Kipu kaulassa leuan alla
Mitä ihmettä tämä voi olla?
Olen 27 vuotias nainen, vasemmalla puolella kaulaa tuntuu sykkivää kipua. Välillä kipu tuntuu korvassa asti. Kipuilu jatkuu yleensä koko päivän mutta ei tule joka päivä, saattaa olla esim viikon pois.
Kipu alkoi noin 3kk sitten kun kävin hammaslääkärissä. Ensin kipu oli enemmänkin korvassa mutta nyt siirtynyt kaulalle..en osaa oikein edes paikantaa kipua kun välillä se tuntuu leuan alaosassa ja välillä kaulalla. Omasta mielestäni kohta on myös turvonnut tai siellä on jokin patti mutta kaksi eri lääkäriä on tutkinut ja sanonut ettei tunne mitään.
Pelottaa, että jotain vakavaa :/
Kipulääke ei auta kipuun, kokeiltu on.
Onko kellään kokemusta tälläisestä?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös toinen leukaperä ajoittain kipeä. Ollut nyt vuoden ja olen kahdesti käynyt lääkärissä eikä kumpikaan lääkäri ollut huolissaan.
Pitää kysyä vielä hammaslääkäriltä.N22
Pelkäsin itsekin syöpää mutta kai se jostain tulehduksesta johtuu.
Itsekin pelkään jotain syöpää :/ Joinakin päivinä kipu on lähes jatkuvaa vihlomista ja sit taas voi olla monta päivää ettei ole mitään vaivaa. Leuat ovat kyllä muutenkin kipeät tai jumiutuneen tuntuiset. Mutta pahin kipu on juuri tuo pattikipu!
Hammassärkyä tai mahdollisesti leukaluussa kulkeva hermo on saanut osumaa tai joutunut pinteeseen hammaslääkärikäynnin yhteydessä. Tämä ihan arvauksena oireiden ilmaantumistavasta. Vain ammattilaisen tutkimus voi antaa varmuuden ja hermoperäisten särkyjen syyt eivät ole helpoimmasta päästä.
Voi olla tukkeutuva sylkirauhanen, eli esim kalkkisaostuma sylkirauhasessa joka tukkeutuu ajoittain.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Tai sitten jotain muuta. esim märkäpaise leukaluussa/ hampaassa. pitäisi kai näkyä röntgenissä.
Mulla on myös toinen leukaperä ajoittain kipeä. Ollut nyt vuoden ja olen kahdesti käynyt lääkärissä eikä kumpikaan lääkäri ollut huolissaan.
Pitää kysyä vielä hammaslääkäriltä.
N22