Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ette tienneet olevansa raskaana? minä en.

Vierailija
12.08.2016 |

Synnytin 9/9 tytön aivan terve. En tiennyt olleeni raskaana ennen kun hankkiuduin kovien kipujen takia päivystykseen jossa katsottiin useamman tunnin päästä että synnytys on käynnistynyt. Onko kenellekkään muulle käynyt näin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla taitaa olla melkoisia ilmavaivoja jos vauvan liikkeet voi kuitata vatsanväänteinä.

Vierailija
22/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän henk.koht. ihmisen joka meni vatsan väänteiden takia sairaalaan, päivänä jolloin menkkojen olisi tullut alkaa (olivat säännölliset) ja synnytti siellä terveen poikalapsen (täysiaikaisen vielä). Näin itse tämän tytön noin kuukausi ennen synnytystä ja hänestä ei todellakaan näkynyt päältä raskaus. Lääkäri oli sanonut että hänen kohtunsa menee jotenkin pitkittäin selkärangan myötäisesti tai jotenkin niin kuitenkin että mitään pömppöä ei hänellä näkynyt, tällaisia tapauksia on kyseisen lääkärin mukaan muutama vuodessa. Lisäksi vauvan potkut jos osuvat joihinkin alueisiin kehossa niitä ei tunne tai ne tuntuvat korkeintaan siltä kuin ilma kiertäisi vatsassa.

Tämä oli tytön toinen lapsi jo, ensimmäinen syntyi niin että hän sai tietää kahdeksannella kuulla olevansa raskaana, kun vauva kääntyi mahassa... Pieni shokki sekin.

Hän ei ole mikään ylipainoinen vaan ihan normaalipainon ylärajoilla, joten vauvat ei todellakaan peittyneet minkään läskikerroksen alle.

Ja lopuksi vielä selvennyksenä että molempien raskauksien aikana menkat ovat tulleet aivan säännöllisinä.

Mulla on juurikin tuollainen kohtu. Kaksi lasta olen synnyttänyt ja molemmissa näkyi pömppöä n. 35 viikon tienoilla. Mulle sanottiin myös, että kohtu on niin takana. Potkuja tunsin ja terveet täysaikaset synty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla taitaa olla melkoisia ilmavaivoja jos vauvan liikkeet voi kuitata vatsanväänteinä.

Kaikki eivät liiku mahassa paljoa tai sitten liikkeet ei tunnu. Minun kolmas lapseni olo hiljaista sorttia,ei potkinut niin kuin edelliset lapset tai jos potki niin jonnekin mistä en niitä tuntenut. Jouduin keskittymään ja menemään sänkyyn makaamaan jos halusin tuntea liikkeet. Joskus tunsin,yleensä en. Olin koko raskauden kuin tulisilla hiililä,juoksin neuvolassa ja ultrassa yhtenään kun luulin että vauva on kuollut kun ei liiku.

Vierailija
24/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Minulla on ollut kaksi raskautta, jotka uskoin vasta joskus viidennellä kuulla. Ensimmäinen oli yllätys, kun olimme käyttäneet ehkäisyä. Olin18-vuotias edellisen kevään ylioppilas. Ei ollut mitään oireita, painoin silloin 49 kg. Kävin saunassakin suvun naisten kanssa, olin myös kesätyössä yhdessä isossa kartanossa, jossa oli last.suoj. lapsia kesävirkistyksessä. Kukaan työtoverikaan ei huomannut, vaikka asuimme siellä yhdessä. Vasta syksyllä soitin neuvolaan ja asia siellä selvisi, en meinannut enää saada äitiyspakkausta kun oli myöhässä asian kanssa. Uskoin siihen ehkäisyyn. Menimme sitten poikakaverin kanssa naimisiin ja vauva syntyi helmikuussa. Synnytys kesti noin yhden tunnin ja oli oikeastaan kivuton.      Seuraavassa raskaudessa testi näytti taas negaa, mutta meillä töissä on ulträänilaitteet ja k atsottiin että kyllä siellä vauva vatsassa on. Olen siis HUS Meilahden sairaanhoitaja, kelle tahansa voi siis käydä näin.  Kolme tervettä lasta ja helpot synnytykset oli yllätys.

25/26 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaanottanut päivystyksessä hoitajana aikoinaan vatsakipuisen hieman yli 40v naisen. Kirurgi oli juuri lähtenyt leikkaussaliin ja gynekologi pyöri siinä poliklinikalla kyselemässä että onko jotain vai lähteekö hän nukkumaan. Mikä lie pisti minut pyytämään että jos hän tutkisi vatsakipuisen kun ei se kirurgi just nyt ole tässä. Saattelin rouvan tutkimushuoneeseen enkä pannut merkille mitään erikoista, sellainen tavallinen tanakka naisihminen. Pääsin takaisin kansliaan kun gynekologi kurkkasi ovesta, käski tuomaan paarit ja soittamaan synnytyssaliin että "hanskat käteen- täällä ponnistetaan justiinsa" Rouva saatiin saliin, noin minuutin kuluttua kuului ensin valtava karjaisu ja sen jälkeen vastasyntyneen huuto.

Kävin sitten myöhemmin tervehtimässä rouvaa synnärillä, olihan se melkoisen mieleenjäävä tapaus. Tässä oli käynyt niin että hän oli saanut lapsettomuusdiagnoosin jo toistakymmentä vuotta aikaisemmin ja kun kuukautiset jäivät pois, hän luuli vaihdevuosien alkaneen. Ei hänestä päällepäin olisi mitään raskautta huomannut. Eikä hän tietenkään itse osannut raskautta epäillä koska hänelle oli moneen kertaan sanottu että lapsia ei tule. Sitä en muista oliko hän tuntenut jotain liikkeitä vai ei. Vauva arvioitiin hieman ennenaikaiseksi, n. 36-viikkoiseksi vaikka olikin yli kolmekiloinen syntyessään.

Vierailija
26/26 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vaimo oli pitkälle raskaana ennen kuin asia tuli ilmi hänen hakeuduttuaan lääkäriin merkillisen möyrivän vatsavaivansa takia. Hän on aika pulska, joten ei erottanut vauvan kasvamista. Hänellä on ollut myös koko ikänsä hyvin epäsäännölliset kuukautiset eikä hän osannut epäillä mitään, vaikka kuukautisia ei tullut useaan kuukauteen...

Hän sai kyllä äitiysrahaa, vaikka ei mennytkään neuvolaan lakisääteisessä ajassa. Gynekologi todisti, että naisen kuukautiset ovat aina olleet poikkeuksellisen epäsäännölliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä