Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla hyvät sadekamppeet syksyksi?

Vierailija
13.08.2016 |

Alkaa olla jo syksyisen koleaa ja sateista. Vaikuttaako syksyn tulo ulkoiluusi? Onko vihmova vesisade sinulle este mennä ulos vai pukeutumiskysymys?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla jo syksyisen koleaa ja sateista. Vaikuttaako syksyn tulo ulkoiluusi? Onko vihmova vesisade sinulle este mennä ulos vai pukeutumiskysymys?

Syksyn alkuun on kuukausi, joten pohditaan sitä sitten kun syksy koittaa. Onneksi kaikilla ei ole kouluun kirmaavia ipanoita, keskellä kesää.

Vierailija
22/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ulkoilla sateella. Ilma on niin raikasta hengittää ja luonto puhdistuu pölystä.

Käytän ihan kumppareita ja pitkää sadetakkia kaupungissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sadekamppeita eikä vara ostaa. Ulos täytyy sateesta huolimatta mennä joten vaatteiden pesu ja kuivatusoperaatio aina ulkoilun jälkeen.

Eikö sulle tule kylmä kun kastut? Mulla ainakin tulee syyssateessa todella märkä ja kylmä olo kun ulkoilupuku ei pidä vettä ja päällä ei ole mitään sadevaatetta.

Vierailija
24/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, olen liian lihava, ei tehdä niin isoja sadehousuja, ja saappaiden varret pitää olla lyhyet, pitkissä saappaissa on liian kapeat varret. Joten en todellakaan ulkoile tälläisillä keleillä mitä nyt on kaks viikkoa ollut, tämän tästä sataa kaatamalla, kuten juuri nyt. Enkä liiku ulkona myöskään talvella, autoon ja autosta pois, siinä se. Ei ole tarpeeksi lämpöisiä housuja että tarkenisi pihalla olla.

Vierailija
25/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasien käyttäjänä huomasin, että sydvesti on aika kätevä! Huppu tuntuu tyhmältä eikä se suojaa laseja pisaroilta.

Vierailija
26/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulkoillaan säällä kuin säällä. Vaikka sataisi kaatamalla niin ulkona ollaan ainakin vähän aikaa. Tänäänkin oltiin metsäretkellä. Oli mukavaa ulkoilla sateisessa metsässä. Mulla itselläni on hupullinen vedenpitävä ulkoilupuku Drymaxx-materiaalia ja vedenpitävät lenkkarit joten sade ei haittaa. Vaikka koko tunnin kävelyn ajan satoi niin tulin täysin kuivana kotiin.

Vierailija
27/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin vinkkiä hyvistä sasevaatteista. Mulla ei n Raiskin Drymax-takki, mutta ei kylläbpidä vettä, jos täysillä tulee puoli tuntia kaatosadetta niskaan.

Ajattelin ostaa Nokian vaellussaappaat syksyksi. Nuo Icebugit olisi varmaan ehdottomat talvella.

Mutta pitääkö ostaa sitten ihan perus Rukan sadetakki ja kurapöksyt?

Vierailija
28/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin vinkkiä hyvistä sasevaatteista. Mulla ei n Raiskin Drymax-takki, mutta ei kylläbpidä vettä, jos täysillä tulee puoli tuntia kaatosadetta niskaan.

Ajattelin ostaa Nokian vaellussaappaat syksyksi. Nuo Icebugit olisi varmaan ehdottomat talvella.

Kuinka paljon se tulee läpi? Kastutko ihan kunnolla? Mun käsittääkseni Raiskin Drymaxxin pitäisi kestää rankkakin vesisade.

Vierailija
29/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ulkoile sateella joten en ole hommannut sadeasua. Sain sellaisista lapsena jo aivan tarpeekseni.

Vierailija
30/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy vedenpitävät ulkoiluhousut ja-takkia sekä goretex-lenkkarit. Niillä pärjää syksyn.

Vierailija
31/61 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin sadetta on luvattu enemmän tai vähemmän koko viikoksi joten aika vaikeaa olisi ilman sadekamppeita pärjätä.

Vierailija
32/61 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keväällä ostettu Raiskin DrymaxX -asu jonka ostin juuri sadepäivien ulkoilua ajatellen. En ole vielä kunnon kaatosateessa ollut sen kanssa mutta testasin asun vedenpitävyyden menemällä suihkun alle seisomaan asu päällä ja tietenkin huppu päässä. Takin alla oli puuvillainen t-paita. Kun suihkusta tuli täysillä kaatosadetta niskaan niin takki piti hetken aikaa veden mutta sitten alkoi tulla läpi. 10 minuutin suihkuttelun jälkeen mulla oli niska ja selkä ihan läpimärkänä. Etupuolelta paita kastui vetskarin kohdalta kun vesi löysi tiensä suojalistasta huolimatta sisään. Etupuolelle valumalla tullut vesi ei kuitenkaan päässyt itse kankaan läpi vaan muuten paita oli kuiva.

Kyllähän tämä tavallisessa sateessa toimii ja pitää vettä paljon paremmin kuin perinteinen tuulipuku mutta Rukan kurapuku taitaa olla ainoa jolla pärjää kuivana kun vettä tulee täysillä kaatamalla niskaan.

Vierailija
33/61 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippalakki riittää sadesuojaksi.

Onhan se silmälasien käyttäjälle hyvä lisä hupun alle.

Vierailija
34/61 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DrymaxXia on kai eri tasoisia kankaita. Halvimmissa on huonompi vesipilariarvo.

Vierailija
35/61 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan hyvin tuollainen DrymaxX -ulkoilupuku pitää vettä?

http://raiski.fi/products/birke-d-set

Vierailija
36/61 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan hyvin tuollainen DrymaxX -ulkoilupuku pitää vettä?

http://raiski.fi/products/birke-d-set

3000 mm vesipilari ei taida olla hirveän hyvä mutta vedenpitävä kuitenkin.

Vierailija
37/61 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/02/19/vedenpitava-vaate-voi-vuotaa

3000mm vesipilari ei riitä.

Aion toteuttaa pitkäaikaisen "haaveeni" ja ostaa kirkkaankeltaisen Rukka-sadetakin. Housut (ns merkittömät) ja kumpparit (Crocsin) on mustat joten piristää sitä settiä, kun töissä oltava ulkona 2-4h/pvässä.

Vierailija
38/61 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion toteuttaa pitkäaikaisen "haaveeni" ja ostaa kirkkaankeltaisen Rukka-sadetakin. Housut (ns merkittömät) ja kumpparit (Crocsin) on mustat joten piristää sitä settiä, kun töissä oltava ulkona 2-4h/pvässä.

Se on tyylikäs setti, piristää harmaata sadepäivää ja pitää sinut takuuvarmasti kuivana vaikka saisit kaatamalla vettä niskaasi. :-D

Vierailija
39/61 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/61 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyylikkäät. Ei mitkään Kontiot ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän