Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä töitä saa jos on valmis tekemään

Vierailija
13.08.2016 |

Minua ärsyttää suomalaisten asenne työnhaussa. Vaikka on ollut pitkään työtön, ei kelpaa hanttihommat. Aina pitäisi saada 3000 euroa suoraan käteen sillä että käy pari päivää istumassa työpaikalla. Kunnon työtä ei olla valmiita tekemään, kun se on liian raskasta. Lisäksi puhutaan kuinka laitetaan kaksi hakemusta vuodessa ja harmi kun töitä ei tullut. Itse kävelin joka paikkaan henkilökohtaisesti pomon juttusille. Aloitin "huonosta" työstä, josta tienasin 1200e kuussa. Ei ollut paljoa, mutta niillä pienillä työkokemuksilla pääsin unelmieni työpaikkaan ja olen nyt tyytyväinen. Ja kyllä, kouluttauduin alalle, jossa ei kauheasti töitä ole tarjolla. Sekin on typerä tekosyy, että ei ole koulutusta vastaavaa työtä. Mieluummin tekee jotain kuin istuu yksin päivät kotona. Eikä sitä koulutuksen vastaavaa työtä saa ilman työkokemusta. Ei Suomella ole varaa maksaa jokaisen ihmisen laiskuutta. Lisäksi huvittaa, miten kaikilla on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja masennusta mitkä estävät työnteon. En jaksa edes kertoa mitä minä olen elämässäni kokenut, mutta edelleen omalla tarmokkuudella noussut. Suurimmalla osalla kyse on vain paskasta asenteesta!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kelvata? Elämä on ihanaa kun ei ole mitään muuta kuin vapaa-aikaa ja saa laiskotella kaikki päivät.

Vierailija
2/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene töihin vaikka maksettais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
4/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä alapeukkujen määrää mitä tämä tuo laiskojen av-mammojen keskuudessa. Voi ap minkä teit.

Vierailija
5/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ihmiset sitten vaativat vaikka mitä? Terveydenhuoltoa, koulutusta, lastenhoitoa? Entä jos kaikki nämä ihmiset sanoisivat, että työnteko vaan ei kiinnosta. Siihen loppuisi kaikki.

Ap

Vierailija
6/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas ap viiskymppisenä...

Vierailija
7/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ihmiset sitten vaativat vaikka mitä? Terveydenhuoltoa, koulutusta, lastenhoitoa? Entä jos kaikki nämä ihmiset sanoisivat, että työnteko vaan ei kiinnosta. Siihen loppuisi kaikki.

Ap

Miksi en saisi elää rauhassa omakustanteisesti omilla rahoillani jos haluan? Miksi minun pitäisi mennä töihin, vaikka rahaa on muutenkin?

Vierailija
8/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu töitä saa kyllä tehdä, mut palkka - no ota työ niinku harjotteluna. Ei siitä kellekään ois maksettu kuitenkaan.

Vierailija
9/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ikä siihen on selittämään? Kyllä minun sukuni naiset ja miehet, vielä kuusikymppisenä tekevät töitä ihan ahkerasti.

Vierailija
10/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu töitä saa kyllä tehdä, mut palkka - no ota työ niinku harjotteluna. Ei siitä kellekään ois maksettu kuitenkaan.

No tällä hetkellä tienaan yli 3000euroa kuussa että kyllä minun mielestäni ihan hyvä nousu sieltä vähästä.

Ap

Vierailija
11/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Jos joku, joka ei luultavasti edes ole työtön, kirjoittaa ts. trollaa palstoilla vaativansa 3000 euron palkkaa, niin se ei tarkoita sitä, että näin ole. Suurin osa työttömistä on onnellisia mistä tahansa työpaikasta, mitä sattuvat saamaan. Eikä työttömyys oikeuta kaikenmaailman tukiin vielä statuksena, joten kannustinloukutkin koskevat vain osaa. Lisäksi kun puhutaan kuinka paljon joku yh saa tukia, unohtuu noista jutuista aina se fakta, että elatustukea ja lapsislisää saa senkin jälkeen kun on töitä saanut. Näitä siis ei edes saisi laskea mukaan vertailussa palkka vs. tuet tai ainakin pitäisi myös siihen palkkaan laskea päälle tuloiksi. 

Vierailija
12/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisestä suomalaisesta sisusta ei ole mitään jäljellä..

Vierailija
13/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuosia hakenut töitä, omalta alalta, siltä vähänkin muistuttavalta ja sitten jotain mihin ei tarvitse koulutusta vaan siihen koulutetaan. Ei mitään vaikka olen terve alle nelikymppinen.

Haastatteluihinkin olen päässyt ja on kehuttu ja tykätty persoonasta mutta "valitettavasti et ole etsimämme henkilö". Sellasta. Vuokrafirmoilla (kauppa) olen roikkunut mutta nyt ovat ajat huonot sielläkin.

Oppisopimusta havittelen, saan palkkaa, uuden ammatin ja toivottavasti itsetunnon takaisin. En siis ole sairas tai teeskentele sairautta, minulla ei ole mitään syytä miksi en saisi töitä. Kai mä sitten olen niin paska ihminen 😂

Vierailija
14/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tuli mieleen. Kun ei ihminen jaksa pitemmän päälle mitä tahansa: epäsäännölliset työajat, aina uusi työpaikka ja ihmiset, yrität omaksua asioita niistä tiedon rippeistä mitä saat, opit homman ja se sitten se työ loppuu ja siirryt uuteen paikkaan. Samalla pitää hoitaa perhe, maksaa laskut ja olla rahatkin niihin, lähettää joka paikkaan siellä vaaditut paperit työajoiltasi jne. Kestää kokeilla kaikkien.

Vierailija
15/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisestä suomalaisesta sisusta ei ole mitään jäljellä..

"Suomalainen sisu" tarkoitti käytännön tasolla pervitiiniä (metamfetamiinia). Kyllä sitä Suomessa edelleenkin on, mutta ei ihan niin paljon kun sodan aikaan.

Vierailija
16/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos joku, joka ei luultavasti edes ole työtön, kirjoittaa ts. trollaa palstoilla vaativansa 3000 euron palkkaa, niin se ei tarkoita sitä, että näin ole. Suurin osa työttömistä on onnellisia mistä tahansa työpaikasta, mitä sattuvat saamaan. Eikä työttömyys oikeuta kaikenmaailman tukiin vielä statuksena, joten kannustinloukutkin koskevat vain osaa. Lisäksi kun puhutaan kuinka paljon joku yh saa tukia, unohtuu noista jutuista aina se fakta, että elatustukea ja lapsislisää saa senkin jälkeen kun on töitä saanut. Näitä siis ei edes saisi laskea mukaan vertailussa palkka vs. tuet tai ainakin pitäisi myös siihen palkkaan laskea päälle tuloiksi. 

En verrannut pelkästään av palstaan. Esimerkiksi lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät suostu muun muassa siivoamaan, puhelinmyyntiin, kauppaan töihin yms. Hommiin koska se työ on "huonoa" ja huonolla palkalla. Sitten he istuvat kotona. Juttelin myös muutaman 15-vuoiaan kanssa (siskoni lapset) ja heidän mukaansa ok tunipalkka olisi 17euroa (ihmekös eivät kesätöitä saaneet, kun eivät kelpuuttaneet). Rahasta on niin vääristymyt kuva nyky-yhteiskunnassa.

Ap

Vierailija
17/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi pitkä työmatka ja olen täysin poikki tämän takia. Eikä palkka ole mikään päätähuimaava. Mutta otin silti, vaikka työttömänä saisin saman. Se siitä työttömien työhaluttomuudesta. Ei ole edes kattavaa työterveyshuoltoa, eli lääkäriinkin on lähdettävä kotikaupunkiin, täällä pääsee vain akuuteissa tilanteissa tai sitten yksityiselle mentävät. On työterveyshuolto, mutta se on täysi minimi. Ei ole mitään työsuhde-etuja ja jouduin vielä ostamaan autonkin työn takia, muuten ei ole tarvetta. Silti otin homman. 

Vierailija
18/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En verrannut pelkästään av palstaan. Esimerkiksi lähipiirissäni on ihmisiä, jotka eivät suostu muun muassa siivoamaan, puhelinmyyntiin, kauppaan töihin yms. Hommiin koska se työ on "huonoa" ja huonolla palkalla. Sitten he istuvat kotona. Juttelin myös muutaman 15-vuoiaan kanssa (siskoni lapset) ja heidän mukaansa ok tunipalkka olisi 17euroa (ihmekös eivät kesätöitä saaneet, kun eivät kelpuuttaneet). Rahasta on niin vääristymyt kuva nyky-yhteiskunnassa.

Ap

Puhelinmyyntiin en ole minäkään suostunut, sillä se on ihmisten kiusaamista. Lisäksi noissa saattaa kokonaan jäädä ilman palkkaa, tarvitsee olla tosi tyrkyttävä ja aggressivinenen ihminen ilmaa omaatuntoa, joka pystyy myymään sokealle dementiamummolle viisi lehteä kerralla. Siivojaksi ja kauppaan hain kun olin työtön. En päässyt, helpompi oli päästä omalle alalle. 

Vierailija
19/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää suomalaisten asenne työnhaussa. Vaikka on ollut pitkään työtön, ei kelpaa hanttihommat. Aina pitäisi saada 3000 euroa suoraan käteen sillä että käy pari päivää istumassa työpaikalla. Kunnon työtä ei olla valmiita tekemään, kun se on liian raskasta. Lisäksi puhutaan kuinka laitetaan kaksi hakemusta vuodessa ja harmi kun töitä ei tullut. Itse kävelin joka paikkaan henkilökohtaisesti pomon juttusille. Aloitin "huonosta" työstä, josta tienasin 1200e kuussa. Ei ollut paljoa, mutta niillä pienillä työkokemuksilla pääsin unelmieni työpaikkaan ja olen nyt tyytyväinen. Ja kyllä, kouluttauduin alalle, jossa ei kauheasti töitä ole tarjolla. Sekin on typerä tekosyy, että ei ole koulutusta vastaavaa työtä. Mieluummin tekee jotain kuin istuu yksin päivät kotona. Eikä sitä koulutuksen vastaavaa työtä saa ilman työkokemusta. Ei Suomella ole varaa maksaa jokaisen ihmisen laiskuutta. Lisäksi huvittaa, miten kaikilla on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja masennusta mitkä estävät työnteon. En jaksa edes kertoa mitä minä olen elämässäni kokenut, mutta edelleen omalla tarmokkuudella noussut. Suurimmalla osalla kyse on vain paskasta asenteesta!

Milloinhan näin teit? Varmaan viime vuosisadalla. Nyt jos kävelet johonkin sisään kysymään töitä tulee kiukkuinen vastaus, että hakemus netissä tai vuokrafirman kautta!

Vierailija
20/52 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jonkun pitäisi ostaakin niiltä puhelinmyyjiltä. Ostatko itse?