Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla hyvät sadekamppeet syksyksi?

Vierailija
13.08.2016 |

Alkaa olla jo syksyisen koleaa ja sateista. Vaikuttaako syksyn tulo ulkoiluusi? Onko vihmova vesisade sinulle este mennä ulos vai pukeutumiskysymys?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira taloudessa, niin joka päivä kolme kertaa ulos. Pyrin siihen, että lenkit eivät lyhene oli sää mitä tahansa. 

Erilaisia vettä pitäviä kenkiä löytyy monet, pari sadetakkia, sadehousutkin on, mutta harvoin käytän. Lisäksi tihkun kestäviä takkeja on niin keyitä vaihtoehtoja kuin lämpimälläkin vuorilla. 

Ei jää ulkoilu siis varusteita kiinni.

Vierailija
2/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin koira eli satoi tai paistoi, aina on mentävä kolme kertaa päivässä lenkille. Varusteet säähän kuin säähän löytyy. Yksi ihan ehdoton hankinta talven liukkaille oli pari vuotta sitten Icebugin kengät. Maksoivat melkein 200 €, mutta eipä tarvitse jäätiköllä liukastella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla ja meillä on maanviljelys ja puutarhanhoito harrastuksina. Harrastamme myös ulkoilua, sienestystä ja muutenkin metsässä liikkumista koirien kanssa. Käyn myös ratsastamassa säännöllisen epäsäännöllisesti. Eli ulkoilu- ja sadevaatteita löytyy joka lähtöön. Jonkinnäköisiä sadetakkeja mulla on varmaan kymmenen ja parit housut päälle. Kävin aamulla koirien kanssa metsälenkillä ja päällä oli Aiglen miesten sadetakki (mun lemppari) ja Hunterin kumpparit. Varmaan sadekamppeissa mennään koko päivä tänään.

Vierailija
4/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin koira eli satoi tai paistoi, aina on mentävä kolme kertaa päivässä lenkille. Varusteet säähän kuin säähän löytyy. Yksi ihan ehdoton hankinta talven liukkaille oli pari vuotta sitten Icebugin kengät. Maksoivat melkein 200 €, mutta eipä tarvitse jäätiköllä liukastella. 

Täytyykin tsekata toi Icebug. Olen nimittäin liukastunut ja kaatunut aikalailla pahasti pari kertaa. Nro 3

Vierailija
5/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta suunnitelmissa kyllä ostaa aito rukan klassikko :)

Vierailija
6/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista sadevaatteita, en mene ulos jos sataa. Pakolliset jutut hoidan kulkemalla autolla ja kävelymatkalla autolle käytän sateenvarjoa.

Vierailija
7/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varsinaista sadeasua mutta on Airtex-kankainen ohut kuoriasu jolla pärjää säällä kuin säällä. Se näyttää ihan tuulipuvulta mutta pitää todella hyvin vettä. Vaikka sade vihmoo kylmää vettä päälleni niin ei tunnu missäään:-) Eli runsaskin vesisade on vain pukeutumiskysymys. Suomen syksyssä on niin paljon märkää säätä että ilman vedenpitäviä vaatteita ei pärjää.

Vierailija
8/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista sadevaatteita, en mene ulos jos sataa. Pakolliset jutut hoidan kulkemalla autolla ja kävelymatkalla autolle käytän sateenvarjoa.

Kannattaisi muuttaa Suomesta pois. Oli paikkakunta mikä tahansa täällä, niin aika paljon tulee tuolla tyylillä sisäpäiviä. 

Itse pidän sateesta. Tuuli on paljon ongelmallisempi ulkoilun kannalta, varsinkin jos samaan aikaan tulee vaakasuorana räntää ja tiet aivan jäässä. 

Vierailija
9/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin tsekata toi Icebug. Olen nimittäin liukastunut ja kaatunut aikalailla pahasti pari kertaa. Nro 3

Suosittelen. Niistä oli aikoinaan parin muun merkin kanssa Kuningaskuluttajassa testi, missä olivat jäähallin jäällä testaamassa. Icebugit todettiin testissä parhaimmiksi. Meillä on tässä lähellä yksi tiepätkä, jossa loiva alamäki ja osan vuodesta se on peilikirkasta jäätä. Ilman Icebugeja en edes yrittäisi mennä siitä.

Vierailija
10/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän sateesta. Tuuli on paljon ongelmallisempi ulkoilun kannalta, varsinkin jos samaan aikaan tulee vaakasuorana räntää ja tiet aivan jäässä. 

Millaiset sadevarusteet sulla on? Pitävätkö ulkoiluvaatteesi vettä? Minäkin tykkään sateesta. Meillä ulkoillaan usein myös sateella. On ihanaa kävellä raikkaassa sateessa ja kuunnella sateen ropinaa huppuun kun on päällä vedenpitävä kuoriasu niin ettei silti kastu.

Vierailija
11/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vedenpitävät ulkoiluvaatteet on kyllä ihan ehdottomat syksyn ulkoilussa. Ei tarvitse välittää sateesta vaikka tulisi vettä niskaan kaatamalla kun on hupulliset kuorivaatteet päällä. Jos kaikki sadepäivät on sisällä niin vähiin jää ulkoilut.

12/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tallille kumisaappaat ja vettähylkivä takki. Vanha koira, joten sen kanssa sateella perus lyhyet lenkit.

Vierailija
13/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa lähden tästä kohta Raiskin Drymaxit päällä vihmomaan vesisateeseen ulkoilemaan eli on hyvät sadekamppeet. Vesisade ei estä ulkoilua kun pukeutuu vedenpitävästi.

Vierailija
14/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippalakki riittää sadesuojaksi.

Vierailija
15/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi muuttaa Suomesta pois. Oli paikkakunta mikä tahansa täällä, niin aika paljon tulee tuolla tyylillä sisäpäiviä. 

Onko se sinulle jonkinlainen ongelma, jos jotkut haluavat olla sateella sisällä ja mennä ulos vain sateettomalla säällä? Ihan tarpeeksi täällä on sateettomia päiviäkin ja sateettomia hetkiä ulkoilemiseen, joten ainakaan minulla ei ole mitään tarvetta silloin mennä sateella ulos.

Vierailija
16/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain vinkkejä kaupunkikäytöön sopiviksi kumisaappaiksi? Ei siis tarvitsisi olla varsinaiset saappaat, vaan olen nähnyt kaupoissa nilkkurimaisiakin jalkineita, jotka eivät ulkonäöllään alleviivaa, että tässäpä nyt sadesään kengät. Onko kokemuksia hyvistä merkeistä?

Vierailija
17/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sadekamppeita eikä vara ostaa. Ulos täytyy sateesta huolimatta mennä joten vaatteiden pesu ja kuivatusoperaatio aina ulkoilun jälkeen.

Vierailija
18/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sadekamppeita eikä vara ostaa. Ulos täytyy sateesta huolimatta mennä joten vaatteiden pesu ja kuivatusoperaatio aina ulkoilun jälkeen.

Juu, mua ei haittaa vaikka kastun. En käytä ripsiväriä sadesäällä.

Vierailija
19/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kirpparilta katsomassa, varmasti löytyy joku rukan puku halvalla. Nuohan ei muodin mukana juuri muutukaan, joten ei haittaa, vaikka olisi vanhakin! :)

Vierailija
20/61 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jollain vinkkejä kaupunkikäytöön sopiviksi kumisaappaiksi? Ei siis tarvitsisi olla varsinaiset saappaat, vaan olen nähnyt kaupoissa nilkkurimaisiakin jalkineita, jotka eivät ulkonäöllään alleviivaa, että tässäpä nyt sadesään kengät. Onko kokemuksia hyvistä merkeistä?

Vedenpitävät lenkkarit pitävät vettä ja näyttävät ihan tavallisilta ulkoilujalkineilta ja kelpaavat kaupungillekin. Esim. Adidas, Halti, Salomon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän