Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu uskovaisen naisen kanssa

Vierailija
13.08.2016 |

Onko seurustelu uskovaisen naisen kanssa mahdotonta? Sitten se kaikkein vaikein ikuisuuskysymys: Miten uskovaiset naiset suhtautuvat seksiin? Onko sellainen mahdollista että uskovaisten naisten kohdalla seksi kuuluu vain avioliittoon?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa siinä naosen asemassa ja kyllä vain, avioliittoon kuului.

Vierailija
2/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat uskovaisella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl - on. Ei olisi mitenkään päin onnistunut seukkailla puhtain jauhoin muun kuin vl-pojan/miehen kanssa. Niin erilainen suhtautuminen - kaikkkeen.

Vierailija
4/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut parin uskovaisen naisen kanssa. Kumpikin uhosi ensitapaamisella kuinka seksi kuuluu vain avioliittoon mutta siinä viikon tapailun jälkeen alkoivat kuitenkin itse sitä vonkaamaan.

Vierailija
5/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen uskovia ihmisiä. Joka sunnuntai kirkkokäynti, ja muut hengelliset kokoontumiset seurakunnassa. Kotona rukoilu, ja raamatun lukuhetket.

Vierailija
6/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Oletat sii jotenkin, että uskovaiset naiset olisivat kaikki samanlaisia? - Ehkä kannattaisi aloittaa siitä, että tutustutte pikkuhiljaa toisiinne ja päätät(te) sitten haluatteko jatkaa samaa polkua vai eroavatko tienne.  

Vierailija
7/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut erään uskovaisen naisen kanssa tekemisissä. Nainen suoritti rippikoulun ja isoskoulutuksen. Ammattikoulu puolella nainen suoritti ammatillisen koulutuksen kristillisessä ammattikoulussa. Mutta... Naisen asenne seksuaalisuuten oli sitä luokkaa että päätin pistää jutun poikki. Nainen halusi joka päivä härskiä seksiä...  En suostunut... Ei kiitos.

Vierailija
8/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisia on hyvin monenlaisia, joten kysymykseesi on mahdotonta antaa yleispätevää vastausta. Läheskään kaikki eivät käy kirkossa joka viikko tai edes joka kuukausi.

Vierailija
9/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seurustelu uskovaisen naisen kanssa mahdotonta?

> Ihan täysin mahdollista on, jos molemmat niin haluaa.

Sitten se kaikkein vaikein ikuisuuskysymys: Miten uskovaiset naiset suhtautuvat seksiin?

> Uskaltaisin näin uskovaisena naisena väittää, että meitä mahtuu moneen junaan. Itse oon hyvin vapautunut seksin suhteen, ehkä jopa enemmän kuin ei-uskovat ystäväni, mut tunnen kyllä sellaisiakin uskovaisia, jotka haluu säästää seksin avioliittoon, eivätkä välttämättä haluu koskaan käyttää ehkäisyä. Ei se uskovaisuus yksinään kerro mitään siitä, millanen ihminen on ja millasta sen kans on seurustella.

Onko sellainen mahdollista että uskovaisten naisten kohdalla seksi kuuluu vain avioliittoon?

> Kaikki on mahdollista. Ks. edellisen kysymyksen vastaus.

Vierailija
10/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy kysyä sitä siltä ihmiseltä itseltään. Uskovaisia on niin kovin erilaisia. Osa on hyvinkin liberaaleja esim. esiaviollisen seksin suhteen. Itsekin olen uskovainen, mutta liberaali luterilainen, ja esim. alkoholinkäyttö ja esiaviollinen seksi on minulle ok. Mutta on paljon niitä joiden käsitykset on erilaisia, eikä sitä oikein tiedä kuin keskustelemalla miten on. 

Jotain tietysti voi vähän päätellä siitä millaiseen seurakuntaan tai porukkaan kuuluu. Esim. vanhoillislestadiolainen on melko varmasti näissä asioissa tiukka. Samoin ns. vapaiden suuntien ihmiset, kuten helluntailaiset, aika usein eivät hyväksy esiaviollista seksiä, mutta näissä on poikkeuksia.

Vierailija
11/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut parin uskovaisen naisen kanssa. Kumpikin uhosi ensitapaamisella kuinka seksi kuuluu vain avioliittoon mutta siinä viikon tapailun jälkeen alkoivat kuitenkin itse sitä vonkaamaan.

Henki on tosin vahva mutta liha heikko, niin se Paavalikin sanoi ;) Itse olin tuossa parikymppisenä fundamentalistiuskova, ja pidin esiaviollista seksiä syntinä. Aloin seurustella toisen uskovan kanssa, joka ajatteli samoin. Mutta "lihan heikkous" teki sen että aika pian alettiin käydä sisäisesti rajankäyntiä siitä, että mikä sitten on seksiä. Alkuun mietittiin jopa että onko suulle pusu jo kielletty. Mutta kun päätettiin että ei, niin sitten kosketukset "alemmas" ei olleet, kunhan vaatteiden päältä koski - raja vaan venyi ja koko ajan molemmat ajatteli vain seksiä. Niin se sitten tapahtui lopullinen lankeemus jossain vaiheessa, ja hyvä niin, koska eihän me oltu pystytty toisiimme ihmisinä edes tutustumaan ennen, kun koko ajan molemmilla pyöri mielessä vaan se hiton seksi ja miten pitkälle saisi mennä rikkomatta Jumalan käskyjä.

Vierailija
12/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisena naisena vastaan, että seksi kuuluu vasta avioliittoon.

Aviopuolisolle uskollisuus on myös tärkeää, ei aleta hääräämään muiden kanssa.

Avioliitto on tarkoitettu sinne asti, kunnes kuolema erottaa.

Olen ollut 15 v aviossa uskovan miehen kanssa. Rakastan aidosti miestäni ja hän on paras ystäväni ♡

Vierailija
13/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelen uskovaisen miehen kanssa, oli aikaisemmin sitä mieltä että odottaisi avioliittoon mutta onneksi on muuttanut mielensä ;) itse olen täys ateisti. En olisi ikinä uskonut että uskovaisen kanssa seurustelisin taikka näin suurta sielunkumppanuutta kokisin, mutta näin siinä vain pääsi käymään :D

Vierailija
14/17 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uskovainen nainen, ja mielestäni seksi kuuluu vasta avioliitttoon. En siis menisi sänkyyn tai muuttaisi yhteen ennen naimisiinmenoa. En itse tupakoi enkä käytä lainkaan alkoholia, mutta en pidä alkoholin kohtuukäyttöä syntinä. Voisin seurustella ei-uskovaisen miehen kanssa, kunhan vakaumukseni ei olisi hänelle ongelma.

Vierailija
15/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vaikeaa jos nainen on jotain näitä tosiuskovaisia. 

Vierailija
16/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten kanssa kannattaa olla tarkkana seksihommissa, koska he harvoin haluavat aborttia. 

Vierailija
17/17 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuossa siinä naosen asemassa ja kyllä vain, avioliittoon kuului.

Riippuu TÄYSIN ihmisestä, oon ollu 3 naisen kanssa (pitkiä suhteita) ja seksi EI ollut ongelma, uskovaisuus on mun makuun tekopyhyyttä joten en itte moiseen johdatteluun rupea, järki johdattaa kyllä. Ja juu ei ollu mitää "kerran viikos" panoa vaa lähes päivittäin 👍