Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua synnyttää alateitse, miten toimia?

Vierailija
13.08.2016 |

En vain halua. Haluan sektion. Emme ole vielä alkaneet lapsentekohommiin, koska en halua ottaa mitään riskiä siitä, että mut kuitenkin pakotetaan synnyttämään alakautta.

Miten mä voin varmistaa että saan sektion, kun mitään terveydellistä syytä sen saamiseksi ei ole?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin paha mieli lukea näitä kommentteja, onneksi asun itse maassa, jossa saa sektion halutessaan ilman, että sitä päätöstä pitää todistella ja kinuta.

Suunnitellun sektion vastustajien kannattaisi ottaa huomioon, että tilastot ei kerro totuutta sektion ja alatiesynnytyksen todellisista riskeistä. Suunniteltu, peristerveelle synnyttäjälle tehty sektio on erittäin turvallinen toimenpide. Tilastoissa on mukana pieleen menneet alatiesynnytykset hätäsektioina sekä riskiryhmiin kuuluvien sektiot, joiden kohdalla on siis tehty päätös, että sektio on turvallisempi vaihtoehto kuin kokeilla alatiesynnytystä, mutta joissa muuten on isoja riskitekijöitä.

Jos tarkastellaan vain terveille naisille tehtyjä suunniteltuja sektioita, ei voi tilastollisesti väittää, että sektio olisi vaarallisempi kuin alatiesynnytys.

Haukkukaa itsekkääksi, mutta mulle äitinäkin on tärkeää, että seksi toimii eikä esim virtsankarkailusta tarvitse kärsiä. Pystyn olemaan paljon parempi äiti kun tällä tavalla.

Luuletko, ettei sektioäideillä ole virtsankarkailua?

Vierailija
62/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että toimittaja Heta Hyttinen kirjoitti pari vuotta sitten aiheesta. Ketään ei voi pakottaa alatiesynnytykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan että toimittaja Heta Hyttinen kirjoitti pari vuotta sitten aiheesta. Ketään ei voi pakottaa alatiesynnytykseen.

Kyllä me nykynaiset ollaan reppanoita! Eipä muutama vuosikymmen sitten ollut varaa valittaa ja inistä, että "voi voi kun pelottaa enkä halua synnyttää sieltä mistä lapsen kuuluu tulla".

Vierailija
64/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen minkä nautinnolla saat! Sen kivulla synnytät!

Minä nautin seksistä mutta synnytykset on sektioita. Puserra sinä jalkapalloja pimpistä kaikessa rauhassa ;)

Olen mies. Ja kantani on vahva tässä asiassa naisen tulee synnyttää alakautta ja mieluiten ilman kipulääkitystä. Koska nainen voihkii ulisee yhdynnän aikana suuresta nautinnosta niin siksi hänen on kärsittävä kivusta synnytyksen aikana.

EI voi nauttia vain vaan pitää tuntea kipua myös.

Vierailija
65/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me nykynaiset ollaan reppanoita! Eipä muutama vuosikymmen sitten ollut varaa valittaa ja inistä, että "voi voi kun pelottaa enkä halua synnyttää sieltä mistä lapsen kuuluu tulla".

Kyllä ollaankin reppanoita. E-pillereitäkin popsitaan tai kierukka asennetaan kun ei viitsitä synnyttää niin monta lasta kuin olisi tulossa ilman ehkäisyä. Ei ollut muutama vuosikymmen sitten varaa valittaa ja inistä "voi voi en halua synnyttää 12 lasta niin kuin kuuluu". Tai "voi voi, haluan keinohedelmöityksen kun en tule raskaaksi niin kuin kuuluu".

Vierailija
66/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkopolin kautta sain sektion.

Vierailija
67/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemus sektiosta ja alatiesynnytyksestä ja täytyy sanoa, että alateitse oli kaikki helpompaa.

Vierailija
68/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin että synnytän sitten sektiolla ja asia on loppuunkäsitelty. Sektion sain.

Tai siis eihän se ole synnytys, mutta varmasti tärkeää sulle, että sait tahtosi läpi ja viis lapsen edusta tietysti, koska äidin huomioiminen se on tärkein. Pus!

Vierailija
69/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko oksentaa sen kakaran ulos?

Vierailija
70/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko on ap

Vierailija
71/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain halua. Haluan sektion. Emme ole vielä alkaneet lapsentekohommiin, koska en halua ottaa mitään riskiä siitä, että mut kuitenkin pakotetaan synnyttämään alakautta.

Miten mä voin varmistaa että saan sektion, kun mitään terveydellistä syytä sen saamiseksi ei ole?

Mikä ihmeen kysymys tämä on? Sektiota voi pyytää ja kun asiallisesti pyytää, sen myös saa. Omakohtaista kokemusta on. En ole synnytyspelkoinen, mutta en myöskään ole halunnut synnyttää alateitse suurten riskien vuoksi, joten pyysin sektiota ja molemmilla kerroilla sen myös sain. Kukaan ei pakota ketään synnyttämään alateitse.

Minkä suurten riskien? :D 

Vierailija
72/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisessa synnytyksessä lapsi saa tärkeitä bakteerioita jotka vaikuttavat huomattavasti terveyteen. Sektio altistaa lapsen mm. Astmaan, erilaisiin allergioihin ja tyypin 1 diabetekseen. http://sciencenordic.com/giant-study-links-c-sections-chronic-disorders

Voidaan ehkäistä, kuten ystäväni ovat tehneet
- tupakoitsijat eivät saa olla lapsen lähellä, lainkaan
- ei makeisia ensimmäisinä elinvuosina
- ei eksoottisia hedelmiä ensimmäisinä elinvuosina, paitsi banaaneja. Muuten vain sitä, mitä esi-isämme tunsivat
- lapsi oli paljon ulkona, leikki, sai myös likaantua. Loma Suomessa maaseudulla, ei eksoottisissa maissa, on paljon terveellisempää lapselle
- Lemmikkieläin
Myöhemmin urheiluseurat, paljon urheilua

Keisarinleikkauksella syntynyt lapsi on nyt 15-vuotias, urheilullinen, terve ja hoikka

Vierailija
73/73 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen minkä nautinnolla saat! Sen kivulla synnytät!

Minä nautin seksistä mutta synnytykset on sektioita. Puserra sinä jalkapalloja pimpistä kaikessa rauhassa ;)

Olen mies. Ja kantani on vahva tässä asiassa naisen tulee synnyttää alakautta ja mieluiten ilman kipulääkitystä. Koska nainen voihkii ulisee yhdynnän aikana suuresta nautinnosta niin siksi hänen on kärsittävä kivusta synnytyksen aikana.

EI voi nauttia vain vaan pitää tuntea kipua myös.

Sitten paras kumppani sinulle on ympärileikattu somalialainen nainen.
Hän ei tunne seksissä nautintoa, vaan vain kipua, koska se sattuu.
Se on luultavasti juuri sitä, mistä sinä pidät.

Olet sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi