasti vielä saat oikean ystävän. Itsellänikään ei ole yhtään ystävää, mutta minua sentään kohdellaan neutraalisti.
Täälläkin yksi ruma nainen, jota ei ole edes älynlahjoilla siunattu. Mulla ei siis yksinkertaisesti ole mitään. Olen yksinäinenkin, sosiaaliset suhteeni ovat ihan kuolleita. Mulla on tämmönen perinteinen suomalainen "pottunenä", eli siis tämmönen paksu, lyhyt ja pyöreä. Sit se viel kaikenlisäks kallistuu ylöspäin, eli silleen hyppyrimäisesti. En ole koskaan voinut ottaa sivuprofiili kuvia itsestäni. Jos nyt kuvia annan ottaa ollenkaan.
Samoin mulla on ylipainoa, joka toki lähtisi laihduttamalla mutta koska olen masentunut niin en saa mitään aikaiseksi. Ei mua motivoi laihduttaa niin suurta määrää kuin 20 kiloa silkkaa läskiä pois. Jos olis rahaa niin menisin heti rasvaimuun. Kaikki rasva vaan veks!
Sit mul on aina ollu ohuet hiukset. Ei koskaan näyttäviä paksuja ja tuuheita prinsessan hiuksia vaan tämmöset ohuet ja liukkaat hiukset. Ton hiusten liukkauden vuoks mulle ei saa tehtyä ees kiharoita. Tai no näyttäsin kyl muutenkin entistä rumemmalta kiharoitten kanssa.
Mul on nopeen lihomisen takia pohkeitten taka osassa raskausarpia tai jotaki vastaavia venymiä, jotka inhottaa mua. Tekis mieli viillellä niitä. Angst angst.
Mun perus ilme näyttää vihaiselta enkä voi sille mitään. Monet kysyny , että miks näytät niin tuimalta tai vihaselta mut minkä mä voin perus ilmeelleni . Oon ollu mietteliäs kun ne on noin kysynyt!
Sit mulla on rumat paskan väriset silmät eli tumman ruskeet. tää on yleisin silmien väri maailmassa , koska on dominoivin. Jeejee, onpa kiva kuuluu johonki suureen massaan. Oon suomalainen, jolla on ruskeat silmät. HEI HALOO! Halusin vihreet, siniset tai harmaat naiselliset silmät.
Ihoni on vaalea. Sellainen possun pinkin vaalea. Palan helposti auringossa enkä rusketu.
Joo ei, parasta kai listiä ittensä.
Ikävää.
Miksi et saisi pukeutua kauniisti ja meikata? Ehkä sinä olet silloin näyttävä? Ja se ei niille kateellisille käy?
Mene johonkin tyylikurssille. Työväenopistossa ainakin on ollut sellaisia.
Rumassa naisessa voi olla karismaa. Koeta löytää itsestäsi suoja ja hyvä.
Et kuulosta surkuttelijalta. Kuulostat ihan järki-ihmiseltä, joka näkee ihmisten pikkusieluisuuden.
Sinulla kenties on jokin rooli...voisiko sitä muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan vuodatuksestasi.
Kuten näistäkin nyt tässä näkee, niin jotkut ihmiset ovat aivan järjettömän ilkeitä. En voi käsittää mitä hyvää joku tällaisesta veetuilusta saa itselleen. Minä uskon sua ap. Onneks aivan kaikki ihmiset eivät ole m*lkkuja. Toivottavasti törmäät jatkossa enemmän meihin tavallisiin ja normaaleihin tyyppeihin, joiden elämän tarkoitus ei ole olla mahdollisimman ilkeä toisille.
Kamalaa. Että ihmiset on julmia. En kyllä osaa kuvitella ulkonäköäsi, en ole koskaan tavannut niin rumaa ihmistä että sitä pitäisi ihan ääneen päivitellä.
Vaikka yrittäisi pukeutua kuin muut ja hiuksetkin olis mallissaan, niin just silloinhan avuliaat tuttavat ja muut rupeavat huomauttelemaan ulkonäöstä, tyyliin ettei ruman kannata kuvitella liikoja itsestään ja ulkonäöstään. Ottavat rumalta turhat luulot pois. Jos itse olisikin tyytyväinen vaatteisiinsa, niin jonkun mielestä sä pukeudut karseisiin rytkyihin. Olet käynyt kampaajalla ja itse olet mielissäsi uudesta tyylistä, niin eiköhän joku katso aiheellisiksi huomauttaa siitäkin. Jos ns.nätti nainen pukeutuu uusiin kuteisiin, niin kaikki ihastelevat ett ai ku sulla on makeet kuteet ja kun nätti nainen käy kampaajalla niin kaikki ihastelevat uutta kampausta. Suomessa murretaan toisen itsetunto, otetaan luulot pois, ettei vaan tavikset,rumilukset kuvittele olevansa jotain. Itse kehuin tuttaviani, kannustin heitä...arvatkaapa vain toimiko homma toisin päin...no, ei todellakaan. Heiltä oli turha odottaa kannustusta tai kehuja. Kärkkäästi olivat huomauttamassa ulkonäössä olevista virheistä ja antoivat ymmärtää ettei mussa ole mitään hurraamisen arvoista tai hyvää. Kyllä ne muut pitävät huolen negatiivisten kommenttien sanomisissa, ei tarvitse itse huolehtia itsensä mollaamisesta. Kerrankin, kun olin laihtunut ja mielissäni tietenkin siitä, niin eräs tuttavistani katsoi mua halveksuen ivallisesti ja tokaisi ettei mun kannata enempää laihduttaa, et sä sen kummemman näköiseksi tuu. Eli hänen mielestään olin ruma ja laihduttaminen ei sitä asiaa muuttaisi mitenkään...lol.
Ap
Kuule oon kans ruma,mutta töitä mulla on riittänyt ja ystäviäkin. Kukaan ei oo koskaan päin naamaa sanonut mitään,kuin ehkä joskus baarissa joku idioottimies. Alle 30veenä tää oli mulle iso juttu,muttei oo enää. Tämmönen oon,enkä muuta voi. Kroppa mulla on ok ja joku on ehdottanukin,että pussi päässä kelpaisin kelle vaan. Miestä ei oo,mutta joskus voi sellainenkin ihme tapahtua. Voin hyvin,koska mulla on sielussa rauha ja sydämessä kauniita asioita. Näen myös muut kauniina ja etsin jokaisesta jotain hyvää. Halauksia ap,toivottavasti löydät rakkautta itseäsi kohtaan,vaikka muut ei sitä tee.
Just näin! Tätä se ruman elämä on. Vähän alkaa tympäistä nämä ohjeet, miten pitäisi pestä tukka ja käydä kampaajalla ja pukeutumisneuvojalla... kun ei se auta! Ruma on ruma, ja todellakin näitä "mitähän se nyt luulee itsestään" -heittoja saa kuulla.
Joskus kun leikkasin tukan puolipitkäksi ja pidin saparoita, ajattelin että näyttää kivemmalta ja vähän vaihtelua pelkkään ponnariin, hiuksia oli kuitenkin työn vuoksi pidettävä kiinni - sain kuulla että tyylini on lapsellinen ja sitten selittelyä että no onhan se varmaan viileä näin helteellä, joku vihelteli peppi pitkätossu-musiikkia. Sitten kun suht samanikäiset nätit työkaverit piti saparoita niin jopa sai kuulla ihastelua...
Vihjailua siitä miten silloinen miesystävä tuskin joutuu olemaan mustasukkainen minusta. Yksi työporukasta kun kertoi miten miehensä on mustis, tätä kehuttiin niin ihanaksi ja kauniiksi. Juu, no tottahan se oli ettei mies ollut minusta mustis, mutta mollata pitää minkä ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Tuollaista on ruman naisen arki ja elämä. Niin raakaa että kukaan norminäköinen saati komistus tai kaunotar ei asiaa voi käsittää.
Ei se riipu ulkonäöstä, joku vain ei sovi joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää kroppa ja tukka kunnossa, koska niihin voit vaikuttaa.
Okei, ei sitten. No kannattaa syödä itsensä oikein läskiksi ja kasvattaa pitkä liruletti ja välttää kampaajaa ja hoitotuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi ruma nainen, jota ei ole edes älynlahjoilla siunattu. Mulla ei siis yksinkertaisesti ole mitään. Olen yksinäinenkin, sosiaaliset suhteeni ovat ihan kuolleita. Mulla on tämmönen perinteinen suomalainen "pottunenä", eli siis tämmönen paksu, lyhyt ja pyöreä. Sit se viel kaikenlisäks kallistuu ylöspäin, eli silleen hyppyrimäisesti. En ole koskaan voinut ottaa sivuprofiili kuvia itsestäni. Jos nyt kuvia annan ottaa ollenkaan.
Samoin mulla on ylipainoa, joka toki lähtisi laihduttamalla mutta koska olen masentunut niin en saa mitään aikaiseksi. Ei mua motivoi laihduttaa niin suurta määrää kuin 20 kiloa silkkaa läskiä pois. Jos olis rahaa niin menisin heti rasvaimuun. Kaikki rasva vaan veks!
Sit mul on aina ollu ohuet hiukset. Ei koskaan näyttäviä paksuja ja tuuheita prinsessan hiuksia vaan tämmöset ohuet ja liukkaat hiukset. Ton hiusten liukkauden vuoks mulle ei saa tehtyä ees kiharoita. Tai no näyttäsin kyl muutenkin entistä rumemmalta kiharoitten kanssa.
Mul on nopeen lihomisen takia pohkeitten taka osassa raskausarpia tai jotaki vastaavia venymiä, jotka inhottaa mua. Tekis mieli viillellä niitä. Angst angst.
Mun perus ilme näyttää vihaiselta enkä voi sille mitään. Monet kysyny , että miks näytät niin tuimalta tai vihaselta mut minkä mä voin perus ilmeelleni . Oon ollu mietteliäs kun ne on noin kysynyt!
Sit mulla on rumat paskan väriset silmät eli tumman ruskeet. tää on yleisin silmien väri maailmassa , koska on dominoivin. Jeejee, onpa kiva kuuluu johonki suureen massaan. Oon suomalainen, jolla on ruskeat silmät. HEI HALOO! Halusin vihreet, siniset tai harmaat naiselliset silmät.
Ihoni on vaalea. Sellainen possun pinkin vaalea. Palan helposti auringossa enkä rusketu.
Joo ei, parasta kai listiä ittensä.
Miehiä on kuitenkin ollut, eikö niin?
Toinen ruma nainen täällä. Kaiken vapaa-aikani vietän ulkoilmassa metsässä. Vaikka suomen metsissä ei mitään ihailtavaa ole. Ja jos olisi, niin luultavasti nauttisin luonnon antimista ja kesän kauneudesta enemmänkin kuin nykyisin. Sinne metsään menen rämpimään vaikka ilma olisi harmaa kuin synti. Siellä saa olla rauhassa ja siellä kukaan ei hauku eikä ivaile.
Opettelen jatkuvasti uutta ja kehitän itseäni. Naamatauluani se ei muuta suuntaan eikä toiseen. Ruma olen ja rumana pysyn.
Komppaan edellistä, että nämä aisiat minutkin pitävät elämässä kiinni. Olisin luultavasti tappanut itseni, jos en ko asioista nauttisi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ruma nainen täällä. Kaiken vapaa-aikani vietän ulkoilmassa metsässä. Vaikka suomen metsissä ei mitään ihailtavaa ole. Ja jos olisi, niin luultavasti nauttisin luonnon antimista ja kesän kauneudesta enemmänkin kuin nykyisin. Sinne metsään menen rämpimään vaikka ilma olisi harmaa kuin synti. Siellä saa olla rauhassa ja siellä kukaan ei hauku eikä ivaile.
Opettelen jatkuvasti uutta ja kehitän itseäni. Naamatauluani se ei muuta suuntaan eikä toiseen. Ruma olen ja rumana pysyn.
Komppaan edellistä, että nämä aisiat minutkin pitävät elämässä kiinni. Olisin luultavasti tappanut itseni, jos en ko asioista nauttisi.
Miksei? Toki Suomen metsät ovat 95-prosenttisesti talousmetsää, mutta kyllä ne silti aika kauniita mielestäni ovat. Vietät niin paljon aikaa niissä, että ehkä olet tajunnut sitten metsien kauneuden puutteen syvällisesti. :D
Kappalejako?!