Synnytystapa-arvio /loppuraskauden ultra yksityisellä?
Onko kenelläkään kokemuksia synnytystapa-arviosta tai loppuraskauden ultrasta yksityisellä. Odotan esikoista viimeisilläni ja haluaisin jotenkin rauhallisemmin mielin lähteä synnyttämään. Neuvolan mielestä kaikki on hyvin, mutta neuvola"lääkäri" oli kesäkandi ja terkka on vastavalmistunut äiiyslomasijainen niin noitten kollektiivinen kokemus ei oikein vakuuta. Terkka ei osaa edes sanoa missä asennossa vauva on tai onko laskeutunut, kandi sentään sai ultralla varmistettua, että oli raivotarjonnassa vko 36 eikä vielä laskeutunut. Mä haluaisin johonkin yksityiselle, missä katsottaisiin että vauva on hyvässä voinnissa, järkevän kokoinen ja että edellytykset alatiesynnytykselle on hyvät, mutta en tiedä millainen aika näin epämääräisessä tilanteessa pitäisi varata. Ultra vai sisätutkimus, lääkäri vai kätilö?
Kommentit (4)
Jos haluat kaiken tiedon niin sisätutkimus ja ultra molemmat.
Se ettei vauva ole laskeutunut ei kerro oikeastaan mitään.
Monet vauvat laskeutuvat/kiinnittyvät vasta, kun synnytys on käynnistynyt.
Sekin vaikka kohdunsuu olisi pehmennyt ja kaulakanava lyhentynyt ei se kerro sen kummemmin onko synnytys lähellä vai ei.
Toki on hyvä jos paikat on jo vähän alkaneet antaa periksi.
Ihmettelen eikö teillä tehdä kokoarviota noilla viikoilla ja arvioida sopiiko lapsi syntymään?
Ei tehdä mitään koko- eikä synnytystapa-arviota sf-mittaa lukuunottamatta. Se on keskikäyrällä, jos noihin sankareihin nyt on luottaminen. Oon siis helsinkiläinen ensisynnyttäjä. Ja mulla on vieläpä radidiagnoosi, tosin ainoastaan paastoarvo oli rajalla eikä kotimittauksissa ole ollut mitään ongelmia. Kai lääkärin pitäis osata mutta noi kesäkandithan ei ole edes valmiita lääkäreitä.
Menisin jonkun tulevan synnytyssairaalan gynekologin yksityisvastaanotolle, jos yhtään tuntuu epävarmalta.
En osaa auttaa, mutta kuulostaa järkevältä mennä vielä varmistukseen. Olen kuvitellut, että lääkäri ainakin osaisi jo vatsan päältä tunnustellen kokeilla vauvan asennon?