Kilttimiehet saivat minut haluamaan jännämiestä
Olen ollut elämäni aikana kolmessa vakavassa suhteessa ja kaikki seurystelukumppanini ovat olleet samaa tyyppiä: naisille katkeroituneita nertivonkaajia. Kyllä te tiedätt, se tyyppi treffipalstoilta joista näkee jo kauas katkeruuden omaa sinkkuuttaan kohtaan. Olen kuitenkin halunnut nähdä kaikissa jotain hyvää ja uskonut, että ihminen voi parantua, niinpä olen kerta toisensa jälkeen ottanut miehen, joka on omasta mielestään liian kiltti muille naisille. No, tavallaan ja tavallaan ei. Kaikilla näillä miehillä on ollut jokin suurempi mielenterveyden ongelma jonka he ovat vain kohdistaneet naisiin koska eivät ole halunneet hoitaa oikeita syitä. Kaikissa näissä suhteissa olen kohdannut henkistä väkivaltaa sekä sairaita oletuksia millainen minun tulisi olla. Olen hyvin väsynyt näihin ongelmiin, ja vaikka ennen niin kovin arvostin herkkää ja kilttiä miestä, niin olen huomannut nyt sinkkuna etsiväni tietoisesti itsevarmempaa miestä, sillä väsyin kiltteihin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kovasti siltä että koska alunperinkin halusit jännämiehen niin nyt haluat luoda itsellesi tekosyyn miksi juuri sinun kannattaa ottaa jännämies.
Tule sitten kertomaan kun jännämiehesi kohtelee sinua huonosti.
Oikeasti hyvän itsetunnon omaavat ihmiset eivät kohtele toista huonosti. Ongelma on se, että narsisti vaikuttaa hyväitsetuntoilta (aluksi), mutta ei tosiasiassa ole sitä.
*hyväitsetuntoiselta
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt laittaa lainausmerkkeihin. Yhä tahdon miehen joka on kiltti ja ymmärtäväinen, mutta jolla ei ole älytöntä katkeruutta kaikkia naisia kohtaan ja joka ei odota tyttöystävän olevan äiti tai muuta. Nämä siis palstatermeillä, "kilttimies" ei ole kiltti mies, vaan mies joka karkottaa katkeruudellaan naiset, mutta päättää sen johtuvan siitä, että on liian kiltti eikä hakkaa naisia tai jotain muuta yhtä naurettavaa. "Jännämies" on heille mies joka ei pidä itseään kilttinä vaan itsevarmana. Minulla ei ole mitään tarvetta hankkia väkivaltaista tai ongelmallista kumppania, mutta aidosti kiltti mies on vaikea löytää.
Suomi on täynnä kilttejä ja itsevarmoja sinkkumiehiä ja heitä riittää kaikissa ikäluokissa. Useimmat heistä eivät halua tuomiota seksuaalisesta häirinnästä, mikä ilmenee (liiallisena?) varovaisuutena pariutumismarkkinoilla. Aloitekyvyttömät sinkkunaiset eivät asiaa suostu ymmärtämään, joten heillä riittää vaikeuksia muunlaisten miesten kanssa, osin jopa ns jännämiesten. Miettikääpä mikä tilnateen on aiheuttanut, niin löydätte sen ratkaisunkin. Ahdistelukielto olisi riittänyt, sehän kriminalisoi jo perseestä puristelut ja muut tahdonvastaiset fyysiset kontaktit, miksi piti kieltää lailla myös puhe, eleet, ilmeet ym häirintänä? Sairasta.
Juu, samoja kokemuksia. Mutta ei se ole kylläkään saanut minua haluamaan jännämiehiä, vaan tasapainoisia ja tasa-arvoisia miehiä.
En ymmärrä, mitä tekemistä alun kuvauksella naisille katkeroituneesta miehestä on kiltteyden kanssa. Tainneet palstatermit muuttua jo aikaa sitten joksikin omaksi kielekseen.
Muutenkin jako jännämiehiin ja kilttimiehiin on vähän teennäinen. Itse tunnen monta sekä kilttiä, että jännää miestä, jotka varmasti ovat sitoutumiskykyisiä ja rakastavia kumppaneita oikean naisen osuessa kohdalle. Omakin mies on aika jännä tapaus, mutta aika kiltti kuitenkin.. :D
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä tekemistä alun kuvauksella naisille katkeroituneesta miehestä on kiltteyden kanssa. Tainneet palstatermit muuttua jo aikaa sitten joksikin omaksi kielekseen.
Muutenkin jako jännämiehiin ja kilttimiehiin on vähän teennäinen. Itse tunnen monta sekä kilttiä, että jännää miestä, jotka varmasti ovat sitoutumiskykyisiä ja rakastavia kumppaneita oikean naisen osuessa kohdalle. Omakin mies on aika jännä tapaus, mutta aika kiltti kuitenkin.. :D
Tuli mieleen, että oikeastaan miehet voisi jakaa ukkoontuneisiin vaareihin, miehiin ja sitoutumiskyvyttömiin keskenkasvuisiin poikiin. Ehkä nämä mammapalstalla kilteiksi ja jänniksi kuvatut kuuluvat tuohon viimeiseen ryhmään? Onneksi muunkinlaisia miehiä on.
Taas tätä palstaulinaa jossa kiltti mies on aina mielenterveysongelmainen kusipää. Kyllä niitä ongelmaisia kusipäitä löytyy jännämiehistäkin.
Mä olen kahdesti törmännyt samaan, nimenomaan miesten kohdalla jotka ovat itse "mainostaneet" kiltteyttään. Jopa sanoneet olevansa liian kilttejä kelvatakseen naisille, toinen myös että on liian herkkä tähän pahaan maailmaan.
Nämä olivat molemmat tosi vaikeita tapauksia kyllä parisuhdemielessä. Ensimmäinen halveksi naisia ja varsinkin jos otti vähänkään alkoholia (ja halusi joskus ottaa) alkoi vittumainen nälviminen siitä millaisia naiset on: paksun lompakon perässä, elättäjää etsimässä, ja "tieteellinen fakta" jota hän toisti usein oli, että me katalat ämmät otamme elättäjäksi hänen tapaisen työtätekevän kilttimiehen, mutta ovulaation aikaan menemme kuitenkin panemaan jonkun pitkän alfauroksen kanssa, ja niinpä raukka kilttimies joutuu elättämään vieraan miehen mukulaa, käenpoikasta pesässään. Kaikki naisen kataluuden takia! Itse en todellakaan ole koskaan etsinyt elättäjää, koska tienaan itse varsin hyvin, en tarvitse sellaista. Mutta miehellä oli kiveen lyödyt käsityksensä siitä että sellaisia kaikki naiset on. Ihmettelin joskus, että miksi niin alhaisten olentojen kanssa sitten haluaa edes olla, niin sieltä se tuli suoraan: panettaminen, seksin tarve.
Toinen kilttimies, tämä liian herkkä, oli kyllä todella herkkä itsensä suhteen. Tulkitsi joka paikassa äänensävyistä että häntä muka halveksitaan tai pilkataan, ja pienikin vastoinkäyminen niin katsoi oikeudekseen olla koko maailmalle sietämätön. Kun häntä ahdistaa! Mutta auta armias jos minulla tai muulla oli vastoinkäyminen, niin ei jaksantu kuunnella murheita yhtään. Yhtäkkiä herkkämies olikin kova ja kylmä, ja halveksi syvästi esim. itkemistä. Kun itkin, kun tulin lopetuttamasta munuaisvikaista 15-vuotiasta koiraani, ukko katsoi häijyn näköisenä ja totesi: "Kokoa itsesi, ämmä, ei se asia ruikuttamalla muuksi muutu". Mutta jos miehelle oli paljon pienempi asia, esim. töissä joku oli vähän epämiellyttävästi vastannut johonkin, nini hänellä oli oikeus tiuskia, vetää kännit, vaatia kuuntelemaan tuntikausia kännistä valitusta kuinka maailma potkii päähän.
Kiltti on uusi väkivaltainen?
Hitto kun ei näissä trendeissä meinaa millään pysyä mukana.
Jännämies on vakiotrolli. Ei kannata reagoida.
Oikeasti hyvän itsetunnon omaavat ihmiset eivät kohtele toista huonosti. Ongelma on se, että narsisti vaikuttaa hyväitsetuntoilta (aluksi), mutta ei tosiasiassa ole sitä.