Olen nuori vl-äiti joka ei pidä ehkäisyä syntinä
Jos Jeesus uhrasi itsensä meidän kaikkien puolesta miksi meidän pitäisi uhrata elämä ja terveys? Eikö Jumalan pojan uhri olekkaan tarpeeksi riittävä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnillä ei kannata leikkiä kirjoitti:
Kylläpä se sielunvihollinen on ovela.
On hyvä muistaa kuunnella omantunnon ääntä kaikissa asioissa.
Omatunto sanoo että on väärin olla ehkäisemättä. Vl
Entä jos omatunto sanoo, että abortti on ok?
Uskovaisen omatunto on sidottu Raamattuun.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole suuri ristiriita uhrautua jos pitää itseään kristittynä? Kristinuskon ydin on vapautuminen omista töistä ja uhrauksista. Näitä vastaan Lutherkin kävi uskonpuhdistuksessa. Voiko joku vl selittää?
Onko se uhrautumista, ettet tapa ärsyttävää naapuria tai työkaveria, eroa miehestäsi tai varasta rikkaalta tuttavaltasi ylimääräiseksi katsomiasi tavaroita?
Minua inhotti vl aikoina ylpeys ja tekopyhyys. Äidit kokoontui yhteen mässäämään ja puhumaan lasten vaatteista ja sisustamisen uusista trendeistä. Uskovaisina itseä pitäville oli kaikki ulkoinen tärkeää että pääsi piireihin. Epäuskoisina pidettiin kaikkia muita paitsi vl-elämäntapaa noudattavia ja niille naureksittiin miten ne ei selviä kahden lapsen miniperheiden kanssa. Uskosta eli Jeesuksen tekemästä sovitustyöstä ei puhuttu eikä lähimmäisenrakkaudesta mutta itse keksityt säännöt ja synnytykset oli niitä uskon asioita. Ulkopuolisista juoruttiin ilkeästikkin. Kaikki ulkoinen sai liian isot mittasuhteet ihmisenä kasvamisen jäädessä vähäksi. Ylpeys ja tekonöyryys. Naisilla ei ollut elämässä kuin syöminen, vauvat ja sisustus. Henkisesti köyhää elämää.
K
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole suuri ristiriita uhrautua jos pitää itseään kristittynä? Kristinuskon ydin on vapautuminen omista töistä ja uhrauksista. Näitä vastaan Lutherkin kävi uskonpuhdistuksessa. Voiko joku vl selittää?
Onko se uhrautumista, ettet tapa ärsyttävää naapuria tai työkaveria, eroa miehestäsi tai varasta rikkaalta tuttavaltasi ylimääräiseksi katsomiasi tavaroita?
Nuo on kielletty käskyissä eikä muutkaan kristityt noin tee. Ehkäisystä ei käskyt puhu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnillä ei kannata leikkiä kirjoitti:
Kylläpä se sielunvihollinen on ovela.
On hyvä muistaa kuunnella omantunnon ääntä kaikissa asioissa.
Omatunto sanoo että on väärin olla ehkäisemättä. Vl
Missä raamatussa kielletään hiusten värjääminen?
Vierailija kirjoitti:
Onko VL Vasemmistoliitto vai mikä?
Vapaa Lettu?
Vierailija kirjoitti:
Minua inhotti vl aikoina ylpeys ja tekopyhyys. Äidit kokoontui yhteen mässäämään ja puhumaan lasten vaatteista ja sisustamisen uusista trendeistä. Uskovaisina itseä pitäville oli kaikki ulkoinen tärkeää että pääsi piireihin. Epäuskoisina pidettiin kaikkia muita paitsi vl-elämäntapaa noudattavia ja niille naureksittiin miten ne ei selviä kahden lapsen miniperheiden kanssa. Uskosta eli Jeesuksen tekemästä sovitustyöstä ei puhuttu eikä lähimmäisenrakkaudesta mutta itse keksityt säännöt ja synnytykset oli niitä uskon asioita. Ulkopuolisista juoruttiin ilkeästikkin. Kaikki ulkoinen sai liian isot mittasuhteet ihmisenä kasvamisen jäädessä vähäksi. Ylpeys ja tekonöyryys. Naisilla ei ollut elämässä kuin syöminen, vauvat ja sisustus. Henkisesti köyhää elämää.
Sinulle oli tärkeää olla "piireissä". Itse kartan niitä ja juttelen ystävieni kanssa uskonasioista (toki liian vähän ja liian harvoin), emme naureskele epäuskoisille vaan meillä on epäuskoisiakin ystäviä, jopa kylässä. En pukeudu ry:n pukukoodin vaan oman makuni mukaisesti ja minulle on ihan yksi ja sama, mitä joku trendimamma ajattelee käsilaukustani tai vaatteistani. Usko on minulle sielunrauhaa ja elämäni pohja ja perustus.
Ja sen tulkitsijoihin, lestoilla ja isiksellä.