Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valheet onnen edellytys?

Vierailija
12.08.2016 |

Minulla on ollut pakonomainen tarve tutkia, mikä on totuus ja olla rehellinen itselleni.

Olen viimeisen vuoden aikana huomannut, ettei oikeastaan kukaan halua totuutta. Terapeuttinikin keksii minulle ihanneperheen vuorosanoja "miltä tuntuisi, jos isäsi sanoisi rakastavansa sinua?" , Vaikka todellisuus on haukkumista ja huorittelua.

Työelämässäkin olen alkanut päästä kuopasta, kun vihdoin ymmärsin kaunistella työkokemusta ja liioitella.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullakin oli, kunnes aikuistuin ja ymmärsin, ettei elämä ole täydellistä.

Vierailija
2/6 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajatellaan tieton edellyttävän tosiasian ja toden uskomuksen yhteyttä. Yhteys on muodostuu erinäisiä oppeja hyödyntäen; tällaisia ovat mm Evidentialismiin ja traditionalismiin mukautuvat ihanteet

Evidentialismi perustuu uskomukselle, jonka mukaan tiedolla edellytetään olevan riittävästi todistusaineistoa. Tämän valossa olisi perusteetonta olla omaksumatta uskomusta. Jos todistusaineistoa ei ole, evidentialismin mukaan uskomus on tulkittavissa pelkäksi mielipiteeksi, ei tiedoksi. Tämä johtaa siihen , että ihanteen mukaan vain hyvin pieni osa ihmisen uskomuksista on tietoa.

Traditionalismi sen sijaan saa ihmiset ajattelemaan heidän kuuluvan yhteisöihin, jotka siitävät toisilleen luotettavaa informaatiota. Yhdessä niillä on enemmän todistusaineistoa kuin ainoallakaan ihmisellä voisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheet eivät ole tie onneen, mutta valkoiset sellaiset ovat joskus tässä julmassa maailmassa pakollisia.

Vierailija
4/6 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Valheet eivät ole tie onneen, mutta valkoiset sellaiset ovat joskus tässä julmassa maailmassa pakollisia.

Voitko antaa esimerkkejä?

Tarkoitin kai valehtelua omasta itsestäni itselleni. Esim todellisuudessa en ole kovin hyvä työssäni mutta olen alkanut katsoa sitä sormien läpi sen sijaan, että en voisi tehdä sitä. Uskottelen itselleni olevani parempi kuin olen.

Vierailija
5/6 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Voitko antaa esimerkkejä?

Tarkoitin kai valehtelua omasta itsestäni itselleni. Esim todellisuudessa en ole kovin hyvä työssäni mutta olen alkanut katsoa sitä sormien läpi sen sijaan, että en voisi tehdä sitä. Uskottelen itselleni olevani parempi kuin olen.

Tarkoitin valkoisilla valheilla sitä, että esim. joskus totuuden suora kertominen saattaa olla liian rankka kokemus vastapuolelle ja se aiheuttaa ongelmia.

Kun asioita joskus hieman hienostelee voi selvitä tilanteista ilman suuria kipuja.

Kannatan silti 100% totuutta, mutta elämä ei ole niin yksinkertainen

Vierailija
6/6 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot on sitten tosi onnellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme